نظر هوشنگ ابتهاج درباره مرگ و زندگی بعد از مرگ (فیلم کامل)

نظر هوشنگ ابتهاج درباره مرگ و زندگی بعد از مرگ

نظر هوشنگ ابتهاج درباره مرگ و زندگی بعد از مرگ را بشنوید که در نوع خود  میتواند جالب باشد.

هوشنگ ابتهاج شاعر معروف کشورمان در سن ۹۴ سالگی درگذشت ایشان در دوران حیات خود دیدگاه جالبی درباره مرگ داشت و در این مورد اظهار نظر کرد که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

نظر هوشنگ ابتهاج درباره مرگ

آقای ابتهاج متولد ۶ اسفند ۱۳۰۶ بود او سالها در عرصه شعر فعالیت می کند او را با نام سایه می شناسند شاعر و پژوهشگر بزرگ ایرانی بود و سالهای زیادی در عرصه هنری کشورمان فعالیت داشت.

اولین اثر آقای ابتهاج نخستین نغمه ها بود که در سال ۱۳۲۵ منتشر گردید یکی از اشعار معروف او ای ایران سرای امید بوده که بارها و سالها از رادیو و تلویزیون پخش شد.

آقای ابتهاج در خانواده بهایی متولد شد پدرش آقاخان ابتهاج از پزشکان سرشناس رشت و رئیس بیمارستان پورسینا این شهر بود جالب است بدانید که آقای ابتهاج در دوران جوانی اش عاشق یک دختر ارمنی به نام گالیله بود که هیچ گاه به یکدیگر نرسیدند و این عاشقی او سبب شد که زمینه شاعر شدن او فراهم شود.

پیشنهاد میکنیم ببینید

بیوگرافی کامل هوشنگ ابتهاج
علت فوت و درگذشت هوشنگ ابتهاج (سایه) شاعر
بیوگرافی بکتاش آبتین شاعر و نویسنده

از مهم‌ترین آثار هوشنگ ابتهاج تصحیح او از غزل‌های حافظ است که با عنوان ‘حافظ به سعی سایه نخستین بار در ۱۳۷۲ شمسی نشر کارنامه به‌چاپ رساند و بار دیگر با تجدیدنظر و تصحیحات تازه منتشر شد. سایه سال‌های زیادی را صرف پژوهش و حافظ‌شناسی کرده که این کتاب حاصل تمام آن زحمت‌هاست که سایه در مقدمه آن را به همسرش پیشکش کرده‌است

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *