فیلم کامل گریه اسماعیل یغمایی باستان شناسی و ماجرای آن

فیلم کامل گریه اسماعیل یغمایی باستان شناسی و ماجرای آن

فیلم کامل گریه اسماعیل یغمایی باستان شناسی و ماجرای گریه اسماعیل یغمایی باستان شناس برای نابودی ارگان یادگار تمدن عیلامی را در این صفحه ببینید.

فیلم کامل گریه اسماعیل یغمایی باستان شناسی و ماجرای آن

گریه اسماعیل یغمایی باستان شناسی

فیلمی از اسماعیل یغمایی یکی از باستان شناسان سرشناس کشورمان در فضای مجازی دست به دست می‌شود که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است این باستان‌شناس برای لوله کشی های آب که باعث تخریب شدن و آسیب دیدگی شدید ارگان یادگار و تمدن ایلامی در خوزستان میشود گریه می کند او می‌گوید که متاسفانه جلسه‌ای در وزارتخانه میراث فرهنگی برگزار گردید که برای عبور دادن لوله از محوطه این اثر باستانی مجوز صادر شده است و همین امر باعث گردیده که به شدت به این اثر باستانی آسیب وارد شود.

او می‌گوید من و به همراه تعداد زیادی از باستان‌شناسان به تمامی دستگاه‌های مربوطه نامه نوشتیم که وارد حریم این اثر باستانی نشود چرا که به شدت به آن آسیب وارد می کند.

لازم به ذکر است که برخی از مناطق خوزستان که با مشکل آب مواجه شده اند مسئولان استان خوزستان برای آبرسانی به مناطق محروم اقدام به لوله کشی کردند که این لوله کشی از اثر باستانی عبور می‌کند.

همچنین ببینید فیلم کامل گریه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مردم

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان در توضیح اینکه لوله کشی آبی که قرار است انجام شود از مرز حریمی که در سال 92 تعیین شده است گذر می کند و می تواند مخرب برای اثر باشد اینگونه توضیح داد: یک پروژه عمرانی در محدوده آثار باستانی، زمانی مجوز ساخت کسب می کند که اساتید علمی و باستان شناسان زوایای آن را بررسی می کنند و معمولا بررسی ها تا تایید مجوز ،دلسوزانه است. این پروژه نیز تمامی این مراحل را طی کرده است ضمن اینکه زمان اجرای پروژه ناظر میراث فرهنگی حتما حضور خواهد داشت.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *