دعوای امیر تتلو با پویان مختاری +فیلم و عکس

امیر تتلو نوجوانان را هدف قرار داده است

امیر تتلو نوجوانان را هدف قرار داده است جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

خبرگزاری ایلنا نوشت: قرائی‌مقدم درباره هنر و موسیقی اصیل می‌گوید با موسیقی شادی‌بخش و لذت‌آور مخالف نیستم و نمی‌گویم موسیقی نباید تفریح محسوب شود، اما موسیقی با درنظر گرفتن این وجوه، باید هنری اجتماعی و ملی باشد.

چرا تتلو اینقدر مورد توجه قرار گرفت؟

در میان آثار ایرانی کدام‌ها بر اساس این تعریف جامعه‌شناسانه تولید شده‌اند و بر جامعه تاثیر گذاشته‌اند؟

زنده‌یاد، محمد نوری اثری داشت با نام «ایران» و آقای غلامحسین بنان نیز قطعه‌ای دارد با نام «ای ایران». موسیقی آقای شجریان و به طور جزیی‌تر یکی از آثارشان با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» آثار موثری بوده‌اند. از گذشتگان نیز تاج اصفهانی، حسین قوامی و شهیدی چنین آثاری تولید کرده‌اند. آقای شهرام ناظری نیز در این زمینه آثار با اهمیتی تولید کرده و از خوانندگان جدید نیز می‌توان به آقای عقیلی اشاره کرد که چنین آثاری در کارنامه دارد. ما به این آثار می‌گوییم موسیقی متعهد. متعهد به چه؟‌ به جامعه. نه متعهد به ایدئولوژی و آنچه حکومت می‌گوید.

 وقایع و اتفاقات سیاسی و اجتماعی چقدر بر کیفیت و مضمون و محتوای آثار موسیقایی تاثیر دارند.

موسیقی می‌تواند جنبه سیاسی نیز پیدا کند. ادوارد داونز موسیقی‌دان بزرگ آمریکایی می‌گوید موسیقی با سیاست در رابطه است. «از خون جوانان وطن لاله دمیده» نمونه بارز این نگاه است. اما برخی‌ از موسیقی‌دان‌ها می‌گویند این ارتباط وجود ندارد و اتفاقات سیاسی به ما مربوط نیست.

بهر روی هنرمند از محیط تاثیر می‌گیرد، عده‌ای می‌گویند وقایع سیاسی به ما چه ربطی دارد؟ ما به این دلیل اثر تولید می‌کنم که شنونده‌ها بشنوند و خوش باشند. این دسته صرفا وجه سرگرم‌کننده موسیقی را درنظر می‌گیرند. آثاری که توسط این افراد تولید می‌شوند از نظر جامعه‌شناسی هنر محسوب نمی‌شوند.

آثاری که بنا به مصلحت حکومت‌ها در کدام دسته می‌گنجند؟

من در کتاب «جامعه‌شناسی هنر»، هنر را به دو قسمت تقسیم کرده‌ام. هنر عوام و هنر خواص. هنر خواص، اشرافی است و برای اشراف ساخته می‌شود.

منظورتان از هنر خواص، هنر فاخر است؟

دقیقا همین است. اما هنر عوام متکی بر جامعه است و اصطلاحأ پایه‌های آن بر روی جامعه قرار دارد.

موسیقی پاپ در این دسته می‌گنجد؟

موسیقی پاپ، «رپ»، «هیپ‌هاپ»، «راک» و آثاری که خوانندگانی مثل امیرحسین مقصودلو (تتلو) می‌خوانند، موسیقی اصیل به حساب نمی‌آیند. این گونه‌ها که حدود سال‌های ۱۹۹۶ به وجود آمدند موسیقی نیستند. این‌ها جنبش‌هایی بوده‌اند که توسط سیاهان ایجاد شده‌اند و نام موسیقی به خود گرفته‌اند.

با این حساب یعنی موسیقی اعتراضی از نظر جامعه‌شناسی مطرود است؟

موسیقی اعتراضی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و موسیقی محسوب شود. استاد من آقای آریان‌پور که حدود پنجاه سال پیش فوت کردند همچنین خودم که در زمینه هنر و جامعه‌شناسی کتاب نوشته‌ام، نظرمان این است آن موسیقی اصالت دارد که بر جامعه متکی باشد، حال آن موسیقی می‌تواند بر اساس اعتراضات جامعه شکل گرفته باشد. این رویه البته در دیگر هنرها نیز وجود دارد. در ادبیات، مثلا سروانتس کتابش «دن‌کیشوت» را بر اساس جامعه نوشته است. این رمان گویای درد مردم است. یا جوزپه فورتونینو فرانچسکو وردی، موزیسین و آهنگساز ایتالیایی بر مبنای جامعه و با تکیه بر جامعه به تولید اثر پرداخته است. در نقاشی نیز می‌توان با همین دیدگاه به آثار موجود پرداخت. آن نقاشی مهم است که پیام‌آور باشد مانند آثار پیتر بروگل و هیرونیموس بوش هلندی. بوش دروگرهایی را نقاشی کرده که پشتشان زیر خرمن‌ها گندم له شده است. ونگوک و فرانسیس گویا نیز چنین آثاری دارند. موسیقی، آواز، نقاشی، شعر و دیگر هنرها باید با تکیه بر جامعه خلق شوند تا ماندگار باشند. چرا اشعار فردوسی همواره با ارزش و قابل خواندن هستند؟ زیرا در خدمت جامعه هستند. به طور کلی هنر مردمی هیچگاه نمی‌میردهنر عوام نمی‌میرد و زنده می‌ماند. این نوع هنر را هنر ملی و اجتماعی می‌گویند، زیرا از مردم برآمده و برای آنها تولید شده است.

امیر تتلو و پویان مختاری دو خواننده جنجالی که رابطه صمیمانه ای بایکدیگر داشتند و حتی زمانی که تتلو توسط پلیس ترکیه دستگیر شد تلاش پویان مختاری باعث شد از زندان آزاد شود حالا بین آنها کدورت به وجود امده است و رابطه شان به هم خورده است..

دعوای آنها به دلیل دعوای پویان مختاری با همسرش نیلی افشار بوده است که با یکدیگر دعوا کردند و تتلو از نیلی افشار حمایت کرد تا باعث عصبانیت شدید پویان مختاری شود.

 

پویان مختاری در اینستاگرامش استوری توهین امیزی را برای تتلو قرار داد و گفت که در بین مسائل خصوصی و زندگی شخصی وی دخالت نکند.

پویان مختاری ادعا می کند که امیر تتلو هیچ وقت معنی احترام را نفهمیده و به پویان خیلی بی احترامی می کند، همچنین تتلو میخواسته یه بخشی از آهنگ “پورشه” پویان مختاری را بخواند و پویان اجازه همکاری را به او نداده و البته دخالت در دعوای او با نیلی که همینا باعث دعوای آن ها شد

  • همچنین ببینید: جدایی پویان مختاری و نیلی افشار +فیلم و علت

اما صحبت امیر تتلو در مورد این دعوا یه چیز دیگس که وی گفت:

وقتی من 15 ساله کارم موزیکه و از تکست موزیک تو ایراد میگیرم تو به این میگی بی احترامی؟ تو انتظار داری الان امیر تتلو باشی؟ شما فکر کنید من الان دوست آرینا هستم اون میره توی قفس مسابقه بعد من میتونم بگم بوکسورم؟ من از زمانی که به دنیا اومد دارم متن آهنگ می نویسم اونوقت تو چند ساله اومدی تو کار و…

بعد از چند ساعت تتلو این چت ها را از کانالش پاک کرد و فعلا هر دو ساکت شدند، حال باید دید که باز هم ممکنه ادامه بدند یا دوباره با هم دوست شوند و البته بعضی ها می گویند دعوای ساختگی برای جذب فالووره و کاربر برای سایت های شرط بندیشان است

 

پویان مختاری و تتلو رسما با هم کل انداختند و حالا باید ببینیم این دعوا به کجا می رسد!

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *