بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم + عکس نوجوانی تا اسارت و شهادت

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم + عکس نوجوانی تا اسارت و شهادت و عکس های شخصی خانواده و همسر و پدر و مادر و آدرس مزار و نحوه اسارت و شهادت و ازدواج همسرش را در مجله شبونه مشاهده کنید.

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

شهید مدافع حرم در ۲۱ تیر ۱۳۷۰ در نجف آباد به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته تکنولوژی کنترل در مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه بود.
در ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۶ در منطقه التنف سوریه در منطقه عملیاتی گذرگاه مرزی الولید توسط گروهک داعش به شهادت رسید و با شهادت خود حماسه ای از نسل دهه هفتاد خلق کرد.

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

سوابق از کودکی تا شهادت

از کودکی و نوجوانی وارد سازمان بسیج شده فعالیتش را از مسجد محل اقامتش شروع کرد.
همچنین از جهادگران و اعضای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود و مداحی در ایام محرم و سوگواری های سالار شهیدان و فعالیت های فرهنگی انجام می داد.
گروه جهادی شهید احمد کاظمی در زمینه ترویج و تبلیغ کتاب و اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم و راهیان نور فعالیت دارد.

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم
نحوه اسارت و شهادت محسن حججی

وی عضو لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بود که به همراه همرزمانش به سوریه اعزام شده و بعد از پیوستن به نیروهای مدافع حرم روانه سوریه شده تا مدافع حرم حضرت زینب س شده و با نیروهای داعش بجنگد.

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

از اسارت تا شهادت

انتشار عکس شهید حججی که یک نفر داعشی با موهای قرمز، پشت سرش با شیئی تیز همانند چاقو یا سرنیزه ایستاده بود ، خبر از اسارتش در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ داد و نیروهای ایرانی متوجه شدند که وی به اسارت درآمده است.
او در حالی به اسارت درآمد که از ناحیه پهلو زخمی شده بود.بیوگرافی محسن حججی

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

عکس شهید حججی

بیوگرافی محسن حججی ،تصویر و چهره آرام و بدون ترس او تا ابد در تاریخ ثبت شد و به یکی از تصاویر فراموش نشدنی و نماد ایمان و مقاومت اسلام در برابر کفر تبدیل شد .
ایشان دو روز بعد از اسارت توسط داعش به شهادت رسید .
نیروهای کفر داعشی تصمیم داشتند که پیکرش را به ایران و خانواده اش تحویل ندهند، اما با مذاکره و توافق بین حزب الله لبنان و داعش که در ازای تحویل پیکر این شهید دو کشته مقاومت لبنان و ۳۵۰ نفر از داعش به همراه خانواده هایشان که به شرق سوریه منتقل شوند در نهایت پیکرش به کشور بازگشت و در مهر ماه در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

هم اکنون مرقد زیبایی بدای این شهید ساخته شده مردم و عاشقان شهدا به مزارش میروند و فاتحه می خوانند.

ازدواج و همسرش زهرا عباسی

در بیوگرافی محسن حججی آمده که متاهل بوده و در سن کم ازدواج کرده است.

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

عکس علی پسر شهید محسن حججی

او در سال ۹۱ با زهرا عباسی ازدواج کرد یک پسر به نام علی دارد.

نحوه آشنایی با همسرش

بیوگرافی محسن حججی ،وی با همسرش در یک نمایشگاه فرهنگی درباره شهدا و یادمانی برای تجلیل از شهدا آشنا شده و این آشنایی به ازدواج ختم می شود.

در خبری اعام شد که زهرا عباسی همسر شهید محسن حججی یک سال بعد از شهادت همسرش ازدواج مجدد کرده است.

این خبر واکنش‌های خوبی را به همراه داشته و آن را یک فرهنگ سازی برای دیگر همسران شهدا دانستند و پدر و مادر محسن حججی نیز در پیامی برای خوشبختی و موفقیت عروسی سابق خود دعا کردند.بیوگرافی محسن حججی

بیوگرافی محسن حججی شهید مدافع حرم

ازدواج همسر شهید حججی

وی در ولادت با سعادت و فرخنده حضرت زینب سلام الله علیه پیوند زناشویی بسته و به خانه بخت رفت و زندگی جدیدی را در کنار همسر دومش می‌کرد هنوز نام و عکسی از همسر دوم وی منتشر نشده و مشخص نیست که فرزندش علی در کنار مادرش زندگی می‌کند یا پدربزرگ و مادربزگش.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *