بیوگرافی گیتی خامنه مجری برنامه کودک دهه 60 + همسرش

بیوگرافی گیتی خامنه مجری قدیمی الان کجاست و چه میکند +همسر و عکس

بیوگرافی گیتی خامنه مجری قدیمی الان کجاست و چه میکند +همسر و عکس به همراه زندگی شخصی و اخرین خبرها از او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

گیتی خامنه  را میتوان به جرات یکی از حرفه‌ ای‌ ترین و محبوب ترین مجریان صداوسیما در سالهای بعد از انقلاب دانست. بچه‌ های دهه ۶۰ اکثرا از کارتون‌ ها و انیمیشن مورد علاقه‌ و محبوبشان را از برنامه‌ کودک تلویزیون که خانم خامنه مجری آن بود تماشا می کردند.  او خیلی وقت است که دیگر در صداوسیما فعالیت ندارد اما بسیاری از دهه شصتی ها که حالا بزرگ شده اند دوست دارند بدانند که خانم خامنه الان چکجاست و چکار میکند.

بیوگرافی گیتی خامنه

خانم گیتی خامنه یکی از مجریان حرفه ای کشورمان است که در سال 1343 چشم به جهان گشوده است و در حال حاضر در زمینه اجرا فعالیت میکند و از تجارب بسیار زیادی برخوردار است

بیوگرافی گیتی خامنه مجری برنامه کودک دهه 60 + همسرش

تحصیلات + زندگینامه

او اهل محله امیریه تهران میباشد که در این محله به دنیا آمده است و بعد از پشت سر گذاشتن دوران دبیرستان و گرفتن دیپلم به دانشگاه رفته است و در رشته زبانن انگلیسی به تحصیل پرداخته که بعد از مدتی تصمیم میگیرد که رشته خود را تغییر دهد و در رشته ای که به آن علاقه داشت یعنی کارگردانی برود و تحصیلات خود را در رشته کارگردانی تا مقطع لیسانس ادامه بدهد.

او موفق شد که تئوری و اصول هنر بازیگری را در دانشگاه بیاموزد و سپس به صورت عملی به کسب تجربه بپردازد.

شروع به کار با اجرای برنامه برای کودک و نوجوان

این خانم هنرمند کار خود را با اجرا آغاز کرد و در سال 1358 موفق شد به صورت رسمی به عنوان مجری صدا و سیما فعالیت کند و کار اجرای برنامه برای گروه کودک و نوجوان را بر عهده بگیرد.

فیلم اجرای قدیمی گيتي خامنه

گیتی خامنه بعد از سه سال کار در سال 1370 تصمیم گرفت راهی خارج از کشور بشود و مدت پانزده سال از تلویزیون به دور بماند.

دو مجری قدیمی و نوستالژی برای بجه های قدیم و دهه شصتی خاطران زیادی را رقم زده هنوز دو عزیز مجری را به عنوان چهره های دوست داشتنی و ماندگار خود میدانند

الهه رضایی و گیتی خامنه و مینا هاشمی سه مجری مشهور برنامه‌های کودک تلویزیون در دهه‌های گذشته را هیچ کس فراموش نکرده و اجراهای خوب این دو بانوی هنرمند برای بچه های دیروز و مردان و زنان و مادران و پدران امروز در یادها زنده است

گیتی خامنه نوستالژی برای دهه شصتیها

بسیاری از دهه شصتیها که حالا خود تشکیل خانواده داده و پدر و مادر شده اند چهره این خانم هنرمند را به خاطر دارند و به عنوان یک نوستالژی محسوب میشود که سالها دهه شصتی ها اوقات فراغت خود را در مقابل تلویزیون و با صحبت های گیتی خامنه گذراندند.

بیوگرافی گیتی خامنه مجری برنامه کودک دهه 60 + همسرش

همسر گیتی خامنه

درباره زندگی شخصی و خصوصی این خانم هنرمند اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر نشده است.

بازگشت به ایران و فعالیت دوباره

خانم گیتی خامنه بعد از 15 سال مجددا به ایران بازگشت و در سال 1389 وارد ایران شد

او مقطعی در یکی از مدارس کالیفرنیای شمالی، هنر و زبان فارسی تدریس می‌کرده‌است.

فعالیت و تدریس در آمریکا

در سال ۱۳۷۳ به خارج از کشور سفر کرد، و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته دراما با عنوان کارگردانی و اجرا در نمایش مذهبی و آئینی ایرانی تعزیه، از دانشگاه نورتریج کالیفرنیا اخذ کرد.
او دوره فشرده تهیه‌کنندگی برای انیمیشن را در دانشگاه یو سی ال‌ای به پایان رساند؛ و به مدت سه سال به گذراندن دوره‌های روانشناسی «مرکز بهزیستی بورلی هیلز»، مشغول بود.

بیوگرافی گیتی خامنه و الهه رضایی مجری برنامه کودک دهه 60 + همسرش

خامنه در طی اقامتش در خارج از ایران به تدریس تئاتر و زبان فارسی به کودکان و نوجوانان دو زبانه ایرانی-آمریکایی در سه مؤسسه غیرانتفاعی فرهنگی اشتغال داشت.
او پیش از بازگشت به وطن، به عنوان مدیر برنامه‌ریزی مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا در اکلند مشغول به کار بود.

در خلال سال‌های تحصیل، او به ساخت فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند و همچنین نویسندگی و کارگردانی انیمیشن پرداخت.

فعالیت های دیگر

مجری بچه های دیروز داستان‌های کوتاه و اشعار و مقالات او در زمینهٔ کودک و بزرگسال در مجلات ادبی همزمان به چاپ می‌رسیدند. او همچنین عضو انجمن شاعران حوزهٔ هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود.

فعالیت فیلمسازی

بعد از اخذ لیسانس، با موضوع نظری “تفاوتهای فیلمسازی برای کودک با فیلمسازی در بارهٔ کودک “و ساخت فیلمی دربارهٔ کودک، همزمان با ادامه کار در تلویزیون، دوران همکاری‌اش با پروژه‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای تلویزیونی و سینمایی آغاز شد.

بیوگرافی گیتی خامنه مجری برنامه کودک دهه 60 و پدرش + اینستاگرام و همسر گيتي خامنه

او در همین حین نقش دستیار کارگردان در برخی از فیلم‌های سینمایی را بر عهده داشت، “وصل نیکان” ابراهیم حاتمی کیا، کار سه اپیزودی ” یک شب، یک غریبه” به کارگردانی حسین قاسمی جامی، دستیار کارگردان “باغ سید” به کارگردانی، محمد اسلاملو، و آخرین پروژه “زیر درختان زیتون” عباس کیارستمی بود. او تجربه صداپیشگی را هم در فیلم از کرخه تا راین، تجربه کرد.
پس از آن با حوزه هنری و وزارت ارشاد در رابطه با بازبینی و انتخاب فیلم‌های کودک و نوجوان و همچنین فیلم‌های مستند تجربی همکاری داشت

بازنشستگی

او بعد از چند سال فعالیت در نهایت اردیبهشت ۹۵ از صدا و سیما بازنشست شد.

بیوگرافی گیتی خامنه مجری برنامه کودک دهه 60 + همسر گيتي خامنه

او در همین حین نقش دستیار کارگردان در برخی از فیلم‌های سینمایی را بر عهده داشت، “وصل نیکان” ابراهیم حاتمی کیا، کار سه اپیزودی ” یک شب، یک غریبه” به کارگردانی حسین قاسمی جامی، دستیار کارگردان “باغ سید” به کارگردانی، محمد اسلاملو، و آخرین پروژه “زیر درختان زیتون” عباس کیارستمی بود. او تجربه صداپیشگی را هم در فیلم از کرخه تا راین، تجربه کرد.
پس از آن با حوزه هنری و وزارت ارشاد در رابطه با بازبینی و انتخاب فیلم‌های کودک و نوجوان و همچنین فیلم‌های مستند تجربی همکاری داشت

عکس جوانی و قدیمی گیتی خامنه مجری برنامه کودک دهه 60 + اینستاگرام و همسر گيتي خامنه

برنامه تصویر زندگی، اولین برنامه‌ای است که پس از سال‌ها دوری از تلویزیون بار دیگر شما را به مخاطب معرفی کرد و در واقع خاطرات آنها را زنده کرد. چه شد که در این برنامه حضور پیدا کردید و آیا پیشنهادات دیگری هم داشتید؟

واقعیت این است که پس از بازگشت من به ایران، دوستان از شبکه‌های مختلف به من لطف داشتند و برنامه‌های مختلفی به من پیشنهاد شد. منتها دلم می‌خواست با یک برنامه تخصصی کودک و نوجوان همکاری داشته باشم. خوشبختانه دست‌اندرکاران برنامه تصویر زندگی این امکان را برای من فراهم کردند تا آزادانه از تجربیات و اندوخته‌های خویش در حوزه کودک استفاده کنم و برنامه را بر اساس ایده و دیدگاه‌های خودم اداره کنم.

بیوگرافی گیتی خامنه مجری برنامه کودک دهه 60 + اینستاگرام و همسر گيتي خامنه

در بین پیشنهادات رسیده، آیا اجرای برنامه کودک هم بوده؟

بله خیلی زیاد. ولی من بیشتر تمایل داشتم تجربیاتی که طی این سال‌ها در خارج از کشور به دست آوردم را در اختیار هموطنانم قرار دهم و در حد توان خود، سهمی کوچک در تربیت نسل آینده داشته باشم. متاسفانه خیلی از این آموزه‌ها و تجربیات به دلیل فقدان برنامه‌های کاربردی و جذاب از دست می‌رود. آنچه در صداوسیما می‌بینم، پیروی از یک سری الگوهای شناخته شده و تجربه شده در برنامه‌سازی است.

گیتی خامنه قبل انقلاب جوانی مجری برنامه کودک دهه 60 + اینستاگرام و همسر گيتي خامنه

مثلا یک شیوه از سریال‌سازی در یک زمان خاص گل می‌کند بعد انواع سریال‌ها بر اساس همان الگو و شمایل تولید می‌شود و کمتر شاهد خلاقیت و نوآوری در تولید انواع برنامه‌های تلویزیونی هستیم. به نظر من باید قدرت ریسک‌پذیری در ساخت و تولید برنامه‌های مختلف رسانه‌ای بالاتر برود و از نیروهای جوان و خلاق در این زمینه بیشتر استفاده شود. این مشکل در تربیت کودکان هم دیده می‌شود یعنی والدین سعی می‌کنند براساس یک سری الگوهای مشابه و یکسان، فرزندان خود را تربیت کنند و کمتر به تفاوت‌های فردی و علایق و استعدادهای شخصی کودکانشان اهمیت می‌دهند.

علاقه گیتی خامنه به نوشتن

ناگفته نماند که خانم خامنه دستی نیز در نوشتن دارد. شعر و همچنین مقالات او درخصوص کودک و حتی بزرگسالان در مجله های ادبی منتشر شده است.

وی همینطور مدتی عضو انجمن شاعران حوزه هنری بود. مجموعه شعر او تحت عنوان آّبی، آبی، آیینه در بهار سال ۱۳۹۲ به چاپ رسید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *