علائم جدید ویروس کرونا از سکته مغزی تا اسهال و استفراغ

علائم جدید ویروس کرونا از سکته مغزی تا اسهال و استفراغ را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

علائم جدید ویروس کرونا از سکته مغزی تا اسهال و استفراغ

از آنجا که تعداد بیشتری از مردم در سراسر جهان به Covid-19 آلوده شده اند محققان دریافته اند که این ویروس نه تنها می تواند باعث بیماری شدید تنفسی شودبلکه می تواند تقریباً به هر سیستم اصلی بدن حمله کند.

علائم جدید ویروس کرونا از سکته مغزی تا اسهال و استفراغ

اخیراً پزشکان به نتیجه جدید نگران کننده ای دست یافته اند که زنگ هشدار را برای جهان به صدا دراوده اند.

لخته شدن خون و سکته های مغزی که حتی به جوانان سالم و بدون علامت کرونا صورت میگیرد و هیچ علامت دیگری از ویروس نیست. (یعنی نه تب، نه سرفه خشک، نه بدن درد و نه هیچ کوفت زهرماری دیگه و طرف یهویی سکته میکنه😐)

گزارشی از تاریخ 28 آوریل در مجله پزشکی نیو انگلستان مربوط به مواردی از 150 نفر  در شهر نیویورک است که دچار سکته مغزی شده و متعاقباً برای Covid-19 مثبت آزمایش شده اند.

قبل از اینکه سایر علائم شدید ویروس را تجربه کنند ، همه آنها در خارج از بیمارستان سکته مغزی داشتند.

توماس آکسلی ، جراح مغز و اعصاب در نیویورک در گزارش جدیدش می گوید: “دیدن این افزایش عروق بزرگ در جوانان بسیار تعجب آور بود.” همانطور که توضیح می دهد ، “هر چه سن بزرگتر باشد ، سکته مغزی نیز بیشتر می شود.”

وی می افزاید: “این بزرگترین عارضه این ویروس در حال حاضر است” درباره Covid-19 میزان قربانیان سکته مغزی زیر 50 سال  هفت برابر بیشتر از قبل افزایش یافته است

علائم جدید ویروس کرونا از سکته مغزی تا اسهال و استفراغ

لخته های خون همچنین باعث مشکلات غیر منتظره دیگر بیماران Covid-19 می شود. به عنوان مثال ، نیک کوردورو ، بازیگر برادوی ، که از ماه مارس با بیماری شدید کووید -19 در بیمارستان بستری شده بود ، پس از آنکه پزشکان نتوانستند لخته شدن در رگهای مغزش را کنترل کنند ، در اوایل این ماه پای راست او قطع شد.

بسیاری از بیماران جدید کرونایی در ریه های خود با لخته های کوچک خونی مواجه شده اند و از یک طرف میزان اکسیژن موجود در بدن آنها را روکاهش به است.

نکته عجیب دیگر برخی بیماران کرونایی دیگر خون آنها در حال گرفتگی شدید است (که به دلیل میزان نارسایی کلیوی که این بیماری نیز ایجاد می کند رخ میدهد).

جفری لورنس از کالج پزشکی ویل کورنل ، که به مدت سه دهه در زمینه ویروس شناسی فعالیت می کند ، می گوید: “من یک متخصص خونشناسی هستم و بلایی که این ویروس بر سر انسان می آورد کاملا بی سابقه است و تا به حالا ندیده ام.

تقريباً هر بيماري كه در يك ماه و نيم گذشته در بيماري هاي خوني ديده است ، مبتلا به Covid-19 بوده است. “من هرگز در زندگی ام اینقدر مشاوره نداشته ام. خون این افراد رو به لخته شدن است و ما نمی توانیم برای آنها کاری کنیم. ”

پزشکان و محققان در حال رقابت هستند تا دریابند که چرا این اتفاق می افتد و چگونه آنها می توانند به بهترین وجه از روشهای درمانی موجود مانند رقیق کننده خون برای کاهش آن در بیماران استفاده کنند.

چه کسانی با ابتلا به “کرونا” دچار سکته مغزی هم می‌شوند؟

سایر علائم مربوط به مغز و اعصاب بیماران کرونا شامل تشنج و افت هوشیاری است؛ برخی از بیماران مبتلا به کرونا ممکن است دچار تشنج شوند، این افراد یا به دلیل کرونا، برای نخستین بار تشنج کرده‌اند یا اینکه از قبل دچار تشنج بوده‌اند و به دنبال ابتلا به کرونا وضعیت بدتری پیدا کرده‌اند.

حتی یک سینوزیت ساده و آنفلوآنزا نیز می‌تواند باعث ایجاد اختلالات بویایی و چشایی شود اما با توجه به اینکه بیماری کرونا یک پاندمی است عوارض بیشتری از این بیماری را شاهد هستیم.

📚 منبع (source) :

✅ vox.com

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا