کناره گیری و استعفای سارا خادم الشریعه از تیم ملی شطرنج

کناره گیری و استعفای سارا خادم الشریعه از تیم ملی شطرنج

کناره گیری و استعفای سارا خادم الشریعه از تیم ملی شطرنج را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

استعفای سارا خادم الشریعه از تیم ملی شطرنج

در پی جریان موجی از کناره گیری ها توسط هنرمندان از جشنواره فجر و یا عدم حضور در صدا و سیما حالا خانم سارا خادم الشریعه در پستی اینستاگرامی اعلام کرد دیگر برای تیم ملی شطرنج ایران به میداk نخواهد رفت!

کناره گیری و استعفای سارا خادم الشریعه از تیم ملی شطرنج

این درحالیست که چندی پیش خبر تغییر تابیعت برخی از ورزشکاران کشورمان همچون علیرضا فیروزجا و کیمیا علیزاده در رسانه های کشورمان حسابی جنجال ساز شدند.

خانم خادم الشریعه در صفحه اینستاگرامش نوشت: “از تیم ملی استعفا..” ولی دیگر توضیحات بیشتری را ارائه نداد و نشان دهنده تصمیم جدی او خواهد بود!

این تصمیم او هنوز رسمی اعلام نشده و شاید احساسی باشد ولی همین که این پست را در اینستاگرام منتشر کرده نگرانی هایی را برای علاقمندان به شطرنج به وجود آورده است.

سارا خادم‌ الشریعه زاده‌ي 20 اسفند 1375 در تهران، استاد بزرگ شطرنج اسـت. تحصیلات خودرا تا پیش دانشگاه یتمام کرده و بـه زودی وارد دانشگاه خواهد شد او نخسین دختر شطرنج باز ایرانی با درجه استاد بزرگی جهان اسـت او تک فرزند و از سادات می‌باشد. خبر ازدواج سارا خادم‌ الشریعه در شهریور 1396 رسانه اي شد، او با اردشیر احمدی فیلمساز و مجری اینترنتی ازدواج کرده اسـت.

وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی و در هشتاد و چهارمین کنگرهٔ شطرنج جهان توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد. عنوانی که پیش از آن، تنها توسط شطرنج بازان مرد ایران کسب شده بود. وی طی ۱۱ دوره مسابقه فقط یک شکست متحمل شد و جمعی از ستارگان و بزرگان شطرنج را شکست داده‌است.

بانوی شگفتی‌ ساز این روز‌هاي ورزش کشور اسـت بانویی کـه با مدال‌هاي رنگارنگش شطرنج ایران را جهانی کرده اسـت. او کـه پیش از این با مدال نقره مسابقات جوانان جهان، خود رابه دنیا شناسانده بود، حالا دست بکار بزرگتری زده کـه حتی شطرنج‌ بازان مرد ایرانی هم نتوانسته اند بـه آن دست پیدا کنند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *