اوراق گواهی اعتبار مولد گام چیست +جزئیات کامل و نحوه گرفتن وام

اوراق گواهی اعتبار مولد گام چیست +جزئیات کامل و نحوه گرفتن وام

اوراق گواهی اعتبار مولد گام چیست +جزئیات کامل و نحوه گرفتن وام

اوراق گواهی اعتبار مولد گام چیست و نحوه گرفتن وام برای اوراق گواهی اعتبار مولد گام را در ادامه بخوانید.

اوراق گواهی اعتبار مولد گام چیست

اوراق گواهی اعتباری مولد (گام)، یک ابزار جدید تأمین مالی در نظام بانکی است که با هدف تأمین اعتبار واحدهای تولیدی، کمک به اقتصاد واقعی و حمایت از زنجیره تأمین و تولید، منتشر میشود. در حقیقت این اوراق از سوی بانکهای تجاری به عنوان نهادی واسطه میان تولیدکنندگان و خریداران محصوالت تولیدی، صادر شده و به نوعی سبب ابزارسازی جهت تأمین مالی و تأمین اعتبار چرخه تولید میشود. این اوراق، در زمره اوراق بدهی و دارای سررسید است و جهت بازپرداخت آن نیز ضامن (بانک تجاری) وجود دارد.

به عنوان مثال یک شرکت خودروسازی (شرکت متعهد) که قصد دریافت اوراق گام را دارد، ابتدا باید درخواست خود را به بانک ارسال نماید. بانک در این مرحله نسبت به اعتبار سنجی شرکت درخواست دهنده اقدام می‌کند و میزان سقف اوراق‌گام قابل دریافت شرکت را مشخص می‌کند.

طبق این دستورالعمل با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی که در قالب زنجیره‌های تأمین تولید قرار دارند و با برخورداری از ضمانت بانک‌ها و موسسات اعتباری زمینه تامین منابع مورد نیاز سرمایه در گردش فراهم خواهد شد .

انتظار می‌رود گواهی اعتبار مولد به عنوان ابزاری بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه در کنار سایر ابزارهای موجود، تسهیلات جدیدی را برای تامین اعتبار بنگاه‌ها و رونق تولید فراهم کند.

طرح گام، یکی از برنامه‌های بانک مرکزی با کمک نظام بانکی است که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش میکند امکان تأمین غیرتورمی سرمایه در گردش زنجیره تولید را به ویژه برای واحدهای کوچک ومتوسط فراهم کند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *