بیوگرافی ابوالحسن مختاباد برادر عبدالحسین مختاباد کیست +علت درگذشت و فوت

بیوگرافی ابوالحسن مختاباد برادر عبدالحسین مختاباد کیست +علت درگذشت و فوت

ابوالحسن مختاباد کیست

در بیوگرافی ابوالحسن مختاباد آمده است ایشان برادر عبدالحسین مختاباد منتقد، پژوهشگر موسیقی و از روزنامه‌نگاران قدیمی و با سابقه میباشد در زمینه تخصصی موسیقی میباشد ایشان برادر عبدالحسین مختاباد خواننده معروف کشورمان بود که به علت سکته قلبی در سن 54 سالگی درگذشت.

بیوگرافی ابوالحسن مختاباد برادر عبدالحسین مختاباد کیست +علت درگذشت و فوت

بیوگرافی ابوالحسن مختاباد

سید ابوالحسن مختاباد متولد 22 دی 1348 در روستای امره واقع در شهر ساری میباشد او نویسنده، منتقد، پژوهشگر موسیقی و روزنامه نگار ایرانی است.

شروع فعالیت

مختاباد از تابستان 1372 در مجله شروع به کار کرد و در همان سال بهمن فعالیت حرفه ای خود را با کار در بولتن جشنواره تئاتر فجر آغاز کرد سپس در بهار 1373 به عنوان عضوی از سرمقاله به روزنامه همشهری پیوست. هیئت مدیره و تا همین اواخر با این روزنامه و تعدادی رسانه دیگر همکاری داشته است.

بیوگرافی ابوالحسن مختاباد برادر عبدالحسین مختاباد کیست +علت درگذشت و فوت

سوابق

مختاباد فعالیت حرفه ای خود را در عرصه موسیقی با انتخاب به عنوان بازرس مرکز پژوهشگران خانه موسیقی در سال 1360 آغاز کرد، سپس علاوه بر سردبیری نشریه خبری این موسسه، در دوره های بعدی به عنوان عضویت (1392 تا 1394). ، معاون رئیس (2013-2014). و به ریاست هیأت مدیره (1387-1389) این مرکز انتخاب شد.

همچنین ببینید:

وی در این دوره دبیر سمینار بررسی سه دهه موسیقی ایرانی در 7 میزگرد در جشنواره موسیقی فجر در سال 1386 بود که به درخواست کامبیز روشنروان به عنوان دبیر جشنواره برگزار شد.

بیوگرافی ابوالحسن مختاباد برادر عبدالحسین مختاباد کیست +علت درگذشت و فوت

فعالیت موسیقیایی

سید ابوالحسن مختاباد موسیقی را با فراگیری آواز از اوایل دهه 70 نزد کریم صالح عظیمی آغاز کرد، سپس مدتی نزد سید نورالدین رضوی سروستانی ردیف و همچنین سبک آواز طاهرزاده را به روایت نورعلی خان برومند نزد حمیدرضا نوربخش آموخت. وی مدتی نیز ردیف آواز را نزد کمال الدین عباسی فرا گرفت. در این مدت نزد برادرش سید عبدالحسین مختاباد دروس آواز و لحن را ادامه داد و تئوری و تئوری موسیقی را نزد محسن الهامیان آموخت و مدت کوتاهی سه تار نزد حمید سکوتی، رضا موسوی زاده، پیمان سلطانی و بهداد بابایی نواخت.

درگذشت

ابوالحسن مختاباد منتقد، پژوهشگر موسیقی و از روزنامه‌نگاران پیشکسوت و سرشناس حوزه تخصصی موسیقی دیشب بر اثر سکته قلبی درگذشت.

با این حال مرگ در بستر بیماری یا پس از سپری کردن سالیان اگرچه طاقت‌سوز است اما دوست‌داران و بستگان به حساب طبیعت فرجام گریز‌ناپذیر زندگی می‌گذارند و از شعر و ادبیات، یا فلسفه و حکمت یا دین و مذهب یا فلان گفته و نوشته توجیهی و توضیحی برای تسکین خود و دیگران می‌یابند و هیچ یک را هم ندانند سراغ واژۀ «سرنوشت» می‌روند. مرگ رفیق شفیق و روزنامه‌نگار حرفه‌ای و خوش‌قلم که حوزۀ موسیقی را می‌کاوید اما در 53 سالگی اتفاق اقتاده و از که بپرسیم آخر در این زمانه کی با سکته قلبی در 53 سالگی می‌میرد که تو مُردی آخر، ابوالحسن مختاباد؟

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *