بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر اهل کجاست و همسرش + عکس و سوابق

بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر اهل کجاست و همسرش + عکس و سوابق

یدالله شادمانی کیست و اهل کجاست

یدالله شادمانی زاده 1327 در شهر شهداد کرمان بوده و بازیگر سینما و تلویزیون میباشد که با سریال نون خ به شهرت رسید او از معلمان بازنشسته بوده که سالها در اموزش و پرورش فعالیت کرده است و البته در حال حاضر یکی از نویسندگان و بازیگران سرشناس در ایران محسوب میشود.

یدالله شادمانی ، جایزه بهترین بازیگری از چهاردهمین جشنواره پونای هند برای بازی در فیلم «ممیرو» و انتخاب به عنوان برجسته ترین بازیگر بیست و دومین جشنواره تئاتر جنوب شرق کشور در سال (1389) ، را در کارنامه دارد.

در ادامه مجله شبونه بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش و سوابق هنری اش را مشاهده نمایید.

بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش + سوابق هنری

بیوگرافی یدالله شادمانی

یدالله شادمانی در سال ۱۳۳۱ در شهر ماهان چشم به جهان گشوده است، وی اصلیتش کرمانی و در شهداد کرمان، بازیگر، تلویزیون و تئاتر و سینما است و بازنشسته و آموزش و پرورش است.

شروع بازیگری

یدالله شادمانی درباره شروع بازیگری اش میگوید واقعیت این است که ورودم به تولیدات حرفه‌ای ناخواسته و بدون برنامه‌ریزی بود. من درفیلمی  به نام«مرادو» به کارگردانی مجتبی صفرعلیزاده مشغول بازی بودم که احسان عبدی‌پور که  برای تهیه فیلم سینمایی توریست از بوشهر به کرمان آمده بود و برحسب اتفاق گزارشی را که تلویزیون مرکز کرمان درباره ساخت فیلم «مرادو» تهیه کرده بود، دیده و از کار بنده خوشش آمده و دعوتم کرد به همکاری در فیلم «توریست» و این سر آغاز ورود من به سینما محسوب می‌شود.

به هیچ وجه فکرش را هم نمی‌کردم که روزی بتوانم در سطح حرفه‌ای در سینما به عنوان بازیگر فعالیت کنم به‌خصوص که دوران جوانی را هم سپری کرده بودم. اما گاهی باید به شانس و قرار گرفتن در زمان و مکان مناسب ایمان داشت گرچه هنوز به نظرم عنایت خداوند به من مهم‌ترین عامل موفقیت من بوده است.

همچنین ببینید:

بیوگرافی افشین سنگ چاپ بازیگر و همسرش و دخترش

سوابق هنری

مجله شبونه – یدالله شادمانی میگوید بعد ازمدت کوتاهی از نمایش فیلم تلویزیونی «توریست» آقایان افشین هاشمی و محسن قرائی برای ساختن فیلم «خسته نباشید» وارد کرمان شدند و من را جهت نقش مقنی انتخاب نمودند که اتفاقا به جهت حضور در این فیلم در جشنواره فجر سال91در کنار بازیگرانی مثل : رامبد جوان، محمدرضاشریفی‌نیا، بهرنگ علوی و..  نامزد جایزه نقش مکمل بازیگر مرد و کاندید سیمرغ شدم و همین امر موجب شد که بازی بنده به چشم بیاید و پس از آن مرتب از سوی دیگر  کارگردانان سینما  دعوت به کارشوم و این حضور خود در عرصه بازیگری سینما را در درجهٔ اول  لطف خداوند می‌دانم و  درمرحلهٔ بعد   مدیون همدلی صمیمانه و تشویق افراد خانواده به خصوص همسرم.

مجموعه نون خ، فصل سوم به کارگردانی جناب آقای سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی در شبکه یک در نوروز ۱۴۰۰ بخش شد و با بازی یدالله شادمانی درنقش پدر روناک در این مجموعه که خیلی خوش درخشید، و بازی اش نظر خیلی از بینندگان را به خود جلب کرد.

بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش + سوابق هنری

وی در سال ۸۵ وارد عرصه بازیگری شد و تا حالا تعدادی فیلم و مجموعه در لیست هنری اش دیده شده.
او دردوران دبستان و نوجوانی‌اش را در تئاتر دانش آموزی از دوران دبیرستان شروع کرد، و با حضور و اجرا در نمایش دوبه دل سال ۸۵ خیلی جدی کارش را آغاز کرد، و به غیر از بازیگری تا حالا چندین نمایش را خودش نویسندگی و کارگردانی کرده است.
آقای یدالله شادمانی بازنشسته آموزش و پرورش نیز است و از سال ۸۵ وارد حرفه بازیگری شده، فیلم ها و مجموعه، سریال هایی که یدالله شادمانی در آن ایفای نقش کرده، چون سالهای دور از خانه۹۷، حبیب آقا سال ۹۶، دقیقه سکوت در سال ۹۳، ممیرو در سال ۹۴،خسته نباشید در سال ۹۱ و…..

بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش + سوابق هنری

بازیگر نقش بهادر (پدر روناک) در سریال نون.خ

در بیوگرافی یدالله شادمانی آمده است او در سریال نون خ در نقش بهادر پدر روناک را بازی کرده و خیلی خوب نظر بینندگان را به خود جلب کرده.

این سریال فصل اولش نوروز ۹۸و فصل دومش هم درنوروز ۹۹در شبکه یک پخش شد، البته قرار بر این بود که اکبر عبدی نقش بهادر رابازی کند، اما به علت بیماری، یدالله شادمانی این نقش را برعهده گرفت و بازی کرد.

بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش + سوابق هنری

نقش بهادر خان در این سریال بسیار بامزه اما جدی است. وی شوهرخواهر نورالدین خانزاده است که شغلش غسال یاهمان دلاک حمام است، که باهم اختلافاتی دارند، وی دنبال دخترش روناک که خانم صهبا شرافتی این نقش را برعهده دارد، ولی در بازگشت گنجی پیدا می‌کند و تلاش می‌کند با کمک سیروس داماد نوری آن را بیرون بیاورد، که در ادامه سریال اتفاقاتی پیش می آید که در روزهای آینده آن را خواهیم دید.

بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش + سوابق هنری

جوایز وی در جشنواره

یدالله شادمانی، بهترین جایزه بازیگری در جشنواره برای ایفای نقش در ممیرو را گرفته است، و از بازیگران خوب و با سابقه در تلویزیون تئاتر و سینما است. وی برترین بازیگر، در بیست و دومین جشنواره تئاتر جنوب شرق کشور در سال ۸۹ بوده است.

بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش + سوابق هنری بیوگرافی یدالله شادمانی بازیگر و همسرش + سوابق هنری

بازی در سریال داوینچیز

یکی از سوابق مهم یدالله شادمانی بازی در سریال داوینچیز میباشد که از شبکه نمایش خانگی عرضه میشد داوینچیز یک سریال کمدی و شاد است که فضای قدیمی دارد و احتمالا 15 تا 20 قسمت خواهد داشت. بازیگران توانمند و مطرحی از جمله سیما تیرانداز، رضا بهبودی، زهرا کیانی، شبیر پرستار، علی میری و یدالله شادمانی در این سریال طنز خانوادگی نقش‌آفرینی کردند.

معضل سینمای ایران از نگاه یدالله شادمانی

نادیده گرفتن بازیگران استانی و شهرستانی و واضح‌تر بگویم به حساب نیاوردن این هنرمندان و ارزشی برای کار آن‌ها قائل نشدن. انگار که حضور در تهران و مرکز مزیت و امتیاز است. البته فکر می‌کنم در سال‌های جاری این مشکل کم کم دارد حل می‌شود، زیرا برخی تهیه کنندگان و فیلم‌سازان سعی می‌کنند که در صورت ساخت اثر خود خارج از تهران از هنرمندان بومی همان منطقه بهره بگیرند. اما نقدی که هنوز وارد می‌باشد این است که تهیه کننده و کارگردان نباید قابلیت بازیگر را صرفا به جهت شهرستانی بودن آن نادیده بگیرد و این مسِاله را در میزان پرداخت دستمزد ودادن نقش دخالت دهد. آخرین کار هنری یدالله شادمانی سریال ترور بوده است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *