رحیم آقاخان کیست؟ همه چیز درباره فرقه شیعه اسماعیلی اسماعیلیان (اسماعیلیه)

همه چیز درباره فرقه اسماعیلیان

کریم و رحیم آقاخان کیست؟ همه چیز درباره فرقه شیعه اسماعیلی اسماعیلیان (اسماعیلیه) را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

همه چیز درباره فرقه شیعه اسماعیلی

اسماعیلیه یکی از فرقه های اسلام بوده که در تاریخ طرفدارانی را به دست آورد و در حال حاضر تعداد آنها به 15 میلیون نفر میرسد.

کریم آقاخان و رحیم آقاخان کیست؟ همه چیز درباره فرقه شیعه اسماعیلی اسماعیلیان

به گزارش خیبرآنلاین: اسماعیلیان گروهی از به اصطلاح شیعیان هستند که امامت را به اسماعیل، فرزند امام جعفر صادق(ع) ختم می‌کنند و او را امام هفتم می‌دانند.
فرقة اسماعیلیه، دومین فرقه پرجمعیت شیعه، بعد از اثنی عشری است. اینان هم‌زمان با روزگار سامانیان سربرآوردند؛ در سال ۱۴۸ق. (۷۶۵م.) در کوفه از شیعیان جدا شدند و دست به نهضتی سیاسی مذهبی برای براندازی عباسیان زدند. آنها قایل بودند که حکومت عدل توسط امامی از فرزندان اسماعیل بن جعفر(پسر بزرگ امام صادق سلام الله علیه به وجود می آید و سده‌ها با توان بسیار به پراکندن اندیشه خویش پرداختند.
امروزه از شمارشان کاسته شده‌است. اسماعیلیان در قطعاتی از تاریخ دارای حکومت بوده اند( مثل فاطمیون مصر و الموت ایران)، بنابراین توانستند، عقاید خود را مکتوب و نظام مند کنند. در ایران بسیار کمیابند و در برخی کشورها مانند هندوستان و تانزانیا و کنیا پراکنده‌اند.
چنانکه هانری کربن می‌گوید: اسماعیلیان نزاری پس از سقوط قلعه الموت به دست مغولان و نابودی کتب موجود در آن منابع خود را از دست دادند. اما اسماعیلیان مستعلوی که در دوره فاطمیان در مصر مستقر بودند و اکنون بیشتر در هند هستند، منابع دست اول خود را حفظ کرده‌اند، هرچند تمایلی به انتشار آن ندارند

رحیم آقاخان کیست؟

رحیم آقاخان فرزند کریم آقاخان می باشد یک مدل و مانکن فعال در سوئیس بوده که با یک دختر آمریکایی ازدواج کرده است خانواده آنها به ازدواج با مدلینگ ها سابقه زیادی دارند و پدر و پدربزرگ او نیز با یک مدلینگ ازدواج کرده بودند

رحیم آقاخان کیست؟ همه چیز درباره فرقه شیعه اسماعیلی اسماعیلیان (اسماعیلیه)

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *