بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

اسامی بازیگران سریال تلویزیونی آتش و باد عبارتند از:

حسین محجوب، محمود پاک نیت، داریوش کاردان، لاله اسکندری، میرطاهر مظلومی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی، زنده یاد کریم اکبری مبارکه، نادر فلاح، فرخ نعمتی، قاسم زارع، مهدی فقیه

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

اسامی سایر بازیگران سریال آتش و باد

لیلا اوتادی،حسین محجوب، نادر فلاح، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نایل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی و … نقش آفرینی خواهند کرد.

سریال تاریخی «آتش و باد» توسط مجتبی راعی کارگردانی دشه است و محصول سیما فیلم میباشد.

خلاصه داستان

داستان سریال اتش و باد به دوران مشروطه برمی‌گردد و عنوان این سریال، یک اصطلاح درباره جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود؛ به این صورت که وقتی بافت قالی تمام می‌شود، قالی را از بالای دار می‌برند و به اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بریم؛ این رسم، وجه تسمیه داستان و محور قصه است.

بهادر ، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو» ، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعموش درآید.

بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می کند. زخم های کهنه سرباز می کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می کنند. درگیری ابعاد بزرگتری می یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می کند.

بیوگرافی بازیگران سریال اتش و باد

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی نادر فلاح

نادر فلاح متولد شهریور ماه 1352 در کرمان، بازیگر، کارگردان است. نادر فلاح فعالیت های هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و توانست در سینما و تلویزیون خوش بدرخشد.

نادر فلاح متولد ۱۴ شهریور ۱۳۵۲ در کرمان، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. نادر فلاح دارای تحصیلات لیسانس ادبیات نمایشی (۱۳۷۸) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و فوق لیسانس کارگردانی نمایش (۱۳۹۰) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است. نادر فلاح در دانشگاه و آموزشگاه‌های بازیگری، تدریس می‌کند.

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی لاله اسکندری

لاله اسکندری بازیگر و عکاس ایرانی متولد 30 آذر ماه سال 1354 در ترتبت حیدریه است. لاله فارغ التحصیل رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است. خانواده او برادر و خواهری بزرگ تر از خودش و خواهر و برادری کوچکتر از خودش دارد و فرزند سوم خانواده است. پدر او کاشمری است و مادرش اهل تربرت حیدریه است. برادر بزرگ او تحصیل کرده هنرهای زیبا و خواهر بزرگش ستاره هم بازیگر است. خواهر کوچکترش سارا گریمور و برادر کوچکش هم در کانادا زندگی می کند.

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی مریم موسویان

مریم موسویان که متولد دهه هفتاد است یکی از بازیگران جوان و خوب کشورمان محسوب می شود. این هنرمند فعالیت هنری خود را از طریق بازی در تئاتر آغاز کرد. او در حال حاضر مشغول بازی در نقش اسرا در سریال آتش سرد می باشد که هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو صدا و سیما و تلویزیون پخش می شود. در ادامه در مورد بیوگرافی و زندگینامه او بیشتر توضیح می دهیم. وی در چند فیلم سینمایی نیز ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی حسین محجوب

حسین محجوب بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۲۷ در رشت می باشد .او علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و نویسندگی نیز فعالیت دارد .اولین فیلم سینمایی که در ان ایفای نقش کرد رگبار نام دارد . از دیگر فیلم های این بازیگر می توان خیبولا , خواب آب , ساکن طبقه وسط , در مسیر زاینده‌رود را نام برد . در بیوگرافی حسین محجوب آمده است که او زاده ۱۰ مرداد ۱۳۲۷ در رشت کارگردان، نویسنده و هنرپیشه می باشد.او پس از تحصیل در رشته ادبی و گرفتن دیپلم وارد عرصه تئاتر شد.او در انتخاب کارهایش بسیار حساس است و گزیده کار می کند .

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی مهدی فقیه

مهدی فقیه , مهدی فقیه بازیگر ایرانی متولد ۱۳۲۴، شیراز است.مهدی فقیه بیش از پنج دهه است که در سینما ، تئاتر و تلویزیون حضور تعیین کننده و جدی دارد سینما را به صورت آکادمیک و علمی در فرانسه و ایران آموخته، و با پشتوانه ای غنی وارد این عرصه شد.بیوگرافی مهدی فقیه مهدی فقیه یکی از راز های موفقیتش را داشتن همسری با گذشت و فهیم می داند که همواره پشتیبان او بوده است. اغلب مخاطبان سینما، مهدی فقیه را با بازی در نقش بابا عقیل فیلم هور در آتش می شناسند .

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی داریوش کاردان

داریوش کاردان (زاده 1335 ابهر) مجری، گوینده، دوبلر، کارگردان، بازیگر و طنزپرداز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. داریوش کاردان دیپلم ریاضی و لیسانس کامپیوتر دارد و کار در رادیو تلویزیون را درست پس از پیروزی انقلاب با گویندگی شروع کرد و تا سال 1359 بصورت پراکنده و از طریق نوشتن با رادیو تلویزیون همکاری داشت. او از سال 1359 تا 1361 افسر وظیفه بود و به جبهه رفت در آنجا فرمانده دسته تانک بود و در عملیات فتح المبین، شکست محاصرهٔ آبادان و آزادی خرمشهر شرکت کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد با نقش +اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی سهیلا رضوی

سهیلا رضوی متولد ۹ شهریور ۱۳۳۳ در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. وی همسر فرخ نعمتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. فرخ نعمتی، متولد ۱ آذر ۱۳۳۰ در تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است می باشد.

سهیلا رضوی کار خود را بازی در تئاتر شروع کرد و در سال 1366 با سریال گرگ ها به کارگردانی داوود میرباقری وارد قاب تلویزیون شد. و با بازی در سریال شبکه خانگی شهرزاد به شهرت رسید.

درگذشت کریم اکبری مبارکه در حین بازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی «آتش و باد»، در آستانه پخش «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان، از ویدیوی بازی زنده یاد کریم اکبری مبارکه در این سریال تاریخی رونمایی شد.

این بازیگر فقید که مخاطبان او را بیشتر با نقش آفرینی ابن ملجم مرادی در سریال «امام علی» به یاد می‌آورند، آبان ۹۹ در حالی که در «آتش و باد» بازی می‌کرد، به علت ابتلا به کرونا در ۶۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مبارکه در آخرین ایفای نقش خود با کاراکتر «آسد ممد» مقابل دوربین مجتبی راعی قرار گرفته بود.

سریالی که ضبطش ۲۷ ماه طول کشید

ضبط موسیقی و تدوین سریال «آتش و باد» به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی که تصویربرداری آن ۲۷ ماه طول کشیده است به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، حسن نجاریان، تهیه‌کننده «جشن سربرون» در مورد تازه‌ترین وضعیت این سریال می‌گوید: «تصویربرداری سریال «جشن سربرون» ۲۷ ماه به طول انجامید و دی‌ماه سال گذشته بود که در شهرک غزالی و بیابان‌های خاوران ضبط‌مان تمام شد. پس از آن مراحل پس‌تولید با قدرت پیگیری شده و اکنون ضبط موسیقی استودیویی و همچنین تدوین «جشن سربرون» به اتمام رسیده است.»

او افزود: «تاکنون چند بار قرار بود پخش سریال از تلویزیون آغاز شود، اما بروز برخی مسائل، پخش را به تاخیر انداخت هرچند باعث شد مدت زمان بیشتری برای کار بر روی مجموعه داشته باشیم.»

به گفته تهیه‌کننده «جشن سربرون» با هماهنگی سیمافیلم، مخاطبان به زودی شاهد پخش این سریال خواهند بود.

انتقاد کارگردان «آتش و باد» از بنیاد مستضعفان

مجتبی راعی، کارگردان سریال در حال پخش «آتش و باد» انتقاداتی از بنیاد مستضعفان کرد و گفت: بنیاد مستضعفان لطمه بزرگی به کار زد. شورای ده (روستا) بیشتر از روابط عمومی بنیاد مستضعفان با ما همکاری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سریال «آتش و باد»، مجتبی راعی کارگردان که مهمان حمیدرضا مدقق در شبکه خبر بود با انتقاد از بنیاد مستصعفان و آسیب هایی که به کار وارد شده است بیان کرد: سعی کردیم تاریخ را شرافتمندانه نشان دهیم یعنی تخیل نکردیم و گروه نویسندگان تحقیقات میدانی بسیاری انجام دادند. در مرحله تحقیق و پژوهش با آدم‌های مسن که در کودکی و نوجوانی زندگی عشایری را تجربه کرده‌اند صحبت و درباره رسم و رسوم از آنها پرس و جو کردیم.

وی افزود: من معتقدم ملتی که تاریخ را نشناسد باید دوباره آن را تجربه کند بنابراین اگر کارهای تاریخی درست ساخته شوند، مردم تجربیات گذشته را می‌بینند و دیگر آن را تکرار نمی‌کنند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. محمد فصیحی

    باسلام
    در بخش بیوگرافی بازیگران سریال آتش وباد بجای اقای محجوب عکس آقای میر طاهر مظلومی را همراه با بیوگرافی آقای محجوب چاپ کرده اید
    لطفا اصلاح بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *