فیلم جدید لحظه ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن +واکنش همسرش

فیلم کامل لحظه ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن و ععلت ترور و کشته شدن رئیس جمهور سابق ژاپن را در این صفحه ببینید.

فیلم کامل لحظه ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن

فیلم کامل لحظه ترور شینزو آبه

شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن در حین سخنرانی انتخاباتی در شهر نارا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و درگذشت. امروز مظنون پس از مجروح شدن شینزو آبه در یک حمله مسلحانه در شهر غربی نارا دستگیر شد.

رسانه های ژاپن ساعاتی پس از آن که جانشین آبه گفت که این مرد 67 ساله در این حمله مسلحانه به شدت زخمی شده است، مرگ آبه را اعلام کردند.

اوایل روز جمعه، رسانه های محلی به نقل از مقامات آتش نشانی گزارش دادند که نخست وزیر سابق “علائم حیاتی” را نشان نداده و در حالت ایست قلبی قرار دارد.

پلیس گفت یک مظنون مرد 41 ساله در محل دستگیر شد.

این چیزی است که ما تاکنون در مورد تیراندازی می دانیم.
چی شد؟

مقامات و رسانه های محلی گفتند که آبه در ساعت 11:30 صبح (02:30 به وقت گرینویچ) هنگام سخنرانی در خیابانی در نزدیکی ایستگاه یاماتو-سایدایجی در نارا، پیش از انتخابات روز یکشنبه برای مجلس اعلای ژاپن، هدف گلوله قرار گرفت.
پخش کننده NHK گفت که خبرنگار آن در صحنه قبل از سقوط آبه در خیابان، صدای دو گلوله را شنید.
فیلمی پخش شد که آبه را در حالی که پیراهنش آغشته به خون روی سینه‌اش چنگ زده بود، نشان می‌داد.
صدا و سیما افزود که فرد مسلح مظنون از پشت به سمت نخست وزیر سابق شلیک کرد.
در همین حال، تلویزیون TBS گزارش داد که آبه از ناحیه سمت چپ قفسه سینه و ظاهراً به گردن نیز شلیک شده است.
مظنون است؟

بیوگرافی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش 

رسانه های محلی مظنون را یاماگامی تتسویا، ساکن نارا شناسایی کرده اند. وی به اتهام اقدام به قتل در محل دستگیر شد.
NHK گفت که فرد مسلح مظنون از یک اسلحه دست ساز در این حمله استفاده کرده است و به نقل از منابع دفاعی گفته است که او به مدت سه سال تا سال 2005 برای نیروی دفاع شخصی دریایی کار کرده است.
کیشیدا، نخست وزیر، گفت که انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست. NHK به نقل از پلیس گفت مظنون به بازرسان گفت که از نخست وزیر سابق ناراضی است و قصد کشتن او را داشته است.
معلوم نبود چرا با آبه عصبانی بود.

اعترافات قاتل

براساس اطلاعات پلیس ژاپن، «تتسویا یاماگامی» ۴۱ ساله که دیروز در سخنرانی «شینزو آبه» نخست وزیر سابق ژاپن از پشت سر به او شلیک کرد، در بازجویی‌های پلیس این کشور اعتراف کرده کینه‌ای نسبت به “سازمانی خاص” که احتمالا گروهی مذهبی هستند داشته که معتقد بوده با شیزو آبه ارتباطاتی داشتند.

وی همچنین ارتکاب به جرم را به دلیل مخالفت با عقاید سیاسی شینزو آبه رد کرده است.

پلیس روز گذشته محل زندگی وی را تفتیش و در آن مواد منفجره و اسلحه دست‌ساز پیدا کرد.

براساس گزارش آژانس کارمندان ژاپن، تتسویا یاماگامی که در حال حاضر بیکار است از پاییز ۲۰۲۰ در کارخانه‌ای در منطقه «کانسائی» کار می‌کرده اما در ماه مه از کارش بیرون آمده است. او پیش‌تر به مدت ۳ سال و تا ماه اوت سال ۲۰۰۵ از اعضای نیروی دفاع نیروی دریایی ژاپن بوده است.

شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن روز جمعه پس از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد و درحالی که شرایط وخیمی داشت و علائم حیاتی در او دیده نمی‌شد، ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت.

امروز صبح، پیکر شینزو آبه پس از انجام کالبدشکافی از بیمارستان در نارا خارج شد. قرار است همسر شینزو آبه به همراه پیکر وی امروز به توکیو برسند.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا