بیوگرافی حسین ملکی بازیگر عکاس و فیلمبردار درگذشت

بیوگرافی حسین ملکی بازیگر عکاس و فیلمبردار درگذشت

بیوگرافی حسین ملکی بازیگر عکاس و فیلمبردار درگذشت سوابق هنری او را در این صفحه مشاهده نمایید.

بیوگرافی حسین ملکی بازیگر عکاس و فیلمبردار

حسین ملکی  متولد ۱۳۲۰ در تهران است او مدیر فیلم‌برداری، عکاس و بازیگر اهل ایران است. حسین ملکی کارش را با عکاسی فیلم در سینما آغاز کرد و بعد از آن سراغ فیلمبرداری رفت، اگرچه در فیلم‌های سینمایی زیادی هم به عنوان بازیگر حضور داشت.

بیوگرافی حسین ملکی بازیگر عکاس و فیلمبردار درگذشت

حسین ملکی کار خود را به عنوان عکاس فیلم در سینما آغاز کرد و بعداً به فیلمبرداری رفت. اگرچه او در بسیاری از فیلم ها به عنوان بازیگر حضور داشت ، اما فیلمبرداری برای او چنان جدی شد که اکنون ، پس از سالها ، او به شانزدهمین جشنواره خانه می رود. سینما به عنوان یک فیلمبردار باسابقه شناخته شود.

وی علاوه بر بایگری در زمینه فیلم سازی و عکاسی نیز فعالیت داشت و تاکنون بیش از 30 فیلم ساخته و نزدیک به 50 فیلم و سریال در کارنامه هنری این چهره ثبت شده است.

از جمله فیلم ها و سریال هایی که وی در آنها بازی کرده است ، می توان به سوگند فرزند مهندس اشاره کرد ، مرا رها نکن ، من فراموش کرده ام (پاسیوی جاده قدیم ، حبیب آقا جوانمرد ، شیر سنگی ، طارج گمشده و …).
این بازیگر در سالهای قبل از انقلاب در زمینه بازیگری نیز فعالیت داشت که می توان به دختر گفت نگویید ، نه بگویید سلام بر عشق ، مرگ در باران ، خیالات ، انسانهای پاک و ترسو ، هفت قهرمانان ، هیولاها ، رنگین کمان ، نقره داغ و و کرد.

بیوگرافی حسین ملکی بازیگر عکاس و فیلمبردار درگذشت

حسین ملکی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1345 در فیلم مرد نامریی به کارگردانی اسماعیل کوشان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال جاده قدیم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حسین ملکی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون منوچهر وثوق، سارا، نریمان و غلامحسین بهمن‌یار را تجربه کرد.

حسین ملکی در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم حسین ملکی در این سال، بازیگری در سریال جاده قدیم به کارگردانی بهرام بهرامیان و حمید بهرامیان محسوب می‌شود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *