بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + فرزندان

بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده و فرزندان +عکس

بیوگرافی آتش تقی پور (بازیگر سینما و تلویزیون) و همسر و فرزندان +تصاویر و سوابق او را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی آتش تقی پور

ایشان یکی از بازیگران با سابقه و قدیمی تئاتر و سینما و تلویزیون بوده که آثار هنری زیادی را در کارنامه خود دارد و از چهره های شاخص هنر کشورمان محسوب میشود.

بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + درگذشت

وی در 15 فروردین 1324 در شهر خوی چشم به جهان گشوده است.

تحصیلات

در رشته ادبی تحصیل کرده و قبل از انقلاب دیپلم این رشته را در ارومیه اخذ نموده است.

آتش تقی پور در سال 1345 موفق شد که در رشته بازیگری به دانشگاه هنرهای دراماتیک برود و بعد از 4 سال توانست که در رشته کارگردانی تحصیلاتش را به پایان برساند سپس در کارگاه نمایش فعالیتش را استار زد و توانست به یک چهره شناخته شده در تئاتر تبدیل شود که سالهاست در تئاتر فعالیت داشته و دارای رزومه بسیار موفقی است.

شروع بازیگری آتش تقی پور

ایشان بازیگری را به صورت رسمی در تئاتر در سال 1346 آغاز کرد و در نمایش حکومت زمانخان  اولین گام هنری خود را برداشت این نمایش توسط آقای رکن الدین خسروی کارگردانی شده بود و در تالار سنگلج اجرا گردید

آقای آتش تقی پور بازیگری حرفه ای را در تلویزیون با سریال ماه پنهان است آغاز کرد این سریال به صورت نمایش در تلویزیون پخش شد ماه پنهان است نام یک مجموعهٔ نمایشی تلویزیونی (تله‌تئاتر) به کارگردانی «خسرو شایسته» است که در سال ۱۳۶۲ تهیه و از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید

بیوگرافی و درگذشت آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + عکس

بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + فرزندان

در این نمایش با بازیگرانی همچون اسماعیل شنگله ،رضا بابک ،جمیله شیخی، جمشید لایق، احمد آقالو، علیرضا مجلل، فهیمه راستکار، ناصر هاشمی، آتیلا پسیانی، حسین محب‌اهری و رضا رویگری همبازی شد و این بازیگران هم دوره های او به شمار می آیند.

سریالهای آتش تقی پور

سریال سربه داران در سال 1363 از مهمترین کارهای او در دهه شصت محسوب میشود سریالی تاریخی که بر اساس قیام سربداران خراسان به رهبری شیخ حسن جوری علیه استیلای مغول بر ایران ساخته شده‌است. کارگردان این مجموعه محمدعلی نجفی بوده و کیهان رهگذار نویسندگی و مشاور کارگردانی آن را بر عهده داشته‌است. گوشه‌هایی از این فیلم هم مربوط به رهبری پیشین شیخ خلیفه مازندرانی مؤسس این جنبش است.

آتش تقی پور همچنین در سریالهایی همچون سایهٔ همسایه، آخرین ایستگاه، میثاق خون، میثاق خون، عاطفه، تنهاترین سردار، مسافر، آبدارشاه، آبی مثل دریا، شب دهم، تفنگ سرپر، خانه‌ای در تاریکی ، شهر باران، جلال‌الدین، آخرین بازی، معمای شاه و ستایش۳ بازی کرده است.

فیلم های سینمایی

آتش تقی پور در سینما نیز تجارب زیادی دارد او در سال 1363 در فیلم سنیمایی طائل به ایفای نقش پرداخت و اولین تجربه حرفه ای خود را در سینما کسب کرد.

طائل فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمد عقیلی ساختهٔ سال ۱۳۶۳ است

بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + عکس و تصاویر

در این فیلم بازیگرانی همچون محمدعلی کشاورز ،منوچهر حامدی، محمد ورشوچی، گوهر گلکار و عباس مختاری بازی میکردند.

لیست فیلم های سینمایی آتش تقی پور

دم‌سرخ‌ها (۱۳۹۶)
ترومای سرخ (۱۳۹۵)
زبان مادری (۱۳۸۹)
مهتاب روی سکو (۱۳۸۹)
عروسک (۱۳۸۸)
چشمک (۱۳۸۷)
شب واقعه (۱۳۸۷)
ارتفاع ۶/۴۵ (۱۳۸۵)
نیما یوشیج (۱۳۸۵)
دم صبح (۱۳۸۴)
زیر درخت هلو (۱۳۸۴)
تارزن و تارزان (۱۳۸۰)
جان‌سخت (۱۳۷۶)
فرار بزرگ (۱۳۷۶)
ماه و خورشید (۱۳۷۴)
جاده عشق (۱۳۷۲)
زینت (۱۳۷۲)
دایان باخ (۱۳۷۱)
مستاجر (۱۳۷۱)
جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (۱۳۷۰)
دیدار در استانبول (۱۳۷۰)
مخترع ۲۰۰۱ (۱۳۷۰)
مسافران (۱۳۷۰)
عروس حلبچه (۱۳۶۹)
صنوبرهای سوزان (۱۳۶۸)
فانی (۱۳۶۸)
شاخه‌های بید (۱۳۶۷)
طلسم (۱۳۶۵)
حماسه دره شیلر (۱۳۶۵)
زیر باران (۱۳۶۳)
شب مکافات (۱۳۶۳)
طائل (۱۳۶۳)

همسر آتش تقی پور

همسر این هنرمند کشورمان خانم شهین علیزاده بازیگر مطرح سینما میباشد

بیوگرافی و درگذشت آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + فرزندان

شهین علیزاده (زادهٔ ۱۵ دی ۱۳۳۴ در کرمانشاه)، بازیگر، و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. وی کارشناسی نمایش را با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر و کارشناسی ارشد نمایش را با گرایش کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران دریافت کرد.

ماجرای آشنایی و ازدواج

آشنایی آتش تقی پور با همسرش به برگزاری یک دوره شش ماه بازیگری در مرکز اموزش هنرهای دراماتیک به سرپرستی آتش تقی پور در کرمانشاه بر می گردد که نهایتا منجر به ازدواج شد.

نتیجه ازدواج آتش تقی پور و همسرش یک دختر و دو پسر به نام های شراره تقی پور، اخگر تقی پور، ، آتور تقی پور میباشد.

فرزندان آتش تقی پور و دختر و پسرش

مصاحبه

*- از دهه 40 و با داشتن تحصیلات آکادمیک وارد عرصه بازیگری شده‌اید، چقدر از این روند و حضور در عرصه هنر احساس رضایت دارید؟

به طور حتم هیچ کسی از حرفه‌ای که در آن مشغول به کار است احساس رضایت کامل ندارد، زیرا انسان روح کمال‌گرایانه‌ای دارد و دوست دارد به ایده‌آل‌ها و آرزوهایش برسد و من هم چنین رویکردی دارم. تلاش کرده‌ام که هر کار جدیدم نسبت به کار قبلی‌ام بهتر و کامل‌تر باشد. یک بازیگر باید تلاش کند تا در کارش به رشد و تعالی دست پیدا کند، اما شرایطی که به وجود می‌آید باعث می‌شود تا ما به این ایده‌آل‌ها نرسیم و شرایط شخصی، اجتماعی و توانایی فردی هم در این قضیه بی‌تاثیر نیستند.

بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + فرزندان

*- به نظر شما بازیگر باید انتخاب‌های متنوعی داشته باشد؟

بازیگر باید انتخاب‌کننده خوب و باهوشی باشد و در دام تکرار نیفتد. من در چند کار نقش قصاب یا پیشخدمت بازی کردم، اما از یک جایی به بعد دیگر این نوع نقش‌ها را قبول نکردم.

*- بیشتر دوست دارید چه نوع نقش‌هایی را بازی کنید؟

در دورانی علاقه زیادی داشتم تا نقش آدم‌های ساده روستایی را بازی کنم، اما به دلیل فیزیک بدنی‌ام اغلب نقش آدم‌های خشن، نظامی و جدی را به من پیشنهاد می‌دادند، اما در مقطعی دیگر این نوع نقش‌ها را بازی نکردم و با انتخاب‌هایم رفتم به سراغ ایفای نقش‌های متفاوت‌تر. البته همیشه نمی‌شود با پیشنهادات تکراری مخالفت کرد، زیرا بحث مالی هم وجود دارد و من از این شغل امرار معاش می‌کنم.

بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و همسرش شهین علیزاده + عکس

*- در دانشکده هنرهای دراماتیک با چه هنرمندانی همدوره بودید؟

در سال 45 وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شدم این دانشگاه به تازگی تاسیس شده بود و تنها دو ترم دانشجو قبول کرده بود. در آن دوره‌ها بزرگانی نظیر جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز هم در دانشگاه حضور داشتند که بازیگری را کامل و درست می‌دانستند و آمده بودند به صورت آکادمیک و جدیدتر با بازیگری روز آشنا شوند. جمشید مشایخی بیشتر در کلاس‌های دکتر آریان‌پور حضور داشت.

*- در سریال سربداران به عنوان بازیگر حضور داشتید. این سریال در زمان ساختش چه ویژگی‌هایی داشت؟

در سریال سربداران اغلب بزرگان بازیگری و دیگر عرصه‌ها مثل گریم و طراحی حضور داشتند و در سال‌های بعد هم کمتر کار تاریخی با این تعداد عوامل و بیگ پرداکشن وسیع و بزرگ در تلویزیون ساخته شد و یک کار الگویی محسوب می‌شود. خسرو خورشیدی، جلال معیریان، مسعود ولدبیگی همگی نام‌های بزرگ طراحی و گریم سینما و تلویزیون ایران بودند که در تولید این سریال مشارکت داشتند.

*- در سربداران نقش یک سردار مغول با ظاهر و هیبت خشنی را بازی کردید.

نقش پسر عم طغای را بازی کردم که نقش بسیار جذاب و متفاوتی بود. حسن دیگر این سریال تربیت نسل جوان کارگردانی بود که در سال‌های بعد نام‌های معتبری شدند. اصغر هاشمی، علی ژکان و بسیاری دیگر که موفقیت‌شان را در سال‌های بعد مدیون حضور و تجربه‌اندوزی در این سریال می‌دانند.

بیوگرافی آتش تقی پور بازیگر و خواهر و مادرش

*- خاطراه‌ای هم از حضور در سریال سربداران دارید؟

حضور در کارهای تاریخی سخت و دشوار است و یادم می‌آید در این کار نیاز به آموزش سوارکاری داشتیم و به باشگاهی در اقدسیه می‌رفتیم که اسب‌های درشت هیکل مجاری برای صحنه‌های اسب سواری انتخاب شده بود و موقع سوار شدنشان باید کلی احتیاط می‌کردیم و یادم هست موقع تمرین که با اسب قصد عبور از مانعی را داشتم حالت تعادلم به هم خورد و یک پایم روی گردن اسب ماند و پای دیگرم روی زمین و هوا معلق ماند که موقعیت غریبی بود آن هم به دلیل استفاده از اسب‌های بزرگی که برای این کار انتخاب شده بود.

*- از آخرین کارهایتان بگویید.

بتازگی با فیلمی در جشنواره فیلم‌های ویدئویی یاس حضور داشتم و در سریال معمای شاه که در حال پخش است بازی کردم. آخرین کار تئاتری‌ام نمایش آپاردی سئلر سارانیی به کارگردانی و نویسندگی ایرج افشاری بود و در این اثر نمایشی، فاطمه شکری و بهاره محمودزاده ایفای نقش می‌کردند و داستان آپاردی سئلر سارانی مضمونی عاشقانه در فرهنگ آذری دارد.

 محمد ابهری نقش یکی از فرماندهان مغول مقابلم را بازی می‌کرد. وقتی برای دوبله به استودیو رفتیم قرار شد مهدی آژیر که صدایی لطیف داشت جای ابهری صحبت کند و من جای خودم. صدای آژیر خیلی آرام و مخملی بود و صدای من وحشی و زمخت و می‌گفتند این صداها روی هم میکس نمی‌شود. به هرحال، کار انجام شد و من خودم روی نقشم حرف زدم. اصرار مدیر دوبلاژ هم همین بود. البته کار دوبلورهای ایرانی حرف ندارد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. از شهین علیزاده جدا شده و این عکس خانم دیگریست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *