عوارض لمینت دندان چیست اول این مطلب را بخوانید بعد اقدام کنید

تاریخ انتشار 21 شهریور 1400 – زمان مطالعه 2 دقیقه

عوارض لمینت چیست اول این مطلب را بخوانید بعد اقدام کنید جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

عوارض لمینت دندان چیست اول این مطلب را بخوانید بعد اقدام کنید

آیا لمینت دندان برای سلامتی دندان ها ضرر دارد یا خیر؟

بعضی ها برای اینکه بتوانند یک لبخند قشنگ را تجارب کنند و برای پوشیدن مشکلات دندان های خود از لمینت دندان استفاده می کنند، می توان گفت:لمینت یک لایه از جنس سرامیک است، که با استفاده از راه های گوناگون بر روی دندان ها قرار میگیرد، ولی عوارض لمینت دندان امکان دارد، پزشک ها را مجبور کند، تا از راه های دیگر استفاده کند، اما در برخی از افراد بدون اینکه عوارض داشته باشد از لمینت دندان استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی هم برای بیمار ایجاد نمی شود.
میتوان در مورد شدت عوارض لمینت دندان بیان کرد: که بیمار های گوناگون این امر، می‌تواند مختلف باشد.

عوارض لمینت دندان

در مورد عوارض لمینت دندان هم می‌توان به مواردی که در زیر آمده اشاره نمود، از جمله:

١_ امکان ترمیم

وقتی که دندانی به شکستگی و یا پریدگی دچار می شوند، ترمیم و درمان آن ممکن نیست و باید آن را به کل تعویض نمود.

عوارض لمینت چیست

٢_عدم بازگشت پذیری لیمیت

زمانیکه لمینت روی دندان ها قرار می‌گیرد، یک مقدار از لایه سطحی دندان را می تراشند و نمی‌توان پس از چندی استفاده، آن را برداشته و جای آن را با چیز دیگری پر کنیم، به خاطر همین کسانی که نمی خواهند دائم این حالت را تجرب کنند، بهتر میباشد از راه های دیگر مثل : «کامپوزیت دندان» برای زیبایی دندان هایشان استفاده کند.

۳_ عدم امکان تغییر شکل

می توان گفت: یکی از مهمترین عوارض لمینت دندان این می باشد، که پس از گذاشتن آن روی دندانها به هیچ وجه تغییر نمی کند، به خاطر این که آن موادی که در بین آنها استفاده شده بسیار مقاوم می باشند و تولید آنها در لابراتوار های دندانپزشکی انجام می‌شود. پس تغییر در شکل و رنگ آن وجود ندارد.

۴_قیمت بالا

میتوان گفت به نوعی موادی که در تولید لمینت ها استفاده می شود،پس طبیعی می باشد که، قیمت آنها هم بالا باشد، به خاطر همین بعضی ها این موضوع را یک عیب بزرگ لمینت دندان می دانند واز راه‌های جایگزین آن استفاده می‌کنند، اما می‌توان گفت به محکم بودن و مقاومت بسیار بالای لمینت ها شاید این امر را نتوان به عنوان ایراد دانست.

۵_ایجاد حساسیت

به همان صورت که بیان شد، برای نصب کردن لمینت ها، احتیاج به تراشیدن دندان ها است، که این تراش می‌تواند حساسیت‌هایی را در برابر گرما و سرما به وجود آورد، که می‌توان گفت این امر می‌تواند موقتی باشد و پس از چندی از بین می رود.

عوارض لمینت چیست

۶_تغییر رنگ

بعضی اوقات با توجه به رژیم غذایی که بیمار دارد، می‌توان گفت در لمینت ها امکان دارد تغییر رنگ ایجاد شود، به همان صورت که بیان شد، برگشت رنگ لمینت ها به رنگ اول آن امکان ندارد و تنها با عوض کردن آن می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

٧_پوسیدگی دندان ها

می توان از دیگر موارد مهم عوارض دندان، پوسیدگی دندان های زیر لمینت را می توان بیان کرد، اگر لمینت درست وبا قواعد مشخص شده‌ای روی دندانها قرار نگیرد، پس از چندی می‌تواند سبب پوسیدگی دندان‌ها بشود.

چگونه می توانیم از به وجود آمدن عوارض لمینت دندان پیشگیری کنیم؟

می‌توان برای اینکه خیالمان از نصب لمینت بر روی دندان هایمان راحت باشد، لازم می‌باشد اقدام‌هایی را در رابطه با کم کردن عوارض لمینت دندان انجام بدهیم. مثلاً: می توانیم رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم، بهتر میباشد از مواد غذایی سفت استفاده نکنیم، برای اینکه این مواد غذایی می‌تواندسبب شکستگی لمینت ها بشود ومشکلاتی را برای ما ایجاد کند.
به غیر ازاین مورد، استفاده کردن از مواد غذایی با رنگدانه های قوی مثل «قهوه» می تواند، سبب تغییر لمینت ها بشود و زیبایی آنها را از بین ببرد.

پس باید از مصرف چنین مواد غذایی احتیاط کنیم.

میتوان گفت سیگار یکی از موارد دیگر می باشد که، می تواند بسیار سریع کیفیت لمینت ها را پایین آورد و حتی می‌توان گفت که ما را مجبور به تعویض لمینت هامی کند.

پس بهتر می‌باشد، که از دخانیات استفاده نکنید.

یکی از مهمترین مواردی که در پایین آمدن عوارض لمینت دندان تاثیر گذار می باشد، رعایت بهداشت دهان و دندان است.
خیلی از کسانی هستند، که بر این باورند، که پس از استفاده از لمینت دیگر احتیاجی به مسواک زدن نیست.

در این مورد باید افزود :که این طور باورها کاملاً اشتباه است و لمینت ها برای اینکه بتوانند کیفیت خود را حفظ کند، احتیاج به رسیدگی کامل دارند،که می‌توان به :

استفاده مرتب و روزانه از مسواک و نخ دندان نیز اشاره کرد.

در صورت روبرو شدن با عوارضی لمینت دندان چه کار باید انجام دهیم؟

اگر بازهم با انجام دادن رعایت مراقبت هایی که بیان شده، دچار عوارض لمینت دندان شدید، بهتر می‌باشد در نخستین اقدام به پزشک خود مراجعه نموده و از ایشان راهنمای بگیرید.

زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید، لازم می باشد همه‌ی مشکل های خودتان را با تمام جزئیات به پزشک معالج بگویید، واز آنهاراهنمایی بگیرید.

زمانی که با مشکل های خاصی مثل جدا شدن لمینت دندان مواجه شدید، به هیچ عنوان نگران نباشید و آن را در یک جای مناسب قرار بدهید و در نخستین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

به غیر از این امر مشکل های دیگری که به پزشک حتما باید گفت اعم از :شستگی لمینت، ترک خوردگی، پریدگی، التهاب و عفونت لثه و دندان است، که حتماً باید خیلی زود مورد درمان قرار بگیرد، تا مشکل های جدی تری برای بیمار ایجاد نشود.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا