ابوالفضل بهرام پور کیست؟ بیوگرافی و ترجمه قرآن درباره معترضان

ابوالفضل بهرام پور کیست؟ بیوگرافی و ترجمه قرآن درباره معترضان که جنجال زیادی را در فضای مجازی به وجود اورد را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ابوالفضل بهرام پور کیست؟ بیوگرافی و ترجمه قرآن درباره معترضان

ابوالفضل بهرام پور کیست؟

ایشان در سال 1320 در شهر زنجان چشم به جهان گشوده است.

رشته تحصیلی وی ادبیات و علوم قرآنی بوده که مدرک خود را در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه الهیات تهران اخذ نموده است
وی در زمینه ترجمه و تفسیر آیه های قران تخصص داشته و در این زمینه تدریس میکند و به عنوان استاد دانشگاه تهران نیز محسوب میشود که سالها به عنوان استاد در دانشگاه های مختلف تدریس کرده و شاگردان زیادی را در دمان خود پرورش داده است.

قرآن پژوه است

ابوالفضل بهرام پور به عنوان قرآن پژوه فعالیت دارد و حتی قبل از انقلاب و زمانی که کودک بوده در کلاس های قرآن شرکت میکرده و به همین دلیل دانش او درباره تفسیر و ترجمه قران بسیار بالا میباشد.

از فعالیت های قبل از انقلاب وی میتوان به همکاری با شهید بهشتی و شهید باهنر اشاره کرد که در کتابهای تالیف این دو شهید راهنمایی های بسیاری از جنابوی به انها شده است کتاب هایی که در حال حاضر در دانشگاه تدریس میشود.

ابوالفضل بهرام پور کیست؟ بیوگرافی و ترجمه قرآن درباره معترضان

استادان ابوالفضل بهرام پور

محمد اسماعیل صائنی و عز الدین زنجانی از اساتیدی بوده اند که آقای ابوالفضل بهرام پور به عنوان شاگرد در محضر انها حضور داشته و علومی دینی و قرآنی را فرا گرفته است.

کوشش و هدف اعلای ایشان ناظر به آسان سازی فهم قرآن برای عامه ی مردم است.
دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی ( فوق لیسانس ادبیات و علوم قرآنی از دانشگاه تهران ) است.

ایشان یک سلسله تفسیرهای تک سوره‌ای آموزشی کم حجم دارد. از جمله ی سوره ی محمد ، سوره ی فتح ، سوره ی حجرات ، سوره ی « ق » ، سوره ی ابراهیم ، سوره ی ملک ، سوره ی جمعه ، سوره ی منافقون و سوره ی حجر . این آثار به نحوی تدوین شده که علاوه بر قابلیت مطالعه ی فردی ، جنبه ی درسی و خودآموزی هم دارد. در هر بخش ، اول لغتها ، سپس ترجمه ی آیات و بعد از آن تفسیر و برداشتها ، و در آخر بعضی ریزه کاریهای لفظی و نکات زبانی و ادبی به دست داده شده‌است.

ترجمه قرآن درباره حکم معترضان آبان 98

ابوالفضل بهرام پور در روز 5 آذر 1398 در یک برنامه زنده شبکه اول سیما شرکت کرد که حواشی بسیار زیادی را به همراه داشت.

ابوالفضل بهرام پور کیست؟ بیوگرافی و ترجمه قرآن درباره معترضان

 

او گفت طبق آیات قرآن، مخالفان را نباید کشت بلکه باید زجرکش کرد و به دار آویخت و دست راست و پای چپشان را قطعه‌قطعه کرد و آنها را بر روی یک قایق فرسوده در دریا رها کرد تا با زجر کشته شوند.

توضیحات ابوالفضل بهرام پور درباره این صحبت هایش

روز‌های گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ابوالفضل بهرام‌پور مترجم و مفسر قرآن کریم در برنامه‌ای تلویزیونی در شرح آیه ۳۳ سوره مبارکه مائده به بیان مجازات اغتشاشگران براساس قرآن کریم پرداخت، که باعث جنجال شد.

پس از پخش این برنامه، فیلم این اظهارات در فضای مجازی دست به دست چرخید و انتقادات زیادی علیه وی مبنی بر اینکه بهرام‌پور این سخنان را درباره همه معترضان بیان کرده است، به راه افتاد.

بهرام‌پور در یک ویدیو به توضیح درباره سخنانش در برنامه تلویزیونی پرداخته و می‌گوید: من یک صحبت قرآنی و اجتماعی کردم، اما آن را تحریف کردند.

مردم اعتراض داشتند و حرف مردم این بود که چرا گرانی ناشیانه به بار آوردید و ما را به رنج و زحمت انداختید. خود من هم یکی از همین مردم بودم و در صحنه هم حضور داشتم، اما هنگامی که دیدم اعتراض به اغتشاش تبدیل و دشمن هم از آن موج‌سواری کرد، کنار کشیدم.

اعتراض، حق مردم است و حق دارند که از گرانی فریاد بزنند، اما مسأله ما و در واقع طرف صحبت من کسانی بود که پمپ بنزین را آتش زدند و وقتی کارگر پمپ بنزین از آن‌ها می‌خواهد این کار را نکنند، او را هم آتش می‌زنند و یا زن و مردی که می‌بینند خانه آن‌ها در آتش می‌سوزد و وقتی اعتراض می‌کنند، مرد را جلوی چشمان همسرش می‌کشند. یا کارگر شهرداری که حتی به آشوبگران آب می‌دهد و آن‌ها را از تخریب اموال شهرداری نهی می‌کند، اما با سلاح او را می‌کشند.

این‌ها محارب هستند و قرآن کریم هم برای محارب ۴ مجازات تعیین کرده و من این‌ها را بازگو کردم. حال دشمنان که دیده‌اند ما دوستان آن‌ها را هو می‌کنیم، از قول من نوشته‌اند که باید مخالفان را قلع و قمع کرد. در حالی که این سخن قرآن حکم افراد محارب است و این حرف‌ها فضا‌سازی دشمن است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *