بیوگرافی ثریا قاسمی بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی قبل انقلاب
خانم ثریا قاسمی بازیگر مشهور عرصه  فیلم سریال و تئاتر در سال ۱۳۱۹ در شهر تهران در یک خانواده کاملاً هنری متولد شد ثریا قاسمی دختر حمیده خیرآبادی است.

بیوگرافی ثریا قاسمی بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی

بیوگرافی ثریا قاسمی و همسرش

مولود ملاقاسم یا همان ثریا قاسمی متولد ۲۸ آذر 1319 می باشد. وی کار خود را از گویندگی در رادیو ارتش شاهنشاهی شروع کرده و سپس وارد بازیگری شده است. جالب است بدانید که ثریا قاسمی دو سیمرغ بلورین جشنواره فجر را دارد.

در همان سالها یعنی در اوایل دهه ۴۰ که ثریا قامسی گویندگی رادیو را انجام می داد، به دوبله نیز پرداخته و در سریال پرطرفدار بالاتر از خطر فعالیت دوبله را انجام داده است. ثریا قاسمی در نمایش های آنتیگون و از پشت شیشه ها و نمایشنامه آندورا نیز بر روی صحنه رفت. ثریا قاسمی تنها فرزند علی ملاقاسم و حمیده خیرابادی می باشد. از سمت مادری، وی اصالتاً رشتی است.

  • نام کامل : مولود ملاقاسم
  • سن و تاریخ تولد : ۲۸ آذر ۱۳۱۹ ‏(۸۱ سال)
  • اهل کجاست : رشت
  • حرفه : بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون
  • شروع فعالیت : 1346 تا کنون
  • مادر : حمیده خیر آبادی
  • پدر :
  • همسر : رحیم برفراز
  • فرزندان : بهروز برافراز و بنفشه برافراز

ثریا قاسمی کیست و اهل کجاست

خانم ثریا قاسمی بازیگر مشهور عرصه  فیلم سریال و تئاتر در سال ۱۳۱۹ در شهر تهران در یک خانواده کاملاً هنری دیده به جهان گشوده است.

ثریا قاسمی از پیشکسوتان سینما و تلویزیون کشورمان می باشد او دختر حمیده خیرآبادی است ثریا قاسمی در سال های اخیر همه نقش های مادربزرگ را برعهده داشته است که نشان داده در زمینه بازیگری یکی از بهترین هنرپیشه های کشورمان می باشد در حال حاضر ۸۱ سال سن دارد و همچنان در عرصه بازیگری حضور فعال دارد.

ایشان اهل رشت بوده و کار خود را با گویندگی رادیو آغاز کرده است در سال ۱۳۴۰ قبل از انقلاب در رادیو ایران کار می کرد و سپس وارد عرصه بازیگری شد. همسرش رحیم برفراز بوده و دارای سه فرزند است بنفشه و بابک و بهروز فرزندان او می باشند که البته هیچ کدام از آنها در عرصه بازیگری فعالیت نداشته و در خارج از کشور هستند.

بیوگرافی ثریا قاسمی بازیگر و همسرش رحیم برفراز + عکس قبل انقلاب و جوانی و قدیمی

این بانوی هنرمند دختر حمیده خیر آبادی و علی ملاقاسم می باشد مادری شان با لقب نادره از هنرپیشه های مشهور سینما و تلویزیون ایران بود که زنده یاد حمیده خیرآبادی لقب مادر سینمای ایران را به خود اختصاص داده بود.

همسر و فرزندان

این خانم هنرمند سالها پیش با آقای رحیم برفراز  ازدواج کرد و حاصل ازدواج آنها سه فرزند میباشد که بنفشه و بهروز و بابک نام دارند.

سوابق

ثریا قاسمی فعالیت حرفه ای خود را در عرصه بازیگری به طور رسمی از همان دوران کودکی وقتی با مادرش در برخی از صحنه‌های بازیگری حاضر می‌شد آغاز کرد و توانست کار خود را با تئاتر آغاز کند و در اوایل دهه ۴۰ به عنوان گوینده در رادیو و نیز فعالیت داشته و توانسته در چندین سریال تلویزیونی پیش از انقلاب نیز بازی کند.

جالب است بدانید که با اولین تجربه بازیگری خود را در سینما در سال ۱۳۴۹ کسب کرده است و در فیلم آرامش در حضور دیگران به کارگردانی ناصر تقوایی ظاهر شد و در کنار هنرپیشه هایی همچون منوچهر آتشی و اکبر مشکین بازی کرد ثریا قاسمی را می‌توان تنها بازیگر کشورمان عنوان کرد که با سن ۸۱ یک سالگی همچنان در عرصه سینما و تلویزیون حضور فعال دارد در این صفحه زندگی شخصی و بیوگرافی کامل امین پردازیم

بیوگرافی ثریا قاسمی بازیگر و همسرش رحیم برفراز + عکس قبل انقلاب و جوانی و قدیمی ثريا قاسمي

این بانوی هنرمند فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۵۱ با بازی در فیلمی به نام آرامش ساخته آقای ناصر تقوایی آغاز کرد بدون شک می توان نخستین حضور ایشان را در حرفه بازیگری در حوزه تئاتر رادیو دانست.

در ایام پیش از انقلاب توانست در یک فیلم سینمایی زنده باد ساخته خسرو سینایی در سال ۵۷ بازی کنه و بعد از دوران انقلاب و هشت سال از حرفه بازیگری کنار و و سرانجام دوباره با سریال گرگ ها ساخته آقای داوود میرباقری در سال ۶۵ دوباره به عرصه بازیگری برگشت.

بیوگرافی ثریا قاسمی بازیگر پسرش بابک و بهروز +فرزندان

از بازیگری تا مجری گری

خانم ثریا قاسمی علاوه بر حرفه بازیگری در سال ۱۳۷۳ سابقه مجری گری را در کارنامه خود دارا می باشد که توانست دکلمه اشعار شاعران کلاسیک ایرانی را در چندین برنامه های تلویزیونی مختلف اجرا کند.

فعالیت در عرصه دوبلوری

خانم قاسمی علاوه بر فعالیت در عرصه بازیگری و مجریگری سابقه فعالیت در عرصه دوبلوری را دارا می باشد از جمله آثار ایشان می‌توان به سریال آمریکایی بالاتر از خط که پیش از انقلاب پخش میشد و همینطور دو سریال ژاپنی پرطرفدار دهه ۶۰ و ۷۰ با نام سالهای دور از خانه معروف اوشین و داستان زندگی معروف به هانیکو را نام برد.

بیوگرافی ثریا قاسمی بازیگر و همسرش رحیم برفراز + دختر و پسرش و عکس جوانی

جوایز ثریا قاسمی

این بانوی هنرمند و پیشکسوت توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم سینمایی مارال ساخته مهدی صباغ زاده در سال ۷۹ کسب کند همچنین توانست در فیلم های مانند شام آخر و دختر شیرینی فروش نیز جوایز بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد.

بیوگرافی لادن طباطبایی و همسر اول و دومش و فرزندان +عکس

بیوگرافی فریبا متخصص بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جدید

بیوگرافی اکرم محمدی بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جدید

وی همچنین در سال ۹۵ توانست به خاطر بازی در فیلم سینمایی ویلایی ها ساخته منیر قیدی بازهم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

بیوگرافی ثریا قاسمی بازیگر پسرش و دخترش و فرزندانش

مجموعه آثار هنری ثریا قاسمی

خانم ثریا قاسمی کارنامه درخشانی را در عرصه بازیگری دارا می باشد که از بهترین آنها می‌توانیم به سریال خاطره انگیز و پر مخاطب در پناه تو ساخته حمید لبخنده در دهه ۷۰ و سریال پرمخاطب شب دهم ساخته حسن فتحی در ۸۰ را نام برد که بدون شک می توان این دو سریال را پله ترقی او  در عرصه بازیگری دانست.

بیوگرافی و عکس ثریا قاسمی بازیگر دخترش بنفشه
چرا بازیگران پیشکسوت این روزها حضور کمرنگی دارند؟

مهمترین اش وضعیت بد اقتصادی در سینما و تلویزیون است و به خصوص در تلویزیون که تولیدات به حداقل رسیده است و به جای تولید سریال های جدید و متفاوت اغلب سریال ها چند بار در شبکه های مختلف بازپخش می شوند. در همی ماه گذشته چهار سریال با بازی من که در سال ۸۲ در آنها بازی کردم دوباره بازپخش شد. آن قوت همه خیال می کنند ثریا قاسمی پرکار شده است. بی رودربایستی من این روزها هر نقشی پیشنهاد شود قبول می کنم. دوستان بازیگری که می گویند ما گزیده کار هستیم و انتخاب می کنیم یا شوخی می کنند و یا ژست می گیرند و قصد پز دادن دارند.

بحث دیگری که باعث بیکاری بازیگران حرفه ای شده وجود نابازیگرانی است که نه تنها دستمزد نمی گیرد بلکه ممکن است پولی هم پرداخت کنند. بله، تهیه کننده هم از خداخواسته برای اینکه هزینه تولید کارش پایین بیاید از اینها استفاده می کند و این رویه به کیفیت بازیگری مجموعه و یا فیلم ها لطمه می زند. نویسنده ناشی، کارگردان کارنابلد و کلا همه عواملی که کارشان را بلد نیستند به سطح کیفی کار لطمه وارد می کنند.

بارها پیش آمده اما کار را نیمه کاره رها نکرده ام. در پشت صحنه خیلی از فیلم ها شرایط غیرحرفه ای تولید حاکم است و برای آفیش کردن بازیگران کلی اتفاق نامناسب می افتد و به نوعی همه را علاف می کنند و این را برای من آزاردهنده است.

در بسیاری از آثارتان از تکیه کلام های مخصوص به خودتان استفاده می کنید. مثلا در همین سریال در پناه تو از تکیه کلام «محمدم» استفاده کردید. استفاده از این تکیه کلام ها پیشنهاد خودتان است؟ بله، عموما پیشنهاد خودم بوده است. معمولا در کارهایی که بازی می کنم برای جذاب شدن نقشم از تکیه کلام هایی استفاده می کنم. در زمان تولید «در پناه تو» این امکان نبود که از کلمه عزیزم استفاده کنیم. من دیدم با اضافه کردن این واژه «م» به نام فرزند، تمام عشق و علاقه یک مادر به فرزندش به منصه ظهور می در می آید و با صلاحدید کارگردان از آن استفاده کردم. رد سال های بعد خیلی از بازیگران از این کار من کپی برداری کردند. در سریال «شب دهم» هم از کلمه «خفو نکن» استفاده کردم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

فوت و درگذشت

شایعه فوت و درگذشت ثریا قاسمی گاه گاهی در فضای مجازی منتشر میشود

این بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌و‌گویی که با ایسنا داشت، خاطرنشان کرد: دو روز است که مدام تلفن من زنگ می‌خورد و سراغم را می‌گیرند و شایعاتی را به راه انداخته اند که من مرده‌ام! مگر جای کسی را تنگ کرده‌ام که تا پایم را از این شهر بیرون می‌گذارم همه می‌گویند مرده‌ام؟!

همچنین ببینید:

بیوگرافی محمدعلی کشاورز بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس 

بیوگرافی رضا توکلی بازیگر و همسر و فرزندان +عکس قبل انقلاب

این هنرمند همچنین تصریح کرد: خدا را شکر حالم خوب است، هیچ مشکلی ندارم و الان هم در سفر هستم.

قاسمی در پایان در پاسخ به این پرسش که بعد از شنیدن این شایعه چه واکنشی داشتید؟ با خنده گفت: اصلا ناراحت نشدم، موضوع مهمی نیست که ناراحتی داشته باشد، مرگ یک واقعیت است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *