مهران مهام متولد (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۴۸) در تهران، تهیه کننده، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون اهل ایران است که با تهیه کنندگی سریال های های پر بیننده و خاطره انگیزی چون زیر آسمان شهر و نرگس و من یک مستاجرم و … به شهرت رسید. ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است. آقای مهام یکی از تهیه کنندگان و نویسندگان فیلم و سریال ایرانی است که در سال های اخیر بسیار پرکار بوده که تمامی سریال های او از جمله مجموعه های پربازدید و پرطرفدار بودند.
او در آثاری همچون «چهارشنبه سوری»، «شهر زیبا»، «زوج یا فرد»، «پنچری»، «دردسرهای عظیم»، «راه در رو»، «زن بابا»، «دلنوازان»، «ترانه مادری»، «ترش و شیرین»، «طلسمشدگان»، «خوابم میآد» به عنوان «بازیگر»، «تهیهکننده»، «با تشکر از» حضور داشته است.
بیوگرافی مهران مهام تهیه کننده و همسرش کیست+عکس و اینستاگرام او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.
مهران مهام از چهره هایی است که سابقه زیادی در سینما و تلویزیون ایران دارد اما هیچگاه خبرساز نشده است تا اینکه خانم زهره فکور فوت کرد و برخی از رسانه ها او همسر زهره فکور عنوان میکردند که البته هنوز این تهیه کننده به این خبر واکنشی نشان نداده است.
مهران مهام را شاید اگر ببینید نشناسید اما بدون شک با فیلم ها و سریالهایی که تهیه کنندگی کرده است خاطرات زیادی دارد سریالهای رضا عطاران مثل متهم گریخت و خانه به دوش از کارهایی بوده که او تهیه کنندگی کرده است و با رضا عطاران در دهه هشتاد تیمی بسیار حرفه ای را تشکیل دادند فیلم و سریالهای او به شدت توانست مورد استقبال مردم قرار بگیرد و نشان بدهد که در این زمینه از بهترین های ایران میباشد.
بدون شک همه کارهای آقای مهام مورد توجه قرار میگیرد و این را میتوان از سریالهای خانه به دوش و متهم گریخت فهمید .
بعد از فوت خانم زهره فکورصبور شایعاتی درباره ازدواج او با خانم صبور در فضای مجازی منتشر شده بود که آقای مهام تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است
- نام اصلی : مهران مهام
- متولد : 7 مهر 1348 تهران
- زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
- حرفه : تهیه کننده ، فیلمنامه نویس
- سالهای فعالیت : 1387 تاکنون
- قد : 177 سانتیمتر
بیوگرافی مهران مهام
مهران مهام تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون کشورمان می باشد .
او سالهای زیادی است در این عرصه فعالیت داشته و سوابق فراوانی در کارنامه خود دارد
آقای مهام فیلمها و سریالهای زیادی را تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی کرده است.
فعالیت ها
او فعالیت حرفهای خود را در زمینه تهیه کنندگی در سال ۱۳۸۳ با سریال طلسم شدگان استارت زد سریالی که توسط داریوش فرهنگ کارگردانی شد و آقای مهران مهام باکمک ایرج محمدی تهیه کنندگی این سریال را بر عهده داشتند.
سریال متهم گریخت یکی از سریالهای پربیننده تلویزیون که توسط رضا عطاران کارگردانی شد یکی دیگر از کارهایی که تهیه کننده آن مهران مهام بازم به کمک ایرج محمدی بوده است.
همکاری مهران مهام صمیمانه با ایرج محمدی
به دلیل رابطه بسیار خوبی که با ایرج محمدی دارد اکثر فیلم ها و سریال هایی که تهیه کنندگی کرده است به همراهی این شخص می باشد
سریال نرگس رقص به کارگردانی سیروس مقدم نیز توسط مهران مهام و ایرج محمدی تهیهکنندگی شده بود از سریال های معروف دیگر او میتوان به دلنوازان و خانه پدری و کتابفروشی هدهد و پنجره و من یک مستاجرم و بوتیمار اشاره کرد
همچنین ببینید شایعه کثیف صیغه زهره فکور صبور
فوت زهره فکور صبور
آخرین کار مهران مهام سریال بی همگان بوده که در حال فیلمبرداری می باشد و فعلا فیلم برداری این سریال متوقف شده چرا که یکی از بازیگران آن خانم زهره فکور صبور در ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ فوت کرد.
شروع همکاری مهران مهام با رضا عطاران
همکاری مهران مهام در سینما و تلویزیون بیشتر با رضا عطاران بوده است همکاری این دو باعث شد که فیلم ها و سریال های پربیننده ساخته شود اما شاید برایتان جالب باشد که آنها چگونه با هم آشنا شدند آقای مهران مهام سعی کرد برای شروع ساخت سریال هایش از رضا عطاران استفاده کند در حالی که در آن زمان مهران غفوریان و مهران مدیری در زمینه ساخت سریالهای طنز فعال بودند اما مهران مهام سریال هایش را به دست رضا عطاران سپرد تا او کار را آغاز کند همکاری عطاران و مهران مهام سال ها ادامه داشت و فیلمها و سریالهای زیادی را تولید کردند اما تیم آن ها را به هم زدند چرا که به رضا عطاران میگفتند چقدر از مهران مهام پول میگیری و هر چقدر به تو می دهد ما بیشتر اش را به شما می دهیم و این سبب می شد که آنها نتوانند همکاری شان را ادامه بدهند.
سریال «بزنگاه» یکی از سریالهای مشترک عطاران و مهام بود که خیلیها معتقدند کار ضعیفی است و چند پله از سریالهای اول این دو نفر پایینتر است اما این جمله هم به مذاق مهران مهام خوش نیامد و او تمام قد از این سریال دفاع کرد: من با این نظر به شدت مخالفم. به نظرم بزنگاه حتی از خانه به دوش و متهم گریخت هم بهتر است، اما به دلیل برخی حواشی به وجود آمده برای این سریال، در حقش جفا شد؛ مثلا گفتند ما به مرده بیاحترامی کردیم. در حالی که این طور نبود یا پرداختن صریح به موضوع اعتیاد به مذاق عدهای خوش نیامد. ما معتادی را نشان دادیم که برطرف کردن خماریاش از فوت پدرش برای او مهمتر بود؛ چیزی که واقعیت عریان مصرف مواد مخدر است ما برای این سریال خیلی سختی کشیدیم. وقتی صحبت از سختیهای این سریال شد، آقای تهیهکننده از راز عجیبی دربارهی بزنگاه پرده برداشت: در روز کلید زدن بزنگاه نویسندهی ما موبایلش را خاموش کرد و گم شد.
فقط یک پیامک داد به دستیارمان که من دیگر نمینویسم بالاجبار 12-10 روز کار را متوقف کردیم تا آقای سروش صحت و ایمان صفایی با هم آمدند و در عرض نزدیک به 10 روز بزنگاه را راه انداختند. شاید به خاطر همین سختیها باشد که مهام بزنگاه را بهتر از همهی سریالهای عطاران میداند: رضا در این سریال کارهای زیادی کرد، مثلا خانم سوسنپرور را رو کرد تا آن موقع هیچ کس نمیشناختش یا اولین بازی طنز مرجانه گلچین را آن جا دیدیم یا دختر بچهی بازیگری که ستارهی آن کار بود. اینها خدمت عطاران به دنیای بازیگری است.
فیلم شناسی
بوتیمار
زوج یا فرد
من یک مستأجرم
پنچری
زن بابا (مجموعه تلویزیونی)
کتاب فروشی هدهد
خانه پدری (مجموعه تلویزیونی)
دلنوازان
دردسرهای عظیم 2
دردسرهای عظیم
روزهای بد ، به در
کارآگاهان (مجموعه تلویزیونی)
نرگس (مجموعه تلویزیونی)
خوش نشین ها
نقطه سر خط
متهم گریخت
ترانه مادری
کارآگاهان
ترش و شیرین
کارآگاه شمسی و دستیارش مادام
خانه به دوش
بی همگان
طلسم شدگان (مجموعه تلویزیونی)
خانه ی نیکو
خانه ی آرزوها
افت کیفی آثار رسانه ملی از نظارتهای بی دلیل صدا و سیماست
یکی از علت های اصلی کاهش مخاطبان رسانه ملی پلتفرم ها و کوچ نخبگان به آن سمت است
این پلتفرم ها مانند نماوا، فیلیمو و…ماهی یک برنامه و حتی برنامه های گفت و گو محور دارند و درواقع در مسابقه با صدا و سیما است. همین پلتفرم ها هم با هزینه های بالا و بازیگران گران زمین خورده اند، به نمونه های زیادی می توان اشاره کرد. بودجه ی این پلتفرم ها برای ساخت آثار 2 3 برابر صدا و سیما است و طبیعتا وقتی اینگونه است بازیگران و عوامل هنری به آن سمت می روند و این یکی از نکات کوچکی است که می توان به آن اشاره کرد.
در گذشته اینگونه بود که ما تنها با مدیر گروه و مدیر شبکه طرف بودیم و هر آنچه که اتفاق می افتاد تنها جوابگوی رئیس صدا و سما و مدیر شبکه بودیم دقیقا در چهار سال دوره ی اول ریاست آقای ضرغامی اما بعد از آن به درست یا غلط نظارت عجیبی بر سریال ها وارد شد و باعث شد نویسندگان به دلیل سختگیری هایی که شاید لزومی نداشت کوچ کردند.
این افت دقیقا از جایی شروع شده است که نظارت های طبقه بندی زیادی اتفاق افتاده است و هیچ کمکی به آثار نکرده است، چون به هر حال همه ی ما و افرادی که در تلویزیون کار می کنیم خط قرمز ها و چارچوب های این رسانه را می شناسیم.
من در خطاب به آقای جبلی می گویم اگر او یک مدیر شبکه انتصاب کرده است و به او اعتماد دارد پس چرا مانند قدیم ما تنها با مدیر شبکه طرف نیستیم و تهیه کنندگان در حال حاضر نمی دانند باید پاسخگوی کدام نهاد باشند و این یکی از مشکلاتی است که پیش آمده. این ساختاری است که باعث افت کیفی و ریزش مخاطبان این رسانه شده است و اگر ساختار قبل از آن، که رسانه ملی پرمخاطب بود را قبول ندارند یعنی مخاطب های قبل را نمی خواهیم داشته باشیم و این روش درست است. اگر می خواهیم مخاطب به این رسانه برگردد با منویاتی که این سازمان دارد به نظرم باید ساختار اساسی این سازمان و تمام مسئولیت ها به مدیر شبکه که سردبیر یک روزنامه ی تصویری است برگردد.
سلام من الان فیلمی از یوتیوب دیدم که علت مرگ خانم فکور صبور بود و اینکه آقایی بنام نجاتی مسبب این جنایت شده و پی گیری آقای مهام باعث دستگیری اون شخص شده درست یا غلطش رو نمیدونم ولی اگه این حادثه واقعیت داره دنبال شماره تماس با آقای مهام بودم که پیدا نکردم پس مجبور شدم اینجا پیام بزارم شاید کسی به گوش آقای مهام رساند و ایشان لطف کردن با من تماس بگیرن چون یه سری صحبت دارم که فقط به ایشان میتونم بگم بعدش تمام قد سر تعظیم در برابرش فرود میارم که چنین آدمهای انسان نمایی که شیطان و غیره کثیف ترن حکم جلبشو گرفته امیدوارم آقای مهام این پیام بنده به گوشش برسه و با بنده حقیر تماس بگیرن تا یه سری صحبتها رو خدمتش عرض کنم و بازم تشکر کنم از ایشان