تسهیلات بچه دار شدن و نحوه ثبت نام

تسهیلات بچه دار شدن و نحوه ثبت نام

تسهیلات بچه دار شدن و نحوه ثبت نام

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه و بر اساس اصل هشتادوپنجم قانون اساسی تصویب و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال در تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسیده است.

تسهیلات بچه دار شدن و نحوه ثبت نام

این قانون ۷۳ ماده‌ای سعی در حمایت از جوانان در آستانه ازدواج یا زوجین جوان، زوجین نابارور و پیشگیری از ناباروری، حمایت از مادران برای دوران بارداری، زایمان و شیردهی، بهبود کیفیت زایمان طبیعی و ارائه تسهیلات برای آن، حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، حمایت‌های مالی برای تولد چندقلوها، حمایت از مادران شاغل و طلبه و دانشجو و حتی غیر شاغل دارد.

در این قانون تسهیلاتی نیز در حوزه اقتصادی و اجتماعی برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده و اقداماتی را نیز در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی دنبال می‌کند.

در ادامه به برخی مواد مهم این قانون به صورت فهرست‌وار اشاره می‌شود:

جوانان در آستانه ازدواج یا زوجین جوان

– افزایش دو درصدی امتیاز در جذب و استخدام به ازای تأهل

-اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین جوان (زوج زیر ۲۵ و زوجه زیر ۲۳ سال) و وام ۱۴۰ میلیون تومانی به زوجین با سنین بالاتر با ضمانت‌های آسان

-افزایش ۷.۵ برابری حق عائله‌مندی در مدت پنج سال

-افزایش محدوده سنی در استخدام‌های جدید، یک سال به ازای تاهل

درمان زوجین نابارور و پیشگیری از ناباروری

– تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی زوجین نابارور

– اجرای آزمایش‌های علمی در مورد مواد و فرآورده‌های وارداتی تراریخته موثر در ناباروری و رعایت ضوابط سازمان پدافند غیر عامل

– انتقال عوائد حاصل از جریمه و  مصادره اموال مشارکت کنندگان در سقط غیر قانونی به خزانه جهت درمان ناباروری

– استقرار متخصصان طب سنتی در مراکز ناباروری

حمایت‌های دوران بارداری و شیردهی

– تحت پوشش کامل قراردادن کلیه مادران در دوران بارداری و شیردهی تا پایان پنج سالگی کودکان بر اساس آزمون «وسع»

– استانداردسازی عملکرد ارائه‌دهندگان خدمات بارداری و سلامت مادر و جنین و ارزشیابی با صدور و لغو مجوز

– اختیاری بودن غربالگری همراه با نظر پزشک متخصص

– اصلاح روش‌های غربالگری و استانداردسازی مقادیر مثبت و منفی کاذب نتایج آزمایش‌ها

– پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت زنان اعم از مراجعه به ماما و پزشکان

-ارائه رایگان سبدتغذیه و بسته بهداشتی مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال بر اساس آزمون وسع

بچه دار شدن دنیا جهانبخت و مهراد جم +عکس فرزند دنیاجهانبخت و مهراد جم

بعد از این پست بسیاری از هواداران مهراد جم به او تبریک گرفتند و برخی دیگه از اینکه مهراد تصمیم گرفته دنیا جهانبخت را به عنوان همسر خود انتخاب کند و حتی بچه ای از هم داشته باشند به شدت انتقاد کردند.

مهراد جم که توانسته بود در ایران مجوز بگیرد و حتی صدا و سیما کارهاییش را پخش کند در نهایت در تصمیم عجیب راهی خارج از کشور شد و با ددنیا جهابخت وارد رابطه گردید و به صورت رسمی از ادامه فعالیت در ایران صرف نظر کرد.

این در حالی بود که امیر تتلو تلاش زیادی کرد که در ایران مجوز بگیرد و زیر پرچم کشور خودش فعالیت داشته باشد اما در نهایت به او مجوز داده نشد و ایران را ترک کرد.

گفنیست دنیا جهانبخت مدل و یکی از شاخ های اینستاگرام است که زاده 30 آبان سال 1368 در شهر تهران است. او لیسانس رشته گرافیک از دانشگاه آزاد دارد.او در یک خانواده 4 نفره زندگی می کند و پدر او فوت کرده است. هم اکنون در ترکیه زندگی می کند و قصد دارد به آمریکا مهاجرت کند. او بعد از پایان یافت تحصلاتش به همراه خانواده به استانبول ترکیه مهاجرت کرد. هم اکنون منتظر است تا بتواند اقامت دائمی آمریکا را نیز به دست آورد.

دنیا جهانبخت هنر خاصی ندارد، تحصیلات آنچنانی هم ندارد. او در ابتدا حضور کمرنگی در دنیای مد داشت و به عنوان مدل پوشاک و میکاپ آرتیست فعالیت می کرد، نقطه اوج شهرت او زمانی بود که برای عشق از دست رفته اش (ساسی مانکن) اظهار ناراحتی می کرد.

دنیا جهانبخت از زمانی معروف شد که به خاطر ساسی مانکن خواننده آن ور آبی اقدام به خودکشی کرد و با گریه و زاری بدبختی خود را فریاد زد. او در ادامه برای جذب فالورهای بیشتر از هیچ کاری گریزان نبود تا اینکه مهراد جم خواننده جوان ایرانی که در ابتدای کار حرفه ای خود بود در تصمیمی ناگهانی از ایران خارج شد . این خواننده پاپ کشورمان پس از خروج از کشور از ارتباطش با دنیا جهانبخت خبر داد.

جهانبخت از همان روزهای اول حضور مهراد جم در خانه اش چند بار در لایو های مختلف گفته بود دوست دارد بچه دار شود و حالا صفحه ای برای بچه خود درست کرده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *