فیلم وحشتناک قارچ زامبی ساز که جسد حشرات را حرکت میدهد

فیلم وحشتناک قارچ زامبی ساز که جسد حشرات را حرکت میدهد

فیلم وحشتناک قارچ زامبی ساز که جسد حشرات را حرکت میدهد

فیلم وحشتناک قارچ زامبی ساز که جسد حشرات را حرکت میدهد

این قارچ معمولاً به عنوان قارچ مورچه زامبی شناخته می شود، یک قارچ بیماری زا حشره است که توسط طبیعت شناس بریتانیایی آلفرد راسل والاس در سال 1859 کشف شد و در حال حاضر عمدتاً در اکوسیستم های جنگل های استوایی یافت می شود.

نحوه عملکرد قارچ های کوردیپس، کابوس های شبانه است. این انگل ها در داخل میزبان حشرات خود با تغذیه از اندام های غیر حیاتی رشد می کنند و رفتار میزبان را دستکاری می کنند تا بتوانند تولید مثل کنند. وقتی قارچ آماده تولید هاگ است، در مغز رشد می‌کند و مواد شیمیایی آزاد می‌کند که میزبان را وادار می‌کند از گیاه بالا برود و سپس خود را به بالای آن متصل کند. سپس میزبان خود را با بلعیدن مغزش می کشد و قارچی از بالای سرش جوانه میزند که  تا جایی که ممکن است هاگ های آن را پراکنده می کند.

این قارچ بعد از مرگ حشره سیستم عصبی آنها را در کنترل خود میگیرند.

فرآیندی که منجر به مرگ و میر می شود 4 تا 10 روز طول می کشد و شامل مرحله رشد قارچ می شود که در آن قارچ ها از سر حشره رشد می کنند و حشره را حرکت میدهند تا هاگ ها را در مسیر غذا بریزند تا رشد کنند و قربانی دیگری پیدا کنند.

گونه‌های مرتبط با آن در یک متابولیسم ثانویه فعال شناخته شده‌اند، از جمله دلایل دیگر، برای تولید مواد فعال به عنوان عوامل ضد باکتری که از اکوسیستم قارچ میزبان در برابر بیماری‌زایی بیشتر در طی تولید مثل قارچ محافظت می‌کنند. به دلیل این متابولیسم ثانویه، شیمیدانان محصولات طبیعی به این گونه علاقه نشان داده اند، با کشف مربوط به عوامل مولکولی کوچک (به عنوان مثال از خانواده پلی کتید) که بالقوه مورد علاقه برای استفاده به عنوان عوامل تعدیل کننده ایمنی، ضد عفونت و ضد سرطان انسان هستند.

پیشنهاد میکنیم ببینید:

پشه آئدس در بندرعباس چیست
درباره زنبور آسیایی یا زنبور قاتل
تخم گذاشتن پسر 14 ساله در اندونزی +فیلم

نام علمی این قارچ گاهی اوقات به صورت Ophiocordyceps unilateralis sensu lato نوشته می‌شود که به معنای «به معنای وسیع» است.

فیلم وحشتناک قارچ زامبی ساز که جسد حشرات را حرکت میدهد

در سال 2011، این فرضیه مطرح شد که قارچ حشره زامبی ساز را می توان در واقع به عنوان مجموعه ای از گونه ها توصیف کرد که مختص میزبان هستند، به این معنی که یک گونه قارچ زامبی تنها می تواند با موفقیت عصب حشره میزبان را آلوده و دستکاری کند. این احتمال وجود دارد که این امر منجر به جداسازی تولیدمثلی قارچ‌ها یا تقویت مجدد آن شده و منجر به گونه‌زایی آن شود.

به دنبال این، مطالعه‌ای که در برزیل انجام شد با استفاده از مقایسه مورفولوژیکی آسکوسپورها، فرآیند جوانه‌زنی و شکل‌های غیرجنسی، چهار گونه مختلف Ophiocordyceps را تعیین کرد. پس از آن، سه گونه جدید در آمازون برزیل، شش گونه در تایلند و یک گونه در ژاپن کشف شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *