بیوگرافی حسین فرجی خواننده لری

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لر + درگذشت و علت فوت

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لر و عکس های حسین فرجی را در ادامه با زندگینامه خصوصی وی در مجله شبونه بخوانید.

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لر

عزت‌الله فرجی معروف به حسین فرجی خواننده لرستانی قبل و بعد از انقلاب در یکم بهمن‌ ماه 1329 در خیابان 17 شهریور فعلی و محله‎ی پشت گرداب سنگی (سوم اسفند سابق) در شهر خرم‌آباد به دنیا آمده و دارای مدرک دیپلم می باشد.

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لری

عکس جوانی و قدیمی حسین فرجی

وی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در 68 سالگی دارفانی را وداع گفت و درگذشت.

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لری

زندگی خصوصی و شغل

مرحوم فرجی دوران تحصیلش و گرفتن مدرک دیپلم در سال ۱۳۶۴ به عنوان کارمند در اداره برق طهران به کار شده و در سال ۸۷ بازنشست می شود.
وی مدتی نیز در کشتیرانی کار می کرد.

 

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لری

نحوه ورود به موسیقی و خوانندگی

این خواننده لر قبل از انقلاب اوج فعالیتش بود و به گفته خودش از کودکی به موسیقی و خوانندگی علاقه داشتم و همیشه در حال راه رفتن و گردش برای خودم آواز می خواندم .
اولین بار در یک نمایشنامه از من دعوت به آوازخوانی شد و بعد از آن به دلیل صدا و آوازخوانی خوبم توسط سعید شادابی به رادیو معرفی شدم.

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لری

خوانندگی آهنگ دایه دایه

او در سال ۴۳ برای اولین بار آهنگ دایه دایه را از رادیو خرم آباد یک رادیوی محلی بود خواند. بعد از انتقال رادیو خرم آباد به کرمانشاه وی برای اجرای این آهنگ هفته ای یک بار به کرمانشاه سفر می‌کرد .
او همچنین ترانه بارو بارو به زبان لری را نیز برای اولین بار خوانده و از گروه رستاک که بدون اجازه به این آهنگ را خواندند که گله مند بود.

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لری

مهاجرت به تهران برای کار در رادیو

مرحوم عزت الله فرجی با دعوت رادیو ایران برای همکاری در برنامه فرهنگ عامیانه دعوت شد و او در سال ۴۶ به تهران آمد.
خواننده آهنگ دایه دایه سابقه همکاری با استادانی چون مهرتاش و فتح الله ریاحی را دارد.

اجرا در مراسم و عروسی ها

او مدتی نیز ‌در رستوران‌ها و مراسم عروسی خوانندگی می کرد و علت آن را مشکلات مالی و تامین هزینه های جاری زندگی عنوان کرد .

ازدواج با دختر استاد ریاحی

مرحوم حسین فرجی در سال ۵۰ با دختر آقای ریاحی آشنا شده و واقعی ازدواج میکند و نسبت فامیلی نزدیکی با استاد ریاحی انجام می گیرد حاصل این ازدواج یک پسر به نام امیرحسین و یک دختر است.

امیر حسین ادامه دهنده راه پدر

امیرحسین فرجی معروف به “ماهور فرجی” پسر مرحوم حسین فرجی ادامه دهنده راه پدر شده و در عرصه موسیقی فعالیت دارد یکی از سریع ترین نوازندگان دف در جهان است و همچنین صدای خوبی دارد و در عرصه ساخت کلیپ و خوانندگی فعالیت می کند.

آثار و ترانه‌های مرحوم فرجی

وی چندین آلبوم روانه بازار کرده و آهنگها و غزل هایی چون «شاه‌صنم»، «خداحافظ»، «جعفر نی‎زن»، «قطار»، «کاشکی»، «دِلَکَم غصه نخور» و چندین غزل دیگر را منتشر کرده است.

اوج فعالیت در دهه ۴۰

به گفته خودش ،دهه‌ی 40 اوج فعالیت‎ها و شهرتش بود و چندین ترانه و آهنگ روی صفحه و بعد در نوار کاست به بازار عرضه کرده است .
او آهنگ «شوِ سال» لُری و «شیپورچی» را به دلیل داشتن خاطره بسیار دوست دارد .
ایشان اجراهای زیادی داشته و در تالار وحدت، تالار رودکی، تالار خاوران، تالار اندیشه و ….و همچنین چندین شهرستان اجرا داشته است.

کناره گیری از خوانندگی در اوایل انقلاب

وی در اوایل انقلاب مدتی از خوانندگی کناره گرفت و به شغل‌های نمایشگاه اتومبیل و مدت نیز در ستوران آن را انجام داد .
اما بعد از سال ۷۱ با گرفتن مجوز از وزارت ارشاد به فعالیت خوانندگی و موسیقی برگشت و چندین ترانه و آهنگ را به بازار عرضه کرد

بیوگرافی حسین فرجی خواننده لری

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. امیرحسینی نژاد

    باعرض سلام وادب وتسلیت به خانواده فرجی ودوستدارانش وعاشقان صداش من صوتی شوسال دیدم معلومه حنجره همراهی نمیکنه ازاین بابت هروقت نگاه میکنم دنیاوزندگی برام بی معنامیشه دلیلش چی بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *