بیماری الیکا عبدالرزاقی + همه چیز درباره بیماری گلین باره

بیماری گلین الیکا عبدالرزاقی چیست؟

بیماری گلین الیکا عبدالرزاقی + همه چیز درباره بیماری گلین باره را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

الیکا عبدالرزاقی بازیگر شناخته شده کشورمان در آخرین فعالیت هنری خود در سریال سرباز به ایفای نقش پرداخته است

ماجرای بیماری گلین الیکا عبدالرزاقی

این مجموعه که در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ از شبکه سوم سیما پخش شد مخاطبان زیادی را به دست آورد

در صحنه های متعددی در این سریال خانم الیکا عبدالرزاقی هنگام راه رفتن می لنگید و این نکته توجه که مخاطبان تلویزیونی را به خود جلب کرد در نهایت یکی از خبرنگاران درباره این موضوع از خانم الیکا عبدالرزاقی سوال پرسید آیا این لنگیدن برای کاراکتر یلدا در سریال سرباز بوده یا خیر!

بیماری الیکا عبدالرزاقی + همه چیز درباره بیماری گلین باره

خانم عبدالرزاقی پاسخ داد این لنگیدن به دلیل معلولیت من بوده که در سن ۱۱ سالگی با یک بیماری خاص دست و پنجه نرم می کردم و باعث شد از کمر به پایین فلج شوم بعد از گذراندن دوره های درمانی متعدد بخش‌های زیادی از  بدنم درمان شد اما پای چپم هنوز با معلولیت مواجه است.

او ادامه داد که ولی این بیماری باعث نشد من ناامید شوم و با تلاش مضاعف سعی کردم در حرفه ای که علاقمند هستم فعالیت کنم

همچنین ببینید:

بسیاری از هواداران این خانم هنرمند برایشان سوال شده که این بیماری چیست؟

لازم به ذکر است که نام این بیماری نشانگان گیلن باره می باشد که باعث نارسایی عصبی و عضلانی حاد خواهد شد و بخش هایی از عضلات بدن را از کار می‌اندازد.

همه چیز درباره بیماری گلین باره

نشانگان گیلن-باره عبارت است از یک بیماری التهابی نادر که دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و به سرعت موجب ضعف عضلات و بی‌حسی می‌شود. این نشانگان می‌تواند در تمام سنین رخ دهد اما بین ۵۰–۳۰ سالگی شایع‌تر است. علایم شایع آن در مراحل اولیه، ضعف عضلات دست و پا، ساعد، بازو، ساق و ران‌ها، شکم و قفسه سینه. ضعف عضلات در عرض ۷۲ ساعت پیشرفت می‌کند و ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی تهدیدکننده حال بیمار شود. شوک (ضعف، غش، سرد شدن دست‌ها و پاها، تند شدن ضربان قلب؛ تعریق). در مراحل بعدی گاهی فلج کامل برای هفته‌ها یا ماه‌ها روی می‌دهد

علت نشانگان گیلن-باره ناشناخته است، اما امکان دارد یک اختلال خودایمنی باشد. این نشانگان گاهی به دنبال واکسیناسیون یا جراحی‌های کوچک ایجاد می‌شود.

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟ اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان علایم نشانگان گیلن باره را دارید. اگر یکی از موارد زیر هنگام درمان رخ دهد: ـ تب ـ مشکلات تنفسی ـ پیداشدن زخم روی پوست ـ تغییرات بینایی ـ ورم ساق پا یا دردناک بودن آن به هنگام لمس ـ یبوست. اگر دچار علایم جدید و غیرقابل توجیه شده‌اید. داروهای مورد استفاده در درمان ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *