بازیگر نقش علیار در سریال زمین گرم + بیوگرافی صادق برقعی و اینستاگرام اش

بازیگر نقش علی یار (علیار) در سریال زمین گرم + بیوگرافی صادق برقعی

بازیگر نقش علی یار (علیار) در سریال زمین گرم + بیوگرافی صادق برقعی و اینستاگرام اش را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

یازده شهریور ۱۳۹۹ بالأخره طلسم سیمای ملی در دوران کرونایی شکسته شد و بعد از چند ماه بازپخش سریال‌های قدیمی، شبکه سوم سیما اقدام به پخش سریالی جدید کرد. سریالی که اولین ویژگی مهم آن این بود که گویا پروسه ساخت آن در روز‌هایی انجام شده است که خوف کووید ۱۹ دوربین سریال‌سازان بنام سیما و کارگردانان سینما را خاموش کرده بود.

بازیگر نقش علیار در سریال زمین گرم کیست؟

ایشان آقای صادق برقعی میباشد که این نقش را بر عهده دارد این هنرمند از چهره های معروف بازیگری بوده که در سریال و فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخته است.

بازیگر نقش علی یار (علیار) در سریال زمین گرم + بیوگرافی صادق برقعی

مهمترین حضور او در عرصه هنر بازی در سریال زمین گرم به کارگردانی سعید نعمت الله میباشد که در تابستان 99 بر روی انتن صدا و سیما رفت و مرد توجه مخاطبان تلویزیونی قرار گرفت.

سوابق هنری

صادق برقعی بازیگری را همانند سایر هنرمندان دیگر با تئاتر آغاز کرده است.

وی به مدت 17 سال است که در زمینه بازیگری تئاتر فعال است  و تجارب بسیار زیادی در این زمینه دارد.

بازیگر نقش علی یار (علیار) در سریال زمین گرم + بیوگرافی صادق برقعی

از مهمترین آثاری هنری این هنرمند فیلم داستانی فلامینگو و گلدن تایم محسوب میشود.

درخشش در نقش علیار در سریال زمین گرم

کاراکتر علیار یک پسر جوان اهل روستا بوده که به دختری به نام معصومه علاقمند است نقش این دختر را خانم دنیا مدنی بازی میکند.

معصومه دختر یک آخوند بوده که شرایط زندگیش بسیار متفاوت تر از علیار میباشد.

علیار که با یک بیماری خاص دست و پنجه نرم میکند متوجه میشود که برای معصومه خواستگار امده است و از نظر روحی و روانی به هم میریزد

 

او برادر اصلان با بازی کامران تفتی است که حوادث و اتفاقاتی برایش رقم میخورد که هیجان کاراکتر علیار را بیشتر میکند که در ادامه در قسمت های آینده این سریال خوهید دید

پیج اینستاگرام

sadegh.borghei

بازیگر نقش علی یار در سریال زمین گرم کیست؟ + بیوگرافی صادق برقعی

** شما چهره جدیدی هستید برای افرادی که سریال‌های تلویزیونی را دنبال می‌کنند. قبل از اینکه در سریال «زمین گرم» بازی کنید در تئاتر فعال بودید؟

-از سال ۸۲ فعالیت تئاتری ام را آغاز کردم و به هنرستان تئاتر رفتم و در رشته کارگردانی تئاتر فارغ التحصیل شدم و در سال گذشته ۲۷۰ اجرای تئاتر داشتم و اجرای لانچر پنج یکی از مهمترین اجراهایم بود و به واسطه همان اجرا برای این سریال انتخاب شدم.
بازیگر نقش علی یار (علیار) در سریال زمین گرم + بیوگرافی صادق برقعی

** آقای نعمت اله تئاتر شما را دیده بودند؟

-نمایش لانچر پنج اتفاق ویژه‌ای در تئاتر سال گذشته بود و مخاطبان بسیاری داشت. همان زمان که اجرای لانچر پنج روی صحنه بود یکی از دوستانم به نام مجید یوسفی که از بازیگران این تئاتر بود در مرحله اولیه انتخاب بازیگر نقش علیار انتخاب شده بود و یک روز گفت از من خواستند تا چند نفر از بازیگران این تئاتر را برای تست بازی به دفتر تهیه کننده بفرستم. آن زمان حدود ۲۷۰ نفر برای نقش علیار گزینش شده بودند. من هم به دفتر رفتم و تست دادم و بعد از اینکه متن را خواندم توسط آقای نعمت اله برای مرحله اولیه انتخاب شدم.
بازیگر نقش علی یار در سریال زمین گرم کیست؟ + بیوگرافی صادق برقعی

رای ایفای نقش طلبه چقدر شرایط خانوادگی و محل زندگی به شما کمک کرد؟

به هر حال من اهل قم هستم و در محیط طلبگی زندگی کردم. درحقیقت همیشه اطرافمان پر از روحانی بوده و نزدیکانی داشتم که طلبه بودند و حتی با طلبه‌هایی دوست بودم که تئاتر کار می‌کنند و تعدادشان خیلی زیاد هستند. این طیف روحانیت آنقدر وسیع شدند که ما همه‌جور طلبه‌ای می‌توانیم ببینیم؛ بله من از روی دست این افراد دیدم و یاد گرفتم و خیلی این موضوع روی ایفای این نقش تاثیر داشت.

بازیگر نقش فروغ در سریال زمین گرم کیست؟ عکس جنجالی مرجان شیرمحمدی

و این آشنایی روی انتخاب شما برای این نقش چقدر تاثیر داشت؟

هیچ تاثیری نداشت. روزی که من به دفتر وصف صبا رفتم اصلا در جریان کار و این کاراکتر نبودم. من سال گذشته حدود  ۲۷۰ اجرا داشتم که ۱۷۰تای آن «لانچر۵» بوده. بازیگرهای «لانچر۵» که در این رده سنی بودند را برای این نقش دعوت کردند و اصلا در جریان اینکه من اهل قم هستم هم نبودند و هیچ شناختی وجود نداشت. از ما تست گرفته شد و ما خروجی آن تست هستیم. من بعدها متوجه شدم دویست و هفتاد، هشتاد نفر برای این نقش گزینه بودند از بازیگران شناخته شده تا افراد ناشناخته و در نهایت این نقش قسمت من شد.

بازیگر نقش علی یار در سریال زمین گرم کیست؟ + بیوگرافی صادق برقعی

علی‌یار که یک پسر روستایی و مذهبی است برای عمل به وصیت برادرش و مراقبت از خانواده برادر، پا روی عشقش به دختر روحانی روستا می‌گذارد و با زن پیشین برادرش که یک بچه دارد ازدواج می‌کند. نویسنده با ترسیم این خط داستانی ساده و صد البته پُر چالش و بحث‌برانگیز اجتماعی، بنای یک درام پُر کشش را می‌ریزد. درامی که با دیالوگ‌های خوب و صد البته تعلیق‌های مداوم و غافل‌گیری، بیننده تلویزیونی را با خود همراه می‌کند.

در سریال «زمین گرم» رابطه «علیار» با پدربزرگش «یارعلی» و حتی پدر بدسابقه‌اش «استوار» نمونه‌هایی از این احترام و ارزش ا‌ست که او برای اعضای خانواده‌اش قائل است. «علیار» به خاطر برادرزاده‌ اش از خودگذشتگی می‌کند و همه تلاشش را می‌کند تا او با پول حرام و دزدی بزرگ نشود. موضوع حق‌الناس و حرام و حلال هم از مسائلی است که معمولا در آثار او، تاکید زیادی روی آن وجود دارد. فارغ از نوع پرداختن به این موضوعات، بیان آن‌ها ارزشمند است.

سعید نعمت‌ا… بیش از هر چیز، با سبک دیالوگ‌نویسی خاصی که دارد شناخته می‌شود. دیالوگ‌هایی که او برای شخصیت‌هایش می‌نویسد آهنگین است و کنایه دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های دیالوگ‌های او تکرار است. مثلا وقتی شخصیت‌ها با یکدیگر در حال گفت‌وگو یا بحث هستند، یکی از شخصیت‌ها برای تاکید روی منظور صحبت خود یا تاثیر بیشتر حرفش، کلمه خاصی را چند بار تکرار می‌کند و جمله‌هایش را یکی پس از دیگری با تاکید روی آن کلمه می‌گوید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *