بیوگرافی بهزاد غریب پور تصویرگر نویسنده و طراح گرافیک +علت درگذشت و فوت

بیوگرافی بهزاد غریب پور تصویرگر نویسنده و طراح گرافیک با علت درگذشت و فوت و پیج اینستاگرامو زندگی شخصی بهزاد غریب پور را در ادامه بخوانید.

بهزاد غریب پور از چهره های نامدار گرافیک ایران بوده که سالها در این عرصه زحمت کشده و آثار زیادی را از خود بر جای گذاشته است ایشان شب گذشته فوت کردند که در این صفحه مروری میکنیم بر زندگینامه و بیوگرافی استاد بهزاد غریب پور که خواندن آن خالی ازلطف نیست.

بیوگرافی بهزاد غریب پور نویسنده و طراح گرافیک +علت درگذشت و فوت و اینستاگرام

بیوگرافی بهزاد غریب پور

بهزاد غریب‌پور متولد سال ۱۳۳۶ در شهر سنندج و دانش‌آموخته رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و با تاسیس استودیوی «تینو گرافیک» در سال ۱۳۶۳، فعالیت‌ خود در حیطه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات را پی‌گرفت که تا ۱۳۹۴ ادامه داشت.

تدریس در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و ده ها دوره و کارگاه آموزشی تخصصی تصویرسازی و طراحی کتاب از دیگر فعالیت های فرهنگی وی است.

وی علاوه بر اینها مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قادیانی، سروش و… را بر عهده داشته است.

بیوگرافی بهزاد غریب پور نویسنده و طراح گرافیک +علت درگذشت و فوت و اینستاگرام

سوابق

از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ عضو هیات داوران بسیاری از جشنواره‌های تجسمی بوده که دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آن جمله‌اند.

او از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ عضو اولین هیات مدیره انجمن تصویرگران ایران بوده است. از فعالیت‌های بین‌المللی او می‌توان به شرکت در گردهمایی طراحی کتاب آسیاپاسیفیک یونسکو، سال ۱۹۸۴ در ژاپن اشاره کرد.
همچنین در سال ۱۹۹۹ عضو هیات داوران جشنواره نوما، در همان مرکز فرهنگی یونسکو بود. او در سال ۲۰۰۱ به دعوت یونسکو در براتیسلاوا کارگاه برگزار کرد و در سال ۲۰۰۳ عضو هیات داوران جشنواره براتیسلاوا بود.

بیوگرافی بهزاد غریب پور نویسنده و طراح گرافیک +علت درگذشت و فوت و اینستاگرام

غریب‌پور دو بار جایزه تشویقی نوما را برای تصویرگری کتاب «راز پرنده» در ۱۹۸۸ و طراحی کتاب «پلنگ سیاه» در ۱۹۹۴ دریافت کرده است.
در سال ۱۳۹۶ نیز نشان «آبان» از سوی انجمن تصویرگران ایران به ایشان اهدا شد.
«راز آبگیر«، «سبزپوش مهربان»، «چهل قصه»، «ترانه‌های کودکان»، «بزبزقندی»، «پرنده طلایی» و «همه حق» دارند، از جمله کتاب‌هایی هستند که غریب‌پور تصویر کرده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *