پرونده کیوان امام وردی آیا اعدام میشود؟

پرونده کیوان امام وردی آیا اعدام میشود؟

پرونده کیوان امام وردی آیا اعدام میشود؟ جزئیات تجاوز کیوان امام وردی به 400 دختر دانشجو که خودش اعتراف کرده را در مجله شبونه مشاهده نمایید

پرونده کیوان امام وردی

ابتدا یک دختر دانشجو در تویتر اعلام کرد که کیوان امام وردی او را اغفال کرده و به خانه برده است و بعد از دادن مشروبات الکلی حاوی مواد بیهوشی او را بیهوش کرده و مورد تجاوز قرار داده است.

پرونده کیوان امام وردی آیا اعدام میشود؟

همین توییت باعث شد که دختران دیگر دانشگاه هنر که همین ماجرا توسط کیوان امام وردی برایشان به وجود امده بود جرات کرده و اعتراف کنند که این پسر همین بلا را سر انها آورده است.

کم کم این دختران یکدیگر را در فضای مجازی پیدا کرده و از او شکایت کردند که جمع انها به 30 نفر رسید!

بعد از دستگیری این پسر جوان در اعترافاتش اعلام کرد که در این 10 سال با 300 دختر این کار را کرده است!

حالا از بین 300 نفر فقط 30 نفر حاضر شدند که از او شکایت کنند و بقیه به خاطر آبرویشان سکوت کرده اند

به گفته همشهری، «به‌رغم اینکه پلیس و بازپرس پرونده به شاکیان اطمینان داده‌‌اند هویت آنها حفظ خواهد شد و هیچ اتهامی علیه خود آنها مطرح نخواهد بود اما هنوز عده زیادی از قربانیان حاضر به شکایت نشده‌اند.»

کیوان امام اعلام کرده که بیماری روانی دارد (بیماری جنون)

اگه او بتواند که ثابت کند بیماری روانی دارد از جرایم کیفری در امان خواهد ماند و اعدام نمیشود.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص این پرونده گفت: «متهم، به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده است و ‌ماموران پلیس از مخفیگاه او فیلم‌های سیاهی از تجاوز به ۴۶ دختر کشف کرده‌اند.»

همچنین ببینید:

فیلم کیوان امام متجاوز سریالی به دختران دانشجوفیلم کیوان امام وردی متجاوز سریالی به دختران دانشجو

رحیمی  در ادامه گفت: «از بین شاکیان متهم که حدود ۳۰ نفر هستند، ۱۰نفر در مواجهه‌ حضوری با متهم، او را شناسایی کردند و بقیه شاکیان نیز به صورت تلفنی با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند.»

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در مورد مشخصات  شاکیان پرونده گفت: «شاکیان این پرونده دختران جوانی ‌اهل تهران و برخی از شهرستان‌ها هستند. برخی از شاکیان نیز از خارج از کشور با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند.»

به گزارش همشهری پرونده کیوان امام‌وردی  در شعبه سوم دادسرای امنیت و اخلاقی زیر نیز بازپرس روح الله رضاپورگتابی، در دست بررسی است و قرار است که بازپرس پرونده امام‌وردی را  به اتهام افساد فی‌الارض محاکمه  کند.

جنون فاقد مسئولیت کیفری است

با وجود آن که متهم ادعای جنون دارد اما هنوز جنون او توسط پزشکی قانونی تأیید نشده و علاوه بر آن پلیس هم معتقد است که متهم جنون ندارد.

پرونده کیوان امام وردی آیا اعدام میشود؟

مهدی عزیز زاده قصاب وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به مطرح شدن بحث سادیسم توسط متهم کیوان امام وردی اظهار کرد: از نظر بنده سادیسم جنون به حساب نمی آید، زیرا در جنون مبنا نداشتن قصد است.

وی افزود: بنا بر ماده ۱۴۹ قانون مجازات اسلامی هرگاه مرتکب در زمان ارتکاب جرم دچار اختلال روانی بوده، به نحوی که فاقد اراده یا قوه تمیز باشد، مجنون محسوب می‌شود و مسئولیت کیفری ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: پرونده افرادی که متهم به تجاوز هستند در دادگاه کیفری یک بررسی می‌شود و اگر متهم مدعی جنون باشد، پزشکی قانونی باید جنون را تشخیص دهد که در صورت تأیید مطابق با ماده ۱۴۹ مسئولیت کیفری نخواهد داشت. اما اگر بر اساس نظر پزشک متهم فاقد جنون باشد بر اساس ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی محکوم به اعدام می‌شود، زیرا عنوان اتهامی او زنا به عنف است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *