بیوگرافی آندرانیک اسکندریان و همسر و فرزندانش +اینستاگرام

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان فوتبالیست و همسر و پسرش آلکو +اینستاگرام

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان فوتبالیست بازیکن سابق تیم ملی ایران همبازی مارادونا و همسر و فرزندانش +اینستاگرام را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان

اسکندریان در سال 1330 در شهر تهران چشم به جهان گشوده است و از بازیکنان  تیم ملی ایران بود که سابقه بازی در مقابل بسیاری از اسطوره های فوتبال جهان از جمله پله و مارادونا را در کارنامه داشت

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان و همسر و پسرش آلکو اسکندریان +اینستاگرام

آندرانیک ارمنی بود و در تیم های آرارات و تهران و همچنین کاسموس نیویورک بازی کرده است

او در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در تیم ملی ایران بازی می کرد

سوابق فوتبالی

 آندرانیک اسکندریان فوتبالش را در سال ۱۹۶۸ در تیم پولاد تهران آغاز کرد

سپس با حضورش در تیم آرارات تهران و تاج موفق شد به تیم ملی راه یابد

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال و همبازی ماردونا و پله

۲۹ بار برای تیم ملی ایران بازی کرد که مهمترین آنها در جام جهانی آرژانتین می باشد

بعد از جام جهانی بسیاری از تیم‌های آمریکایی و اروپایی به او پیشنهاد دادند.

حضور آندرانیک اسکندریان در آمریکا

آقای اسکندریان به کاسموس نیویورک رفت و ۱۸۴ بازی برای این تیم انجام داد و به یکی از بازیکنان قدیمی این تیم تبدیل شد

همسر و فرزند

آقای اسکندریان بعد از بازنشستگی در آمریکا ماندگار شد و فرزندش آلکو نیز در حال حاضر یکی از فوتبالیست های حرفه‌ای در لیگ آمریکا می باشد که به تیم ملی آمریکا هم دعوت شده و برای این تیم بازی کرده است

آلکو اسکندریان زاده ۹ ژوئیه ۱۹۸۲ در مونتویل، نیوجرسی میباشد و زبان فارسی بلند نیست

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان و همسر و فرزندانش +اینستاگرام

او در سال ۲۰۰۳ یک بازی ملی برای تیم ملی فوتبال مردان آمریکا انجام داده‌است. او فرزند آندرانیک اسکندریان (بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران) است اسکندریان در رئال سالت لیک، دی.سی. یونایتد، تورنتو اف‌سی، چیواس و لس‌آنجلس گلکسی بازی کرده‌است. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه ویرجینیا است.

آندرانیک اسکندریان تنها بازیکن ایرانی بوده که در تیم منتخب جهان دعوت شده است و در بازی خداحافظی پلی حضور داشته است

ماجرای ماندگار شدن در آمریکا

آندرانیک اسکندریان میگوید وقتی در کاسموس بودم 13 بازیکن تیم‌ملی از کشورهای مختلف داشتیم. هر دفعه برای آنها از تیم‌ملی کشورشان دعوتنامه می‌آمد که بروند و بازی کنند اما برای من دعوتنامه‌ای نیامد. همین شد که دیگر برای تیم‌ملی بازی نکردم. بعد از پایان دوران فوتبالم هم دلیل خاصی نداشت که به ایران نیامدم. دوستانی از تیم‌ملی قبلی و حالا که از ایران به آمریکا می‌آیند، می‌دانند من در اینجا فروشگاه ورزشی دارم. دوستانی مثل کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا هر وقت به آمریکا می‌آیند، لطف می‌کنند و سری به من می‌زنند. خیلی گرفتار مسائل کاری شده‌ام و خدا را شکر می‌کنم که شرایط خوبی دارم. نمی‌دانم چطور بگویم اما همواره منتظر فرصتی هستم تا به ایران بیایم. هر سال به خودم می‌گویم امسال باید به ایران بروم. در همه این سال‌هایی که در آمریکا بودم، سالی نشده که فکر نکنم باید بروم ایران. این را از صمیم قلب می‌گویم زیرا واقعاً دوست دارم بعد از حدود 35 سال دوباره کشورم را ببینم. بعضی وقت‌ها دوستانی مثل کریم باقری هم می‌گویند به ایران بیا و خودم واقعاً ‌دوست دارم بیایم ایران و استادیوم‌هایی که در آنها بازی کرده‌ام و دوستانم را ببینم.

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال و همبازی ماردونا و پله

ما فوتبالیست‌ها مدیون شما خبرنگاران هستیم

شروع فوتبال من از زمین‌های خاکی تخت‌طاووس یا نادرشاه بود که حتماً اسم فعلی آن چیز دیگری است. روزی آنجا مشغول بازی بودم که آقایی با یک کتابچه کهنه و مدادی آنجا بود و هرازگاهی اسم یکی از بازیکنان را می‌پرسید. چند هفته بعد، دیدم عکس من در یک روزنامه چاپ شده است. آن آقا ابوالفضل جلالی بود. شاید آن زمان 16،15 سال بیشتر نداشتم اما همان کار، خیلی در روحیه من تأثیر گذاشت.

وقتی هم به تاج رفتم، آقای جلالی نوشت: صید بزرگ تاج از دریاچه آرارات. این حرف را به این دلیل می‌گویم تا بدانید شما روزنامه‌نگاران چقدر به فوتبالیست‌ها لطف دارید و حمایت‌شان می‌کنید و من لطف باارزش آن روز آقای جلالی را فراموش نمی‌کنم و باید بگویم ما فوتبالیست‌ها همواره مدیون رسانه‌ها و خبرنگاران هستیم زیرا ما را بزرگ و تشویق می‌کنید و وظیفه داریم احترام شما را نگه داریم. من همواره در عمرم به مربیانم احترام گذاشته‌ام و اولین آنها آقای گاروین محرابیان بود که مرا از دبیرستان به تیم پولاد برد.

عکس جوانی و قدیمی آندرانیک اسکندریان و پله

سپس با مرحوم منصور امیرآصفی آشنا شدم که یکی از انسان‌ترین مربیانی بود که تا به حال در عمرم دیده‌ام. پس از ایشان در تاج با رایکوف آشنا شدم. من 5 سال در تیم تاج بازی کردم و خاطرات بسیار خوبی از آن دوران دارم. یادم می‌آید بیشتر بازیکنان آن زمان تیم‌ملی، در تاج حضور داشتند، از جمله خدا بیامرز ناصر حجازی، علی جباری، غلامحسین مظلومی، عزت جانملکی، منصور پورحیدری و… خاطرات بسیار خوشی از آنها دارم. همین‌طور جواد قراب، کارو حق‌وردیان و دوست عزیزم اکبر کارگرجم. این‌ها دوستان عزیزی هستند که حدود 40 سال است آنها را ندیده‌ام و از راه دور به همه آنها سلام و درود می‌فرستم.

عکس جدید آندرانیک اسکندریان و پله

گل به خودی آندرانیک اسکندریان در جام جهانی

دومین دیدار تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی 1978 مقابل اسکاتلند بود. ما اول با هلند بازی کردیم که صفر – 3 باختیم و بعد مقابل اسکاتلند قرار گرفتیم و دیدار آخرمان مقابل پرو برگزار شد. در اواخر نیمه اول بازی با اسکاتلند بود که ما گل خوردیم و می‌توانم بگویم گل به خودی زدیم و من دروازه ناصر حجازی را باز کردم.

عکس جونای آندرانیک اسکندریان بازیکن سابق تیم ملی ایران

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال و همبازی ماردونا و پله

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *