بازیگر نقش گلنار در گیلدخت با تیپ لاکچری در خیابان +عکس و تصاویر

بازیگر نقش گلنار در گیلدخت با تیپ لاکچری در خیابان +عکس و تصاویر

عکس های گلنار در گیلدخت

میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت این روزها یکی از بازیگرانیست که توجه مردم را به خود جلب کرده است درخشش او در سریال گیلدخت و بی همگان به سرعت او را به شهرت رساند و میتوان گفت سال 1401 یکی از مهمترین سالهای زندگی میترا رفیع بود چون دو سریال پربیننده بی همگان و گلنار در این سال پخش شد و میترا رفیع بازیگر نقش اصلی را بازی میکرد.

میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت

تصاویر مختلفی از میترا رفیع در فضای مجازی منتشر شده است که ننشان میدهد او به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

«گیل‌دخت» عنوان سریال تاریخی است که به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی تولید شده است. فیلمنامه این سریال را مجید آسودگان به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما نوشته و نگارش آن حدود ۵ سال زمان برده است. یاسمن معاوی در نقش فیروزه در سریال گیلدخت بازی کرده است. گیلدخت سریالی درام در بستر تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی است که از شبکه یک پخش می‌شود.

بیوگرافی بازیگر نقش گلنار در گیلدخت با تیپ لاکچری در خیابان +عکس و تصاویربیوگرافی بازیگر نقش گلنار در گیلدخت با تیپ لاکچری در خیابان +عکس و تصاویر

بیوگرافی بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت

  • نام اصلی : میترا رفیع
  • متولد : 12 آذر 1373 تهران
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر و کارگردان
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس بازیگری
  • سالهای فعالیت : 1379 تاکنون
  • قد : 172 سانتیمتر

وی فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر تهران می باشد ، از تئاتر فعالیت خود را شروع کرد سپس جلوی دوربین رفته و تجربه کارگردانی هم دارد.

بیوگرافی بازیگر نقش گلنار در گیلدخت با تیپ لاکچری در خیابان +عکس و تصاویر

سوابق

از سال 1379 وقتی 6 ساله بود با تشویق خانواده برای فعالیت های هنری وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و از همانجا در این عرصه پرورش یافت.

همچنین ببینید:

بیوگرافی بازیگر نقش اسماعیل در سریال گیلدخت

او خیلی زود در سال 1385 وقتی تنها 12 سال داشت با کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر تک نفر نیاوران ، استعداد خود را نشان داد.

یترا رفیع، فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۷۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. او در سال ۱۳۸۷ با بازی در نمایش «نقطه چین‌های متّصل به تو» به کارگردانی امیرحسین شفیعی در سی‌ و‌ هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و جایزه بهترین بازیگری زن را در این جشنواره از آن خود کرد.

بیوگرافی بازیگر نقش گلنار در گیلدخت با تیپ لاکچری در خیابان +عکس و تصاویر

آخرین حضور تئاتری وی، در نمایش «دوزخ» به کارگردانی رضا اصغری در پائیز سال ۱۳۹۶ بود. میترا رفیع در تئاترهای «خانه ی برنارد آلبا» به کارگردانی محمد براری، «اسب های پشت پنجره» به کارگردانی پویا یادگاری، «مونولوگ کافه پولشری» به کارگردانی پویا یادگاری، «باغ آلبالو» به کارگردانی مهران جلیلوند نیز به ایفای نقش پرداخته است.

مصاحبه میترا رفیع

این روزها سریال «بی‌همگان» با بازی شما از شبکه‌ی سوم سیما پخش می‌شود. در ابتدا کمی از فیلمنامه و ایده‌ی این کار بگویید. فیلمنامه‌ی این مجموعه چه ویژگی‌هایی داشت که آن را پذیرفتید؟

از آنجا که این سریال درامی اجتماعی و خانوادگی‌ست جهانش به جهان اکثر ما نزدیک است؛ پس درباره‌ی پیرنگ این اثر باید بگویم که در لحظه‌ی اول شنیدنش برایم جذاب بود و به عنوان دختری جوان که در جامعه‌ای مشابه به جامعه‌ی (الناز یوسفیان) زندگی می‌کنم مشتاق بودم که سرنوشت (الناز) را بشنوم و چگونگی مقابله او با سرنوشتش برایم پرسش بزرگی بود که در روند مطالعه و بررسی فیلمنامه به پاسخش رسیدم.

در این بحث کوتاه، ویژگی‌های دراماتیک این فیلمنامه را کنار می‌گذارم و صرفاً درباره‌ی وجود انسان‌هایی که ما به اِزای ِ واقعیِ (الناز) هستند و در جامعه‌ی ما و در کنار ما در حال زندگی هستند صحبت می‌ کنم.

بازیگران معمولا در خلق کاراکترهای ملودرام لازم نیست که به دنبال مابه ازای خارجی بروند. از نقش‌آفرینی در این کار (خانوادگی_ملودرام) و چگونگی رسیدن به نقشتان برایمان بگویید.

این پرسش در ذهن شما درباره‌ی نحوه‌ی مواجهه‌ی من با یک نقش مشخص؛ یعنی (الناز یوسفیان) بوجود آمده. اما در حقیقت پرسشی کلّی‌ است و اگر بخواهم به آن پاسخ بدهم بهتر است درباره‌ی شیوه‌ی بازیگری‌ام بگویم. یافتن و تحلیل ما به ازای یک شخصیت نمایشی در جهان واقعی گاهی کمک کردن به هنرپیشه‌ است و گاهی آسیب زدن به کار اوست.

چرا که در بعضی از کارها صرفا باید جهان عاطفی و خاستگاه فرهنگی و طبقه‌ی اجتماعی آن نقش مورد مطالعه قرار بگیرد و هنرپیشه با اندوخته‌ی اطلاعاتی‌اش درباره نقش و بهره‌گیری از تجربه‌ی زیستی خودش به شخصیت جان بدهد.

جوایز میترا رفیع

در سال ۹۱ جایزه ی بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر دانشگاهی و در سال ۹۲ جایزه ی بهترین بازیگر و کارگردان زن از جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر را دریافت کرد.

او کارگردانی تئاتر را هم با نمایش هایی به نام «یه جوری مثل …» و «از این تاریکی» تجربه کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *