محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق کیست؟ + بیوگرافی و سوابق او را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق

وی یک از شخصیت های سیاسی مطرح عراق بوده که سوابق بسیار زیادی در عرصه سیاست این کشور دارد و سالهای در راس امور فعالیت داشته است و در بخش های مختلف مشغول به کار بوده است.

محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

او متولد 1954 میلادی در شهر بغداد میباشد تحصیلاتش را در مقطع دببرستان در بغداد گذراند و سپس در دانشگاه در رشته مهندسی معماری به تحصیل پرداخت اما بعد از یک ترم تصمیم گرفت که از عراق خارج شود و به همین دلیل راهی لبنان شد و تصیلاتش را در یک دانشگاه امریکایی در بیروت ادامه داد و در سال 1984 فارغ تحصیل گردید و مجدا به بغداد بازگشت.

بعد از ورود به بغداد به عضویت حزب الدعوه درامد اما به دلیل اینکه اختلاف نظرها بین اعضای این حزب زیاد بود تصمیم گرفت که از آن خارج شود.

سوابق

در سال 2012 به پیشنهاد نوری المالکی در سمت وزیر ارتباطات مشغول به کار شد اما به دلیل انتقاداتی که به زیر ساخت های ارتباطات کشور داشت و کمبود بودجه ای که برای این سازمان در نظر گرفته میشد تصمیم گرفت که از انجا استعفا دهد.

محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

بیشتر عقاید و دیدگاه های محمد توفیق علاوی نزدیک به ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق است چرا که همیشه در تیم او تبلیغات میکرد.

از سال 2005 میلادی همواره در فهرست علاوی لیبرال بوده است که با اسامی مختلفی همچون القائمة العراقیه، القائمة الوطنیه و ائتلاف الوطنیه در صحنه سیاسی عراق فعالیت کرده است.

اهداف محمد توفیق علاوی

از مهمترین اهداف او تلاش برای ایجاد دولت مردمی بوده است که استقلال کامل داشته باشد و همچنین نیروهای نظامی خارجی را از خاک عراق خارج کند.

از دیگر اهداف او تلاش برای برقراری وحدت بین شیعه و سنی میباشد و با آیت الله سیستانی رابطه بسیار نزدیکی دارد و از راهنمایی ایشان استفاده میکند.

محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برهم صالح رئیس جمهور عراق پس از دو ماه از استعفای عادل عبدالمهدی با تعیین تکلیف نخست وزیر این کشور، محمد توفیق علاوی را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد.

رسانه‌ها پیشتر از «مصطفى الکاظمی، محمد توفیق علاوی (وزیر سابق عراق در دولت نوری المالکی)، علی شکری و محمد عبدالامیر علاوی» به‌عنوان چهار نامزد مطرح برای تصدی پست نخست وزیر خبر داده بودند.

پیش از این برهم صالح رئیس جمهور عراق هشدار داده بود در صورتی که نامزدی برای نخست وزیری تا روز شنبه (امروز) مشخص نشود، خود شخصاً وارد عمل می‌شود.

بر اساس قانون اساسی عراق، نخست وزیر باید اعضای کابینه خود را طی حداکثر 30 روز از تاریخ ابلاغ رئیس جمهوری، معرفی کند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *