بیوگرافی غزاله شکور کیست و ماجرای قتل توسط آرمان عبدالعالی + عکس

بیوگرافی غزاله شکور کیست و ماجرای قتل توسط آرمان عبدالعالی + عکس

غزاله شکور کیست و چگونه به قتل رسید

غزاله شکور متولد 1373 در تهران بود که در 12 اسفند 1392 در سن 19 سالگی توسط نامزدش آرمان عبدالعالی به قتل رسید  انها قرار بود با هم ازدواج کنند اما به دلیل اینکه غزاله تصمیم گرفت به خارج از کشور برود با آرمان به مشکل خورد و در نهایت دعوای انها به قتل انجامید و هیچوقت جسد غزال پیدا نشد و آرمان عبدالعالی بعد از 8 سال در 3 آذر 1400 در زندان رجایی شهر اعدام شد.

ماجرای این پسر و دختر در فیلم سینمایی بی بدن ساخته شد که الناز شاکردوست و سروش صحت بازیگران آن را تشکیل میدهند. پدر و مادر غزاله از کارگردان و تهیه کننده این فیلم شکایت کردند.

بیوگرافی غزاله شکور

غزاله شکور متولد 1373 بوده و در رشته مرمت ابنیه تحصیل میکرده که برای ادامه تحصیل تصمیم گرفته به کشور اتریش برود. دختر جوانی بوده که توسط نامزدش آرمان عبدالعالی به قتل رسیده است و نامش حالا رسانه ای شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

ماجرای آشنایی

آرمان زمانی که کمتر از 18 سال سن داشته در ترکیه با غزاله آشنا میشود آشنایی آنها علنی شده و به خانواده هایشان خبر میدهند و بعد از مدتی با یکدیگر نامزد میشوند اما این دختر تصمیم میگیرد که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور یعنی ترکیه برود اما نامزدش مخالفت میکند.

غزاله شکور کیست؟ اینستاگرام ماجرای قتل غزاله توسط آرمان عبدالعالی

ماجرای قتل غزاله شکور

در نهایت در سال 92 آرمان عبدالعالی به نامزدش غزاله میگوید به خانه شان برود و صحبت های اخرشان را کنند.

به گزارش فرارو ، غزاله به خانه آنها می آید و هیچکسی خانه نبوده است بعد از صحبت های انها درگیری لفظی بین شان صورت میگیرد و در نهایت غزاله را بر روی زمین پرتاب میکند و با میله بارفیکس او را مورد ضرب و شتم قرار میدهد (البته آرمان چنین ادعایی را رد کرده است و گفته که او از پله ها پایین افتاده و مرده است)

بعد از اینکه غزاله شکور کشته شد جنازه او را درون مشما پیچیده و به سطل زباله محله می اندازد!!

غزاله شکور کیست؟ ماجرای قتل غزاله توسط آرمان عبدالعالی

بر اساس اعلام مصطفی محبی، مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران این جوان ٢٤ ساله هنگام گذراندن بیش از پنج سال حبس در زندان رجایی‌شهر، علاوه بر اخذ مدرک مهندسی کامپیوتر، موفق شده در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ٩٧ در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت‌مدرس در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شود.

عفو بین‌الملل از مقامات ایران خواست فورا اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی را که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته، متوقف کند.

او متهم است در سال ۹۲ غزاله شکور را به قتل رسانده است. براساس گزارش‌ها آرمان عبدالعالی در زمان وقوع حادثه ۷ روز کمتر از ۱۸ سال سن داشت. او اکنون ٢٤ ساله است.

شرط پدر و مادر غزاله شکور برای بخشش

پدر و مادر غزاله ساعت3 بامداد چهارشنبه به زندان رجایی‌شهر رفتند تا حکم قصاص قاتل دخترشان را اجرا کنند اما در واپسین لحظات تصمیم گرفتند به او مهلت یک‌ماهه بدهند. «به‌خاطر دلمان مهلت دادیم؛ به‌خاطر اینکه شاید در این یک‌ماه آرمان به حرف بیاید و بگوید جسد دخترمان کجاست.» پدر آرمان ادامه می‌دهد: من و همسرم احساس می‌کنیم آرمان دروغ می‌گوید.

نمی‌دانم چرا اما هم به دل من افتاده و هم به دل همسرم که آرمان جسد دخترمان را جایی دفن کرده و نمی‌خواهد به ما بگوید. می‌ترسد مبادا حقیقت را بگوید و بعد ما فورا حکم قصاص را اجرا کنیم. فکر می‌کند اگر نگوید ما هم حاضر به اجرای حکم نمی‌شویم.

غزاله شکور کیست؟ بیوگرافی و ماجرای قتل غزاله شکور

به این امید که شاید اگر زنده بماند یک روز به حرف بیاید و به ما بگوید. پدر و مادر غزاله پیش از این هرگز به بخشش فکر نکرده‌اند و در تمام جلسات صلح و سازشی که در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد اصرار بر قصاص قاتل داشتند. «اگر آرمان حقیقت را بگوید و آثاری از جسد دخترمان به‌دست ما برسد ما به بخشش فکر می‌کنیم اما اگر حرفی نزند به هیچ عنوان او را نمی‌بخشیم.»

پدر غزاله ادامه می‌دهد: دیروز ساعت3 صبح رسیدیم مقابل زندان رجایی‌شهر. خانواده آرمان از پدر و مادرش گرفته تا دوستان و بستگانش پیش از رسیدن ما آنجا بودند. به محض اینکه من و همسرم را دیدند به پای ما افتادند. التماس می‌کردند که آرمان را ببخشیم. از مقابل آنها عبور کردیم و وارد زندان شدیم. پیش از اجرای مراسم، آقای شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران با من و همسرم صحبت کرد تا به‌خاطر رضای خدا قاتل را ببخشیم.

حرف‌های او در تصمیمی که گرفتیم برای مهلت دادن به قاتل بی‌تأثیر نبود. او در این مدت خیلی پادرمیانی کرد و می‌خواست پرونده به صلح و سازش ختم شود.

ساعت6 بود که آرمان به محوطه اجرای حکم منتقل شد «او اصلا نای حرف زدن نداشت و خیلی ترسیده بود.» پدرغزاله ادامه می‌دهد: دیدن چوبه دار برای او شوک بزرگی بود و ما امید داریم که شاید در این یک‌ماه به این نتیجه برسد و حقیقت را به ما بگوید. او با دیدن ما گریه کرد، به پایمان افتاد و با التماس خواست که او را ببخشیم. ما هم به او مهلت دادیم تا فرصتی به او داده باشیم و از طرفی مردم تصور نکنند ما از سر لجاجت و یا انتقام‌جویی اصرار به قصاص داریم.

غزاله متولد73 و زمانی که به قتل رسید 19ساله بود. پدرش می‌گوید: او به‌تازگی در رشته مرمت ابنیه قبول شده و قرار بود برای ادامه تحصیل به کشور اتریش برود. ما کارهای او را انجام داده بودیم تا برای ادامه تحصیل به خارج برود.

او اسفند92 به قتل رسید، درحالی‌که قرار بود اردیبهشت93 از ایران برود و تحصیل کند. اما آرمان همه آرزوهای دخترم را گرفت. در واقع علت دعوای آنها هم رفتن دخترم از ایران بود. پدر غزاله ادامه می‌دهد: من به همراه خانواده‌ام در سال90 یعنی 2سال پیش از اینکه دخترم به قتل برسد به کشور ترکیه رفته بودیم.

سفر تفریحی بود که ازقضا آرمان هم به همراه خانواده‌اش برای تفریح به ترکیه سفر کرده بودند.

غزاله شکور کیست؟ بیوگرافی و ماجرای قتل غزاله شکور

ظاهرا در این سفر دخترم و آرمان با هم آشنا شده بودند. پدر و مادر آرمان دندانپزشک هستند و دخترم که تصور می‌کرد آرمان در یک خانواده تحصیلکرده بزرگ شده، به درخواست او برای آشنایی‌شان جواب مثبت داد.

او یک‌سال از دخترم کوچک‌تر بود و در مقطع پیش‌دانشگاهی درس می‌خواند. همه فکر دخترم رفتن به خارج و ادامه تحصیل بود و به دخترخاله‌اش گفته بود که قصد ازدواج با آرمان را ندارد و می‌خواهد ادامه تحصیل بدهد.

دخترخاله دخترم می‌گوید آرمان مدام به دخترم زنگ می‌زد و گریه می‌کرد. از او می‌خواست تا از ایران نرود و همین موضوع باعث شد تا تنها فرزندم را از من بگیرد و حتی جسدش را هم تحویلم ندهد.

منبع: روزنامه همشهری

حکم اعدام برای آرمان عبدالعالی

آرمان به اتهام قتل عمدی غزاله پای میز محاکمه ایستاد و با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.

آرمان که هفته گذشته و بعد از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی اش در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل عمدی غزاله پای میز محاکمه ایستاد با حکم قضایی به قصاص محکوم شد. قضات دادگاه در رایی 11صفحه ای وی را مستحق مرگ دانستند.

وی پیش تر نیز به قصاص محکوم شده بود که به این حکم اعتراض کرد و درخواست اعاده دادرسی وی پذیرفته شد تا بار دیگر از خود دفاع کند.

آرمان در جلسه دادگاه منکر قتل غزاله شد و گفت: من آن زمان بچه بودم. اشتباهات زیادی مرتکب شدم اما قاتل نیستم.

در پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند. آرمان و وکلایش امیدوار بودند با دفاعیات‌شان او از قصاص نجات پیدا کند اما روز گذشته هیأت قضایی سرانجام رأی‌شان را اعلام کردند. رأیی که مثل قضات شعبه چهارم بر مجرم بودن آرمان تأکید داشت. در رأی ۱۱ صفحه‌ای قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران بار دیگر آرمان در قتل غزاله گناهکار شناخته و به قصاص محکوم شده است. حالا در صورتی که رأی دادگاه در دیوان عالی کشور نیز تأیید شود، آرمان پای چوبه دار خواهد رفت. این رأی در شرایطی صادر شد که تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم مقتول ادامه دارد.

مادر آرمان عبدالعالی

مادر آرمان به مادر غزاله گفت:”التماس میکنم آرمان را ببخشید.در این هفت سال روح پسرم مرده است.جسم بی جان او را به ما ببخشید.می دانم جگر شما سوخته و چشمتان از اشک خشک نشده است.اما روزگار ما هم سیاه است و دلمان خون است.به حال ما رحم کنید.چطور التماستان کنم که آرمان را ببخشید؟»

اشک می‌ریزند و نمی‌دانند که با چه کلماتی رنج‌شان را توصیف کنند. هر کدام داغ و عذاب چند ساله بر دوش‌شان سنگینی می‌کند. چهره‌شان خستگی و غم را فریاد می‌زند. پدر و مادری که دختر نوجوان‌شان را بی‌رحمانه کشته‌اند و پدر و مادری که حالا باید شاهد مرگ دردآور پسرشان روی طناب دار باشند. غم هیچ‌کدام توصیف‌شدنی نیست. حالا گردهم‌آمده‌اند تا شاید بتوانند مرحمی پیدا کنند برای زخم‌هایشان. پدر و مادر غزاله قصاص می‌خواهند و پدر و مادر آرمان بخشش؛ پرونده پرپیچ‌وخم آرمان عبدالعالی حالا به مرحله اجرا درآمده است.

قرار است بار دیگر این پسر بالای چوبه دار برود و حالا جلسه صلح و سازش برگزار شده است. شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این جلسه با درک‌کردن شرایط سخت خانواده مقتول، سعی در راضی‌کردن آن‌ها برای بخشش دارد.

اعدام علی عبدالعالی

پس از ۸ سال تلاش ها برای کسب رضایت مادر غزاله شکور نافرجام ماند و آرمان عبدالعالی که در سال ۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شده بود و هیچ گاه مشخص نشد چه بلایی بر سر جنازه دختر آمده ، پس از مدت ها تلاش قوه قضاییه و چهره های سرشناس برای گرفتن رضایت خانواده شکور ، قصاص شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:«حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر اجرا شد.»

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

81 نظر

  1. خواهش میکنم ایشون رو نبخشید . به نظرم کسی که انسانی را میکشد اصلاح شدنی نیست !

    • اعدام بدترین انتخاب است .اما کسی که چندسال سیستم قضایی رو فچل کرده هرروز یه حرف جدید میزنه چه به روز پدر مادر مقتول میاره.بخشش برای کسی خوبه که یک آن دچار تندروی بشه .نه کسی که اول بکشه بعد بامیله چندبار از کشتنش مطمعن بشه بعد تکه تکه کنه توچمدون بزاره توچند سطل زباله پخش کنه .حالا میگه ترسیدم.انصاف داشته باشید

    • دنیا برای همه تمام شدنی هست ای کاش پدر ومادر غزاله اجازه میدادند خود غزاله حقش رو از ارمان بگیره که در این صورت تا خدا خدایی میکنه در اتش جهنم خواهد سوخت در صورت اعدام ارمان بزرگترین لطف رو در حقش کردند چون جزای کارش رو در همین دنیا داده ودیگه حقی برای غزاله نمیمونه
      چرا که بزرگان ما گفته اند کسانی که در این دنیا به خاطر گناهشون قصاص شوند وارد جهان اخرت میشوند مانند نوزادی که تازه متولد شده
      بزارید زندگی نکبتش ادامه پیدا کنه تا اون دنیا به عذاب علیم دچار بشه

      • وقتی تو میبخشی دیگه عذاب الیمی در کار نیست. بخشش و قصاص هر دو یک اثر رو در پاک کردن شخص گناهکار از گناه دارن. لطفا در حدود الهی دخالت نکنیم

      • معلومه با این حرفت هم خیلی بیشعوری هم بی احساس طبق مزخرفاتت تو این دنیا هرآدم بدی که قتل و کاری دیکه میکنه نباید مجازات بشه تا اون دنیا پاک نباشه و مجازات بشه

    • شایدم مامان بابای ارمان اومدن بدنشو برداشتن اهدا کردن

    • چی میگی بابا. ننه بابایی که اجازه دادن دختر ۱۹ ساله شون یه پسر ۱۷ ساله رو مچل کنه و دوسال بعد جای مطب دکتر سر از اتاق خواب پس ه در بیاره خودشون مجرمن

    • درست می‌فرمایید،
      خانواده قاتل چطور انتظار بخشش دارند در حالیکه که خانواده مقتول تنها فرزندشان کشته شده و حتی جسدش رو پیدا نکردند و آرمان قاتل نه تنها غزاله رو کشته بلکه با خونسردی جسدش رو به گفته خودش توی سطل آشغال انداخته تا از دست قانون فرار کنه و از مکافات عمل فرار کنه،،،،،

    • کاری به ارمان نداریم که چی شد حالاراین دنیا خیلی داره به ما خوش میگذره که بخواد به ارمینم خوش بگذره؟ حرف من اینه که خدا به داد دل مادر پدر ارمین برسه که پاره تنشون رو اونم با چه روشی از دست دادن بیاییم کمی مهربون تر باشیم و برای حال دل این پدر و مادر دعا کنیم همونطور که دل پدرمادر غزاله آتیشه دل این دو هم آتیشه. والدین بیچاره… قضاوت ممنوع

  2. بره بالای دار چه عیبی داره . من هم اگه کسی دخترم رو کشته بود میکشتمش
    کسی که به دخترم حق زندگی نداد نباید حق زندگی داشته باشه

  3. درسته اشتباه بزرگی مرتکب شده ولی ته دل آدم حس میکنه خدا هم کسی رو که از قصاص بگذره و نفرت و انتقام رو کنار بزاره مورد توجهش قرار میده و این حرکت رو دوست داره، پس چرا الان باید به قصاص رای داد، حتی روح اون دختر بنده خدا هم اگه پسر زنده بمونه اروم خواهد بود

    • چرا قاتل حضرت علی رو قصاص کردن؟این چه حرفیه که میزنید اگر فرزندتونو بکشتن به طرز فجیع رضایت میدین؟باهمین بخشیدناست که هر کسی میشه قاتل .خیلی راحت ادم کشته با خیال راحت درسشو خونده چون امثال شما حامی داره چون میدونه یه عده میرن رضایتشو میگیرن و بعد انگار نه انگار که ادمی کشته والا ما سوسک میکشیم عذاب وجدان میگیریم

      • شاید حق با شما باشه، به هر حال آدم در موقعیتش قرار نداره و از حقیقت ماجرا اگاه نیست،

        • من تجربه تاپاچوبه داررفتن رو دارم نمیتونم بیان کنم چقدسخته مطمنم ارمان راست گفته بودجنازه روانداخته سطل اشغال من بعد۸سال بی گناهیم ثابت شد

          • حتی یک بطری خالی هم توی سطل آشغال پیدا و بازیافت میشه ، چطور جسد به اون بزرگی رو بدون جلب توجه به کوچه و سطل زباله انتقال داده و توسط هیچکس ، چه زباله گردها و چه ماموران شهرداری و …. پیدا نشده؟؟؟؟
            احتمالا جسد رو مثله کرده و یا با کمک همدست هاش که یا دوستان بودن یا پدر و مادر، به خارج از شهر انتقال داده و برای درگیر نشدن اونها گفته که توی سطل زباله انداخته،،،

      • موافقم باهات

      • عالی گفتی

    • فعلا خانواده ارمان و سلبریتی ها بر آیت باورند ک آدمها جونشون یکی نیست و خون پولدارها رنگین‌تر هر جرمی بکنن ولو قتل جنایت بر میت سر ب نیست کردن جنازه طوری بعد سالها پیدا نشه حق قاتلهای محموله. ی چن نکته را دوس دارم هممون بدونیم ارمان قاتله شکی نیس آنهمه قاضی با علم خودشون شواهد و فیلم و میله بارفیکس چمدون خونی …فهمیدن .حتی مثله کردنم بوده چون گفته تو سطل‌های مختلف انداخته .دو خودش تو اعترافات میگه جنازه را گزاشتم تو کیسه نمیگه غزاله را .مطمئن هست ک خودش کشته .با فرضیه جنازه نباشه قاتلی نیس پیش رفته .او اعدام نکردنش ی جور بد آموزی برای یک قاتلهای پولدار دو قاتلهای هس ک توان جنازه را سر ب نیست کردنش را دارن اشاعه قتل‌های بی جسد .سوم القا متفاوت از تعریف عدالت و اجرای اون ک ی قاتل پولدار تا پای چوبه میره اما بالا دار نمیره .اگه ب جای ارمان ی پسر فقیر بود بارها قصاص میشد و رسانه ای کردن جریان ب اسم آب تو آسیاب بیگانگان ریختن جرم داشت .خیلی ها کم سنتر از ارمان و حتی کم هوش و حواست از اون اعدام شدند قاتل قاتله ،چ پولدار چ فقیزش .در ضمن ارمان انقد بلوغ فکری و هوش داشته ک تیز هوشان میخونده .این نفهمیده بچه بودنش مسخره کردن و توهین ب شعور ملته .پنگول همسن ارمان اعدام شد اونم با قتل شبه عمد ..اینم ب جزای عملش برسه .ک آزادیش یعنی تشویق قاتل

    • چقدر شماها بی رحمین اهای ملت چکار دارین گناه کرده حبس شو کشیده درد عاشقی همینه اونم ازرو دوست داشتن بوده خواهشن دخالت نکنین

      • آدمی جایز الخطاست، اولا آرمان نوجوان بوده و شاید تصمیم شیطانی گرفته ولی قطعاً طرف به اشتباهش پی برده،رحم و بخشش از صفات خداست و ما هم بنده خدا هستیم ،در صورتیکه خودمون به همدیگه رحم نکنیم چه توقع داشته باشیم ک دشمن بهمون رحم کنه
        ببخشید تا ببخشند شما را
        با اینکه آرمان اعدام بشه بنظر شما و خانواده محترم غزاله آیا غزاله زنده میشه ؟؟؟؟خواهش میکنم بعنوان یک برادر حقیر شما خانواده محترم شکوری ببخشید این جوان تا این خانواده تا آخر عمر مدیون شما باشن،زجه های مادر آرمان ببینید،محاسن سفید بابای آرمان نظاره کنید و خودتون بزارید جای این خانواده ،شما را ب خدا قسم میدم ببخشید این جوان را

        • غزاله زنده نمیشه اما با اعدام افرادی که راحت دست به قتل می زنن جلپی کشتار غزاله های دیگه در جامعه گرفته میشه . وقتی امنه بهرامی بخشید چی شد؟ ایا اسید پاش به صورت دختر مردم کم شدن؟ امنه بهرامی بعد از اسید پاشی اصفهان اعتراف کرد که از بخشش پشیمونه و فریبش دادن. تا کی باید از دل رحمی و عاطفه ما زنان سپ استفاده بشه تنها با مجازات گناهکار هست که جلوی ظلم به زن توسط مردان که ذاتا درنده خو هستن و نه به هیچ‌چیز اعتقاد ندارن و به هیچ صراطی مستقیم نیستن گرفته میشه افرادی که نه اخرت را باور دارند نه خدا را و نه عقوبت در این دنیا را . پس باید قوانین محکمتر و بی دلسوزی در مورد این حیوانات اجراذبشه تا شاهد امنیت زنان و دخترانمون باشیم.

        • کشتن با کشتن فرق داره اگر کشتن فقط طی یه اتفاق بوده حرف شما متین ولی وقتی سرش کوبیده به تخت و چندبارهم با میله زده توسرش بعد هم جسد ازبین برده این کجاش قابل بخششه
          ۱۷سال خودش یه عمر برای تشکیل زندگی هست

  4. بخشش لازم نیست،،،،اعدامش کنید

    • محمد حسین

      بخشش ، لازم نیست اعدامش کنید

    • مهناز خانم چقد بی رحمانه قضاوت میکنید خودت از جنس مادرانی یه روز مادر میشی فکرش کنه اگه بچه ات جلو چشمات دار آویخته بشه ، حق با خانواده شکوری هست ولی تنها کار توی این زمان خونسردی و در راه رضای خدا بخشش هست

  5. ببخشید لطفاً 🙏

  6. باید اعدام بشه تا درس عبرت برای بقیه تا با جان و ناموس دیگران بازی نکنند اگه یک بچه فقیر بود باز اینطور رسانه ای میشد اون پسر به راحتی جان یک دختر رو گرفت پس اعدام حق خانواده مقتول است من در جایگاه یک پدر هیچ وقت اون رو مورد بخشش قرار نمی‌دادم تا درسی بشود برای بقیه در این صورت شاید کمی آرام میشدم

  7. میدونم خیلی سخته ولی مطمئن باشید روح غزاله عزیز هم دوست نداره آرمان اعدام بشه..اگه میتونید ببخشید.

    • اتفاقا ب خاطر انهدام جنازه حتما باید اعدام بشه چون از این ب بعد مثل ارمان با مشورت دکتر و دوست و آشنا و پارتی قاتلها جنازه ها را تو اسید حل میکنن مثله میکنن نیست میکنن .ک قشنگ گردن بدن بالا و مادرشون بگه پسرم قاتل نیست و زنده است چون جنازه ای نیست اعدام لازمه ک درس عبرت بشه وقتی دلایل کافیه برا قتل .نبود جنازه مانع اعدام نشه

  8. بخشش، لازم نیست اعدامش کنید.

  9. ب نظر منم اعدام باید بشه ،چون تو صحبت‌های خودش دقت کنید ارمان میگه جنازه را گذاشتم تو کیسه و چمدون نمیگه غزاله را ،پس یعنی ب قتل دختر بینوا واقف شده .و دومین دلیل ی دختر ۵۰ کیلو یی مثلا زنده تو چمدون جا نمیشه اونم مشما پیچ .یک یعنی کشته و دو یعنی برا جا شدن تکه تکه ش کرده در بهترین حالت ،ک اینم جنایت بر میت یعنی از نظر روانی مشابه قاتل های زنجیره ای هست رفتارش ‌.و مساله بعدی ادعاهای دروغ خانواده و وکلای جگر مادر غزاله را بیشتر سوزوندن .ادعای زنده بودن اینها .و یو حدسم میزنم ک یا جنازه تو اسید حل شده ک پیدا نمیشه یا ی جایی بردن ک پیدا نشه همین ادعای زنده بودن و بکنن .و مطمئنا ارمان همدست مشاور و مباشر داشته اما چ جای تاسف ک پول لات و آقا جلوه میده قاتل و قهرمان .اعدام کنید تموم شه خیمه شب بازی

  10. منم با اعدام موافقم .و از تموم سلبریتی ها ک دارن مادر دختر خانم و تو فشار میزارن با ادبیات مسخره متنفر شدم پرستویی آیا تو خودت دل ب این بزرگی داری .ی توهین میشه هزار لایحه میدید تو دادگاه ،جنازه دخترش نیست در بهترین حالت جنایت بر میت کرده مثله کرده ،،،از ی قاتل قهرمان نسازید فردا مسولیت آدمهایی ک قاتلهای مثل ارمان میکشن و جنازه ش و سر ب نیست میکنن تا ادعا کنن زنده ن و از مجازات فرار کنن سر ب فلک میکشه اعدام حق ارمان و پول و سلبریتی حق نداره دخالت کنه .و ی هفته کمتر از ۱۸ بودن دلیل صغر سنی برای ارمان نیس چون بهره هوشی بالا داشته ک تیز هوشان میخونده .دوما بر فرض محال تنهایی تو اون سن هم آدم کشته ب نحوی جسد و سر ب نیست کرده ک بعد سالها پیدا نیست

  11. بحشیدن خوب هست خصوصا اگر
    یک دختر رو سر به نیست کرده باشه
    خانواده طرف هم از هر فرصتی برای ایجاد یک داستان جدید استفاده کنن
    البته بعد بخشش والدین متمول خانم دکتر و اقا دکتر دماغ بالا با این شازده برن خارج مثلا کانادا بجای اون دختر بدبخت که فقط میخواسته بره و این شازده بلا رو سرش در اورده

  12. قصاص/قصاص/قصاص

    • آهای اهالی موافق و مخالف !!! شما نیستید که تصمیم بگیرید اعدام شود یا نشود
      سرنوشت هرکس نوشته شده . بذارید اون چیزی که مقدر شده همان شود . لطفا نظر ندید حالا چه موافق چه مخالف تا چنین چیزی برای شما تکرار نشه . دیدم که میگم

    • من تجربه تاپاچوبه داررفتن رو دارم نمیتونم بیان کنم چقدسخته مطمنم ارمان راست گفته بودجنازه روانداخته سطل اشغال من بعد۸سال بی گناهیم ثابت شد

  13. با این شرایط، اعدام یعنی عدالت

  14. اگه واقعا پشیمان هستش چرا تو این مدت این همه دروغ گفته و ادعاهاش رو عوض کرده پس هنوز آرمان فقط داره به خودش فکر میکنه .با پدر و مادر غزاله موافقم بخشش به شرط راست گویی

  15. چرا میگی هرکی میکشه و رضایت میگیره و انگار ن انگار؟؟؟ همین ک طرف ده سال تو زندون بدون مرخصی و بدون تاریخ آزادی حبس میکشه و انتظار طنابو میکشه انگار روزی صدبار میکشنش

  16. امیدوارم خداوند هر دو نفرشون رو مورد آمرزش و غفران قرار بده
    خدایا کمک ما و خانواده ما و همه انسان ها کن که به تو نزدیک بشیم و از دستوراتت سرپیچی نکنیم

  17. شماها فکر میکنید که آرمان زنده است . آرمان توی این هفت سال هفتصد هزار بار مرده . و توی روز اعدام رفته داخل جهنم خدا و ذوب شده و برگشته همین الان اگر ببخشنش سالها نیمه های شب با داد و فغان از خواب بیدار میشه و آرزو میکنه ای کاش اونروز اعدام شده بود

  18. غلامرضا وکیلی

    واقعا برای هر دو خانواده سخته هیچکس در این امر مهم نمیتونه دخالت کنه بلاخره دختر متشخص و تحصیلکرده ای بوده و حق حیات و رسیدن به ارمانهای زندگیش حق او بوده از طرف دیگر این پسر شاید در اثر جنون انی و دارا بودن سن پایین مرتکب قتل شده.در هر صورت خداوند به هر دو خانواده صبر عنایت فرماید.

  19. دکترای فقه و حقوق اسلامی هستم

    با همه ی تفاسیر حق قصاص نفس با صاحب خون یعنی مدر و مادر غزاله شکور هست و این خانواده با قصاص قاتل ارام میگیرند و قاتل بیشتر پلهای راه عفو و بخشش را چه در زمان قتل و جنایت بر میت و دفاعیات متفاوت و متغیر عدم گذشت صاحب خون امری طبیعیست ولی خانواده ها باید درس بگیرند و ببشتر مواظب روابط فرزندان چه قبل از آشنایی و چه بعد از آشنایی باشند. البته جای بررسی اثرات مخرب عشق های داغ و نبود خانواده در کنار بچه ها در زمان نیاز به کمک بزرگان خالی مانده با تشکر دکتر رضا کوچکی

  20. اونایی که میگن نباید اعدام میشد اگه این دختر خواهر یا دختر خودتونم بود به همین راحتی همین و میگفتین چرا خودتون رو ی لحظه جای پدر و مادرش نمیزارید که بعد ۸سال دخترشون حتی ی قبر هم نداره که برن سر خاکش بعد شما راحت میاین میگین نباید اعدام میشد.

  21. چه مسخره بازی راه افتاده که به خانواده مقتول فشار میارن که ببخشن، این موضوع کاملا دست خودشونه و قاتل هم 18 سالَش بوده دیگه، این جور موارد رو باید اعدام کنند تا این بچه پولدارا بفهمن اگه کسی رو بکشن نمیتونن از زیرش در برن، هر چند به قول یکی از دوستان خانواده مقتول هم مایه دارن وگرنه تا الان مجبورشون کرده بودن به رضایت، اون پدر و مادری هم که قاتل تحویل اجتماع میدن و بچه رو لوس و خودخواه بار میارن باید فکر این روزاش رو هم میکردن

  22. سحرگاهان امروز آرمان عبدالعالی جوانی که حدود هشت سال قبل مرتکب قتل ناخواسته غزاله شکور ( دوست دخترش ) شده بود سر انجام به دار مجازات آویخته شد.
    هشت سال تلاشهای مستمر والدینش و اشخاص خیر خواه و میانجی برای جلب رضایت والدین غزاله در حالی بی نتیجه ماند که امید به عفو او زیاد بود، ممکن است هر یک از ما این خبر را بشنویم و بخوانیم بدون اینکه کمترین زحمت علت یابی و مو شکافی این قبیل اتفاقات را بخود دهیم اما در خلاصه ترین جملات باید گفت وقتی بسترهای هنجار شکنی در جامعه فراهم می گردد و یا از مبانی اخلاقی و ارزشی بسادگی فاصله گیری می شود بگونه ای که امروزه نداشتن روابط خارج از چهار چوب شرع و اخلاق و سنن پسندیده نوعی عقب ماندگی و تحجر به حساب می آید! و همچنین وقتی اشتباهات و تغییرات زیانبار فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی به زیان ازدواج بموقع می شود و زمانی‌ که هر جوانی به سادگی نوشیدن یک لیوان آب به هر مفسده ای دست می یابد، نباید انتظاری بجز از این قبیل فجایع و خساران زیانبار را داشت…
    فاعتبروا یا اولی الابصار…

  23. مواظب دختراتون باشین بهشون محبت کنید باهاشون دوست باشین که دست گرگ صفتان نیوفتن و نخاهند محبت رو از جای دیگه بگیرند و ضربه بخورند جامعه شده پر از گرگ .واقعا دخترا سادن گول میخورن حقیقتش من با اعدام موافق نیستم، ولی با این جور مسایل باید برخورد قاطع کرد تا درس عبرت بشه ،دو تا خانواده واقعا نابود شدن

  24. جوانی و جاهلی حداقل یه حبس ابد میزدین بلاخره جوان بوده عاشق بوده

  25. بادم شیربازی نمیتوان کرد شیر عقل نداره خطرداره.پسرجوان راتحریک کردن عاقبت بدداره. مواظب ارتباط دخترپسرای جوان پرهوس نبودن خطرناکه. میگن پنبه وآتش.حرفای قدیمیمیها هنوزم اعتبارداره.نمیشه دلبری کردومکافات ندید.امابازهم تسلیت به دوخانواده داغدار.مادرپدرا!مواظب باشین.رابطه آزاد نتیجه بدداره.

  26. اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند در قصاص برای شما زندگی قرار داده‌ام یعنی همین دیگه وقتی طرف بدونه اگه بکشه کشته میشه نمی‌کشه یعنی هم برای خودش خوبه هم برای اون طرف در مورد آرمان شاید اعدامش بی‌رحمی به نظر بیاد اما در کل به نفع کلیت جامعه هست چه بسیار کسانی که به قتل کسی فکر میکنند ولی با این قصاص منصرف میشوند

  27. هر‌کی تو این دنیا حسابشو باید پس بده این داستانم‌این مدلی تموم شداروحشون شاد‌ چون عاشق هم بودن ارزوشون بوده که به هم برسن دختر منتظرش بود که هیچ گذشتی از خانواده دختر نشد همش کار هستی هس که به‌ارزوشون رسوند مواظب ارزوهاتون باشید

  28. من که از اینجا به همه قاضیا خسته نباشید و به خودم یسری جملات امید بخش میگم که واااقعا توان داوری ندارم😂
    وهمچنین خواستار یکم از علم بزرگمون و ارامش برای مستحقاش و “عاقبت خیر” برای قاضیای منصف که شغلشون سخت سخته؛ هستم

  29. شیرین،فرهاد

    بابا قصاصش کنید این انگلو مگه میشه کسیو بکشی بگی عیبی نداره،،
    این پسرو نباید دار بزنن باید با ناخون گیر ریز ریزش کنن بدن به ماهی اکواریومی بخورن احسان بشه به روحه اون دختر مظلوم،،

  30. بعضیا خیلی عقده ای هستن ک میگن ارمانو نبخشن ایشالله سر این دسته افراد بیاد تابدونن ممکن سرهرکی این اتفاق بیفته حالا ک فوت شدن ولی خدا والدین غزالرو نبخشه ک این همه اینا زجه زدن اون زمان ک دخترت ولگردی میکرد راس میگی جلوشو میگرفتی

    • روانی. بعضی از خانوما (مثل این خانمِ نظر دهنده) تا یه پسر جوون (ولو قاتل) میبینن آب از دهنشون راه میفته. ولی نسبت به دخترای جوون (حتی اگه طرف مظلوم و مقتول باشه) وحشیانه نظر میدن و از نظرشون همه چی زیر سر دختره س.
      پی نوشت: نظری در رابطه با اعدام کردن یا نکردن نمیدم چون در مورد چیزی که “نمیدونم” قضاوت نمیکنم.

    • خو بی مغز عقب مونده ینی هرکی ولگردی کنه باید کشت؟
      مگه این پسره قاتل مأمور قتل دخترای ولگرد بوده؟
      اختیار هرکس دست خودش و یا فوقش دست خانوادشه
      تو فک کن غزاله این پسررو میکشت خانواده پسره رضایت میدادن؟
      تو فک کن این پسره مادر یا خواهر خودتو میکشت تو رضایت میدادی؟
      یکم فک کن بعد نظر بده

  31. بعضی میگن چون قاتل زیر هجده سال بوده نباید اعدام بشه . احتمالا باید از یک وعده ناهار یا از سینما رفتن منع بشه ! عجیبه . چندین بار سر اون دختر رو به دستگیره تخت کوبیده و با میله آهنی چندین بار به سرش زده که منجر به قتل شده ، حالا یک عده آدم که اصلاً این شرایط رو نمی‌تونن هضم کنن ، از بخشش حرف میزنن . بخشش کی ؟؟؟ الان که اعدام شده ، در دادگاه خداوند دیگه نمی‌تونه چاخان کنه …اگه این دختر توسط پدرش کشته شده بود ، چه فریادها و وامصیبت هایی از عده ای بلند می شد .

  32. ملیح شمارت چنده

  33. خب شما هم فیلم زیاد میبینی … اون شاید نگفته برایه این بوده تا روحیه مادرش بیشر ازرده نشه و تو میتونی تمام فیلمهایه جنایی رو ردیف کنی

  34. فاطمه دانش

    قاتل داریم تا قاتل یکی شغلش کشتنه بله اونو باید اعدام کرد ولی وقتی سر دعوا معلوم نیست پی پیش لومدا یکی کشته میشه جسدش هم پیدا نمیسه طرف اعدام میکنن باید قانون زیر گل بره که اینقدر اش شلم شولوباس

  35. خدا خودش روح هر دوتاشونو در آرامش قرار بده، هر دوتاشون قربانی تربیت نادرست شدن دخترو پسر ۱۸ساله چرا باید اینقدر آزاد باشند و بی قیدو بند، نوجوان ۱۸ساله همونطور که کاملا احساسی برخورد میکنه با ماجرا همونطور هم کنترل خشم نداره و به یکباره کاری میکنه که حتی خودشم متوجه نمیشه، وقتی هنوز بلوغ فکری اتفاق نیفتاده نباید به دوتا نوجوون اختیار تام دادکه خودشون تصمیم به ازد‌واج بگیرن و خودشونم به هم بزنن

  36. با سلام برخانواده غزاله شکور
    خوب کاری کردین نبخشیدن .همه مردم ایران فرزند دختر دارنداگرشما قاتل را می بخشید مرتکب گناه بزرگی درحق مردم ایران می شدید چراکه پس این ماجرا هرپسری دوست دختر یا نامزدش را به قتل می رساند به امید بخشش .

  37. چه حرف درستی👌

  38. آرمان در آن وضعیت سخت درسش را خوانده به امید اینکه عفو بخوره . ولی در کشورهای دیگه اگه کسی ۱۰۰ کتاب بخواند مورد عفو قرار می‌گیرد. این نشون میده ایران به تحصیلات اهمیت نداده . من در اینستا خوندم نوشته بود آرتین برادر آرمان در منزل بوده و داشته بازی میکرده ولی نیومده شهادت بده . این نشون میده خانواده آرمان خانواده ای ترسو و دروغ گو و خشن بوده اند . و چه بسا کسی دیگر جسد غزاله را تکه پاره کرده و به آرمان نگفته .
    بیاییم به بچه هایمان مهربانی دل رحمی راستگویی بیاموزیم که اگه خدایی نکرده کسی را هل دادن و طرف فوت کرد بجای قطعه قطعه کردن جسد به آمبولانس زنگ بزنن و راست بگن تا شاید بشه بچه هارو نجات بدیم .
    با سلاخی کردن جسد جز چوبه دار نتیجه ای عاید قاتل نمیشه . شاید درس عبرتی بشه که بچه هایمان راستگویی بیاموزیم.

  39. در جامعه ای که والدین با افتخار ماهواره نصب میکنند وودولت و متولیان فرهنگ به تماشا نشسته اند این حادثه ها قابل پیش بینی است. مرگ این دو نماد فاجعه فرهنگی است که فرهیختگانش به بهانه روشنفنکری و بی سوادان و تازه به دوران رسیدگانش برای مثلا متمدن شدن به آن دچارند !

  40. امکان نداره یه قاتل جوون سالها توی زندان بمونه تحت فشار روانی شدید قرار داشته باشه و اعتراف نکنه جسد کجاست اونم وقتی که بهش وعده میدن اگر بگی میبخشمت فقط در یک صورت این ممکنه اونم اینکه آرمان ساغر رو کشته و بعد مثله مثله ش کرده و به طریقی جسد رو کاملا از بین برده یل حالا تو اسید حل کرده یا انداخته فاضلاب یا داده حیوونا خوردنش خلاصه به طریفی جسد رو از بین برده و الان دیگه جسدی وجود نداره میتونین این درک کنین ؟ هیج جسدی وجود نداره
    و آرمان هم میدونسته که اگر اعتراف کنه چه غلطی کرده امکان نداره پدر مادر مقتول ببخشنش یا حتی مردم سعی در رضایت گرفتن بکنن و خلاصه اعدام شدنش قطعیه و توی این هشت سال بدون اینکه اعتراف کنه چه بلایی سر جسد غزاله آورده خیلی راحت نشسته تو زندان درسشم خونده چون مطمئن بوده آزاد میشه یا حداقل زنده میمونه دیگه تصور کن چه آدم سایکوپاتیکی بوده

  41. امکان نداره یه قاتل جوون سالها توی زندان بمونه تحت فشار روانی شدید قرار داشته باشه و اعتراف نکنه جسد کجاست اونم وقتی که بهش وعده میدن اگر بگی میبخشمت فقط در یک صورت این ممکنه اونم اینکه آرمان ساغر رو کشته و بعد مثله مثله ش کرده و به طریقی جسد رو کاملا از بین برده یل حالا تو اسید حل کرده یا انداخته فاضلاب یا داده حیوونا خوردنش خلاصه به طریفی جسد رو از بین برده و الان دیگه جسدی وجود نداره میتونین این درک کنین ؟ هیج جسدی وجود نداره
    و آرمان هم میدونسته که اگر اعتراف کنه چه غلطی کرده امکان نداره پدر مادر مقتول ببخشنش یا حتی مردم سعی در رضایت گرفتن بکنن و خلاصه اعدام شدنش قطعیه و توی این هشت سال بدون اینکه اعتراف کنه چه بلایی سر جسد غزاله آورده خیلی راحت نشسته تو زندان درسشم خونده چون مطمئن بوده آزاد میشه یا حداقل زنده میمونه دیگه تصور کن چه آدم سایکوپاتیکی بوده

  42. مسعود کریمی

    واقعا ناراحت شدم و واقعا تاسف خوردم چرا ما که بهترین و کاملترین دین الهی رو داریم بهترین ائمه و راهنماها رو داریم بهترین کتاب آسمانی رو داریم جامعه ما دچار چنین اتفاق شیطانی و شرم آوری بشه واقعا چرا , چه بر سر تربیت فرزندانمون داریم میاریم چرا به امون خدا ولشون کردیم چرا احساس مسئولیتمون در قبالشون اینقدر کمرنگ شده این اتفاق یه زنگ خطر جدی برای تک تک خانواده هاست که باید از این فاجعه هولناک قطعا درس بگیریم و تو تربیتامون تجدید نظر و دقت کنیم سبک زندگی اسلامی و شیعی واقعی رو تو زندگیهامون به جد اعمال کنیم و فاصله مون رو با خدا نزدیک و نزدیکتر کنیم و فقط دغدغه مون آسایش و رفاه مادی فرزندانمون نباشه هممون عضو یک خانواده ایم و زنجیره وار به هم مربوطیم درضمن امر به مهروف و نهی از منکر هم باید در جامعه خیلی پررنگ تر اجرایی بشه این وظیفه شرعی ماست همه ی ماها توی این اتفاق و اتفاقاتی از این قبیل که متاسفانه روز به روز داره تو جای جای کشورمون شدت میگیره مقصریم و در قیامت مارو هم سوال جواب میکنند ,, البته مسئولین فرهنگی و دولتمردان هم از این قائده مستثنا نیستند و باید به طور دقیق و راهبردی این قبیل معضلات رو با مشورت و دخیل کردن متخصصین و اساتید این حوزه آسیب شناسی کنن و سریع در صدد برطرف نمودنش بر بیان تا دیگه انشاله به هیچ عنوان شاهد اینگونه حوادث نباشیم که اگر انشاله اینگونه بشه میتونیم از این وضعیت خطرناک رهایی پیدا کنیم و هم روح این جوان خطاکار آمرزیده بشه و از عذاب دردناک و ابدی پروردگار نجات پیدا کنه. ممنون و عذرخواهی از همراهیتون با این متن

  43. خدا رو شکر که نبخشیدن اگر ارمان از کارش پشیمون بود میگفت چه بلایی سر جنازه اورده همون بهتر که قصاص شد

  44. چیزی پیدا نشد و آرمان اعدام شد دوره آخرالزمان شده خدا کنه غزاله هم مرده باشه هم خون آرمان پایمال نشه هم پیش هم باشن

  45. دوستای آرما

    ما دوستای آرمان خونواده شکور رو نه می بخشیم نه فراموش می کنیم وقتی چیزی پیدا نشده آرمان چه جوری قاتل شده آرمان پسری بود آزارش به مورچه نمی رسید یک دفعه شد قاتل

  46. هی قتل قتل نکنین درگیری بوده چیزی هم پیدا نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *