بیوگرافی مهران سماک کیست اهل بندر انزلی و ماجرای مرگ +پیج اینستاگرام

بیوگرافی مهران سماک کیست ماجرای مرگ در بندر انزلی +عکس قاتل

مهران سماک کیست

مهران سماک شامگاه ۸ آذر ۱۴۰۱ در محله چراغ برق بندر انزلی با شلیک تفنگ ساچمه‌ای جان باخت. او در خودروی شخصی خود به همراه نامزدش در حال رانندگی بود که مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت. در آن شب در شهرهایی از ایران معترضان به بهانه حذف ایران از جام جهانی و شکست تیم ملی به خیابان‌ها آمده بودند. اگرچه در ابتدا سابقه فوتبالی او و هم‌بازی‌بودنش با سعید عزت‌اللهی، از ملی‌پوشان ایرانی حاضر در جام جهانی، مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه مجله شبونه به بیوگرافی مهران سماک اهل بندر انزلی و ماجرای مرگ او خواهیم پرداخت.

این روزها نام مهران سماک در فضای مجازی به ترند تبدیل شده است و خبر فوت او وایرال گردیده مهران سماک جوان ۲۷ ساله ای که خبر کشته شدن او بعد از بازی ایران و آمریکا در فضای مجازی منتشر شد و حواشی زیادی را به وجود آورده است.

بیوگرافی مهران سماک کیست اهل بندر انزلی و ماجرای مرگ +پیج اینستاگرام

مهران سماک کیست

مهران سماک پسر متولد 1374 در بندر انزلی بوده که چند روز پیش فوت کرده است.

گفته می شود که بعد از باخت تیم ملی ایران در مقابل آمریکا این پسر جوان با خودروی خود به خیابان‌ها آمده و در نهایت با شلیک گلوله به سرش کشته شده است.

امروز فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی در  این باره گفت که بعد از پایان مسابقه تیم ملی ایران با آمریکا عده‌ای از اغتشاشگران در محدوده چراغ برق شهرستان انزلی تجمع کرده بودند که یک پسر ۳۰ ساله بر اثر تیراندازی با سلاح شکاری مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان باخت.

بیوگرافی مهران سماک کیست اهل بندر انزلی و ماجرای مرگ +پیج اینستاگرام

سرهنگ سید جعفر جوانمردی می گوید بعد از گزارش به ماموران پلیس با توجه به حساسیت این موضوع به احتمال سوء استفاده برخی از عناصر ضد انقلاب بلافاصله مراتب را به مقامات قضایی اطلاع دادند.

بر اساس اعلام فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی پلیس مضنونین را شناسایی و دستگیر کرده و تلاش برای شناسایی ضارب در حال بررسی است.

نام این پسر جوان در رسانه های معاند مورد توجه قرار گرفته و روایات مختلفی درباره نحوه مرگ او مطرح می کنند.

بیوگرافی مهران سماک کیست اهل بندر انزلی و ماجرای مرگ +پیج اینستاگرام

مهران سماک رفیق دوران کودکی سعید عزت اللهی بود

لازم به ذکر است که سعید عزت اللهی فوتبالیست شمالی کشورمان در اینستاگرام خود به مرگ این پسر جوان واکنش نشان داده و با به اشتراک گذاشتن عکس از دوران کودکی اش در کنار مهران سماک نوشته او در دوران کودکی با من همبازی بوده است.

بیوگرافی مهران سماک کیست اهل بندر انزلی و ماجرای مرگ +پیج اینستاگرام

سعید عزت اللهی با انتشار این عکس نوشت:

“کاش همیشه در همان سن می ماندیم بدون دغدغه بدون تنفر بدون حسادت بدون جنگ برای کوبیدن یکدیگر. حرف برای گفتن زیاد است هم تیمی دوران بچگی اما متاسفانه آدم ها این روزها انقدر غرق در حسادت و آشفتگی شدند که گوشی برای گفتن این حس‌ها هم به سختی پیدا میشود یا اصلاً نیست مطمئنا بعد از شب بازی تلخ دیشب با خبر فوت تو بیشتر دلم آتش گرفت تا همین الان هم که این استوری رو میذارم نخوابیدم اما رفیق قدیمی اینو بدون این دنیا روز به روز داره از انسانیت کم فروغ تر میشه یه مشت نقاب های توخالی که هر کس برای رسیدن به خواسته خودش از هر کس دیگه داره پله میسازه اما کجاست اون وجدان ها و روح انسان هامون حرف زیاده اما مطمئن باش یکروزی نقاب خیلی ها که افتاد و واقعیت شون معلوم شد امروز جواب دل خانواده و داغ مادرت رو میدن”

بیوگرافی مهران سماک کیست اهل بندر انزلی و ماجرای مرگ +پیج اینستاگرام

کیفرخواست متهم پرونده مهران سماک صادر شد

چند روز بعد خبر رسید که فرمانده انتظامی بندر انزلی تعلیق شده است. به‌این‌ترتیب پرونده‌ای که برای بررسی قتل مهران سماک در دادگاه انقلاب گیلان تشکیل شده بود، به دادگاه نظامی ارجاع داده شد. این شاید یکی از پرونده‌هایی باشد که در چهار ماه اعتراض علیه یک مأمور انتظامی تشکیل شده است. نهایتا نزدیک به ۷۰ روز بعد از تشکیل پرونده خبر رسید که تحقیقات مقدماتی پرونده به پایان رسیده و کیفرخواست متهم صادر شده است. به این بهانه با سیدمجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، گفت‌وگو کردیم تا در جریان جزئیات پرونده و مراحل دادرسی قرار بگیریم.

 شما از چه زمانی رسما به‌عنوان وکیل خانواده وارد پرونده شدید؟

من ۴۸ ساعت بعد از حادثه به‌عنوان وکیل خانواده رسما وارد عمل شدم. البته از صبح روز حادثه من در کنار خانواده سماک بودم؛ ولی فعالیتم را به‌عنوان وکیل در این پرونده به صورت رسمی ۴۸ ساعت بعد آغاز کردم. درست زمانی که خانواده سماک پرونده را رسما به جریان انداختند.

این حادثه شب بازی ایران و آمریکا رخ داد. خانواده در آن زمان از ماهیت ضارب خبر نداشتند؛ اما بعد از معاینات پزشکی در پزشکی قانونی آنها هم مطلع شدند و بلافاصله اعلام جرم کردند. به‌این‌ترتیب پرونده در ابتدا در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان انزلی به جریان افتاده بود و بعد با بررسی‌های بعدی وقتی مشخص شد متهم نظامی است عدم صلاحیت دادسرای عمومی در رسیدگی به پرونده مشخص شد و پرونده به دادسرای نظامی ارجاع داده شد.

 چگونه و چه زمانی مشخص شد که ضارب نظامی است و پرونده به دادسرای نظامی ارجاع داده شد؟

در ابتدا که کسی خبر نداشت ضارب چه کسی است؛ اما بعد از تشکیل پرونده و بررسی مدارک کم‌کم مشخص شد که ضارب نظامی است. به‌این‌ترتیب قرار عدم صلاحیت صادر شد و پرونده به دادسرای نظامی گیلان ارجاع داده شد. این ماجرا هم روز چهارم بعد از حادثه رخ داد.

 مدارکی که مشخص می‌کرد ضارب نظامی است چه بود؟ آیا فیلمی از لحظه شلیک موجود است؟

مدارک و مستنداتی ارائه شده که چنین مسئله‌ای را مشخص کرده که در میان آن فیلم هم وجود دارد. از نظر ما فیلم‌های دوربین مداربسته دلالت بر این داشت که ضارب نظامی است. البته پرونده چون در مرحله دادسراست، هنوز با آن کیفیتی که بتوان همه بخش‌های آن را بررسی کرد، در اختیار وکلا قرار نگرفته؛ اما در مجموع می‌توان گفت که مدارکی وجود داشت که اثبات می‌کرد ضارب نظامی است و منجر به این تصمیم شد.

 نوع گلوله شلیک‌شده می‌تواند مشخص کند که از اسلحه یک نظامی شلیک شده؟

گلوله از تفنگ ساچمه‌ای شلیک شده و برای همین مشخص نمی‌شود الزاما ساچمه از یک تفنگ نظامی شلیک شده است؛ اما به کمک سایر دلایل و مستنداتی که دادستانی در همان روزهای اول جمع‌آوری کرد، مشخص شد که ضارب نظامی است. در این پرونده دستگاه قضائی با دقت و سرعت وارد شد و رضایت کامل ما و خانواده در این بخش وجود دارد. در نهایت همه این فعالیت‌های دادستانی در روزهای نخست بعد از حادثه منجر به این شد که ضارب شناسایی شود و بعد هم قرار عدم صلاحیت به شایستگی دادسرای نظامی صادر شود.

 ضارب نظامی چه مقامی داشته؟

متهم فرمانده منطقه انتظامی بوده و تا اینجای کار اتهام شلیک به آقای سماک متوجه ایشان است.

 مراحل دادرسی چگونه طی شد و آیا مشکلی در‌این‌میان پیش آمد؟

زمانی که پرونده از دادسرای عمومی به شعبه اول بازپرسی دادگاه نظامی ارجاع شد. ادامه تحقیقات از این شعبه شروع شد که به نوعی تحقیقات اصلی پرونده تلقی می‌شود. با ورود دادستانی نظامی تحقیقات بیشتر و گسترده آغاز شد و تحقیقات فنی هم صورت گرفت. در نهایت متهم تفهیم اتهام شد و با قرار بازداشت موقت با توجه به نوع اتهام در بازداشت ماند. در‌حال‌حاضر هم تحت قرار بازداشت موقت قرار دارند. در روزهای گذشته تحقیقات مقدماتی به پایان رسید و قرار مجرمیت دادسرا برای ایشان صادر شد و همچنان در بازداشت به سر می‌برند. در مرحله بعد قرار نهایی دادسرا پرونده به دادستانی ارسال شد که دادستان نظامی گیلان هم ضمن تأیید قرار کیفرخواست صادر کردند. پرونده هم در‌حال‌حاضر به شعبه اول دادگاه نظامی یک گیلان ارجاع شده است.

 در کیفرخواست متهم به چه مواردی اشاره شده؟

مهم‌ترین نکته و مهم‌ترین خبر صدور کیفرخواست برای متهم است. عناوین آن عبارت‌اند از «رعایت‌نکردن قانون نحوه به‌کارگیری سلاح منجر به قتل عمد». قانون نحوه به‌کارگیری سلاح شرایط و چگونگی استفاده سلاح از سوی نیروهای نظامی را مشخص کرده که قواعد خودش را دارد که حتما باید رعایت شود. در صورت رعایت‌نکردن این قانون بسته به نوع حادثه‌ای که ممکن است بر اثر شلیک رخ بدهد، مجازات‌هایی هم در نظر گرفته می‌شود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *