علت طوفان سرخ چیست؟ علت طوفان سرخ در تودشک اصفهان

علت طوفان سرخ چیست؟ علت طوفان سرخ در تودشک اصفهان

علت طوفان سرخ چیست؟ علت طوفان سرخ در تودشک اصفهان چه بود؟ جزئیات را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

علت طوفان سرخ چیست؟

روز گذشته در تودشک اصفهان طوفانی سرخی رخ داد که باعث وحشت مردم این منطقه شد طوفانی که در این منطقه همه جا را قرمز کرده و سبب نگرانی و اضطراب مردم شد.

علت طوفان سرخ چیست؟ علت طوفان سرخ در تودشک اصفهان

گفته میشود علت این پدیده وجود ذرات و عناصر خاص بوده که در برخورد نور خورشید به رنگ سرخ دیده میشود البته درباره منشا این پدیده چیزی مشخص نشده است و سال 1393 نیز در تهران طوفان این چنینی رخ داد که علت ان مشخص نشد و گفته میشد که تغییرات اقلیمی و همچنین چرخند‌زایی در سمت جنوب دریای سیاه و شرق دریای مدیترانه دلیل این وقوع این پدیده بود.

دکتر پروین غفاریان در گفتگو با خبرنگار همشهري آنلاين در تشريح اينكه اقيانوس‌ها به چند طريق مي‌توانند در شروع طوفان‌ها تأثيرگذار باشند، گفت: يكي از عوامل ناپايداري هوا، رطوبت داخل جو است. گرم شدن آب سطح اقيانوس‌ها رطوبت بيشتري وارد جو مي‌كند و منجر به تشديد چرخند‌ زايي مي‌شود. چرخند‌زايي در واقع عامل ناپايداري در سطوح مياني و پاييني جو است.

رئيس پژوهشكده علوم جوي پژوهشگاه ملی اقیانوس‎ شناسی و علوم جوی با بيان اينكه «چرخند زايي يك نوع سامانه جوي است كه ناپايداري جوي ايجاد مي‌كند.» افزود: يكي از دلايلي كه در يك ماه گذشته شاهد ناپايداري در جو بوده و اكثر شب‌ها رگبار و بعضاً بادهاي شديد و طوفان داشتيم، چرخند‌زايي در سمت جنوب درياي سياه و شرق درياي مديترانه بوده است.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *