بیوگرافی سهند نورمحمدزاده کیست ماجرای اعدام و جرم سهند نور محمدزاده

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده کیست ماجرای اعدام و جرم سهند نور محمدزاده

سعید نورمحمد زاده ورزشکار پرورش اندام ایرانی است که هماکنون ۲۶ سال سن دارد. در جریان اعتراضاتی که پس از درگذشت مهسا امینی در ایران رخ داد، او از افراد بازداشتی بود. او در آبانماه ۱۴۰۱ به همراه افرادی که اتهام آنها مسدود کردن بزرگره اشرفی اصفهانی بوده، بازداشت شده است.

سهند نورمحمدزاده متولد اسفند ۱۳۷۵ در تهران میباشد که به جرم بر هم زدن امنیت کشور متهم به افساد فی الارض شده و به اعدام محکوم شد.

فرجام‌خواهی سهند نورمحمدزاده پذیرفته شد

خبرگزاری میزان نوشت : به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، فرجام خواهی متهم «سهند نورمحمدزاده » یکی از متهمان اغتشاشات اخیر پذیرفته شد. فرجام خواهی نامبرده نسبت به رأی صادره دادگاه انقلاب اسلامی تهران در دیوان عالی کشور، صائب تشخیص داده شد و رأی فرجام خواسته به تجویز شق ۴ بند ب ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع شد.

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده کیست ماجرای اعدام و جرم سهند نور محمدزاده

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده کیست ماجرای اعدام و جرم سهند نورمحمدزاده که مورد توجه رسانه های بیگانه و معاند قرار گرفته است.

خبر حکم اعدام سهند نورمحمدزاده جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی به وجود اورده است این پسر 25 ساله است و در اغتشاشات اقدام به بستن اتوبان و اتش زدن سطل زباله کرده است دوربین های  مدار بسته نشان میدهند که او نرده پیاده رو را به همراه تعدادی افراد کنده و به داخل خیابان می اورند و مسیر را مسدود میکنند حالا او به اعدام محکوم شده است.

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده

سهند نور محمدزاده پسر ۲۵ ساله ای که به دلیل حضور در اغتشاشات به اعدام محکوم شده است.

او متولد اسفند ۱۳۷۵ بوده و به دلیل حضور در اغتشاشات به اتهام افساد فی الارض و اغتشاش و برهم زدن امنیت کشور به اعدام محکوم شده است.

هنوز حکم اعدام او در دیوان عالی کشور ارسال نشده است در صورتی که مورد تایید دیوان عالی کشور قرار بگیرد لازم الاجرا خواهد بود .

گفته می شود که قاضی اول حکم اعدام او را امضا کرده اما قاضی دوم و سوم هنوز آن را تایید نکرده اند.

همچنین ببینید:

در دادگاه این پسر جوان حکم دو نفر دیگر نیز صادر شده که آنها هم به جرم محاربه به اعدام محکوم شده اند .

ماجرای اغتشاش

درباره این پسر جوان پدر مادرش می گویند که یازدهم مهرماه سهند نورمحمدزاده بعد از تماس یکی از دوستانش به قصد اسباب کشی به شهریار میرود ساعت ۱۰ صبح به شهریار رفته و حدود چهار و نیم بعد از ظهر برمی گردد .

محل کار پسران در پاساژ تیراژه تهران است در آنجا می بیند که همه جمع شدن و پاساژ نیز نیمه باز است و معترضان از پونک به سمت پاساژ آنها می‌آیند سهند نیز موتورش را در کنار سطل آشغال پارک کرده بود و معترضان سطل آشغال را آتش زدند

سهند برای این که موتورش آتش نگیرد سطل آشغال را چند متر جابجا می کند ماموران اطلاعاتی که در حین فیلمبرداری بودند تصاویر سهند نورمحمدزاده را هم ضبط می کنند.

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده کیست ماجرای اعدام و جرم سهند نور محمدزاده

پدرش میگوید براساس این فیلم ها، در ابتدای امر که شروع اعتراضات است، تعدادی دختر و پسر مقابل پاساژ شروع می کنند به شعاردادن. در آن لحظه خبری از سهند نیست. یعنی پسر من در ابتدای اعتراضات اصلا در محل حضور ندارد. بعد که می آید، می بیند مردم هســتند و اعتراضاتی شــکل گرفته اســت. در ادامه و بعد از آمدن سهند، یك نفر چند حلقه لاستیک به میانه جمعیت می اندازد. سهند می گوید که یکی از این لاستیک ها نزدیک بود به رویش بیفتد و او برای جلوگیری از این مسئله، یک لگد به آن لاستیک می زند. در ادامــه و براســاس فیلم، ســهند از گاردیــل «بی آر تی»ها رد می شــود و به جایــی می رود که فنس ها قــرار گرفته اند. آنجا به واسطه وجود درختان، سهند مشخص نیست.

حدود چهار نفر دیگــر در آن صحنه حضور دارند که این افراد اقدام به شکســتن نرده هــا می کنند اما نکته قابل توجه این اســت کــه پیش از آنکه این افراد موفق به شکســتن نرده ها شوند، سهند از آنجا دور شده اســت. این در فیلم مشخص است. هیچ نرده ای هم دست سهند دیده نمی شود. او با افراد دیگری هم نرده ای را حمل نمی کند. در ادامه و بعد از اینکه افرادی نرده ها را در مسیر اتوبوس «بی آر تی» قرار می دهند، اتوبوس به آنجا می رسد. یکی از مسافران اتوبوس، براســاس فیلم، پیاده می شــود و نرده ای را کــه در عرض خیابان قرار گرفته، کنار می زند تا اتوبوس رد شــود. در این صحنه، سهند از پیاده رو می آید و نرده ای را که کنار زده شــده بود، دوباره وســط می آورد.

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده کیست ماجرای اعدام و جرم سهند نور محمدزاده

این درحالیست که ضابط قضایی در خصوص جزئیات این فیلم گفت: همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید، اتوبوس بی آر تی به دلیل سد معبر از طریق قرار دادن نرده آهنی در مسیرحرکتش نمی‌تواند عبور کند. یکی از مسافران از اتوبوس پیاده می شود و قصد دارد مانع را حرکت دهد تا در ادامه، مسیر اتوبوس باز شود اما در این لحظه متهم نورمحمدزاده به سمت وی چوبی را پرتاب می کند اما مسافر به این اقدام متهم بی اعتنایی می کند تا اینکه متهم نورمحمدزاده به سمت شهروند حمله ور شد و وی را از محل فراری می دهد.

سهند؛ جوانی 25 ساله که نمی‌دانست محاربه چیست

سهند نورمحمدزاده، نام جوانی است 25 ساله که چند روز پیش خبرگزاری میزان بدون اشاره به نامش، از صدور حکم محاربه برای او خبر داد؛ آن هم پیش از تایید قاضی دوم و یا ابلاغ حکم به سهند در زندان یا وکیل‌اش. به گفته جعفر نورمحمدزاده، پدر سهند به «شرق»، این جوان اما تا پیش از زندان معنای محاربه را هم نمی‌دانسته: «سهند تعریف کرد که بعد از اینکه از انفرادی من را به بند عمومی 2 الف آوردند، دیگر زندانیان از من پرسیدند که برای تو چه نوشتند، گفتم نوشتند محاربه ولی من نمی‌دانم معنایش چیست. دیگر زندانیان به سهند می‌گویند تو معنای محارب را نمی‌دانی؟ سهند می‌‎گوید نه والا! آنجا زندانیان به او می‌گویند که پسر، محارب یعنی اعدام! سهند می‌گوید من کاری نکرده‌ام که اعدام شوم! سهند می‌گوید برای اولین‌بار آنجا معنای محارب را فهمیدم.»

بازداشت مقابل در منزل

به گفته جعفر نورمحمدزاده، پدر سهند، فیلم‌های موجود توسط ماموران امنیتی و از پل عابر پیاده مقابل پاساژ تیراژه گرفته شده است. همان ماموران، روز بعد، 12 مهر، سهند را مقابل در منزلش بازداشت می‌کنند: «روز 12 مهر، سهند از مقابل مغازه‌اش سوار موتور می‌شود و به سمت خانه حرکت می‌کند. در این مسیر یک پژوی طوسی‌رنگ، سهند را تعقیب می‌کند. سهند که جلوی در خانه می‌رسد، مأموران به او می‌گویند بیا با ما برویم. مأموران، سهند را سوار ماشین می‌کنند و یک کوچه بالاتر، به او چشم‌بند می‌زنند و می‌برند. همان روز، ساعت چهار و نیم بعدازظهر یک نفر با من تماس گرفت و گفت از دادسرای اوین تماس می‌گیرم و بروید موتور سهند را بگذارید داخل پارکنیگ… حتی اجازه نداده بودند که سهند موتورش را قفل کند.»

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده کیست ماجرای اعدام و جرم سهند نور محمدزاده

تایید حکم سهند نورمحمدزاده در دیوان عالی کشور 

وکیل سهند نورمحمدزاده در خاتمه در پاسخ به این سوال که اشد احکام صادره برای سهند اجرا خواهد شد یا حکم تجمیعی است، گفت: «درباره این موضوع که حکم ۱۰ سال تبعید به عنوان اشد اجرا خواهد شد یا حکم تجمیعی خواهد بود و سهند باید ۱۰ سال تبعید و ۶ سال حبس را تحمل کند، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب باید اعلام نظر کند.

حامد احمدی، وکیل سهند نورمحمدزاده درباره آخرین وضعیت پرونده موکل خود، اظهار کرد: «حدود ۱۰ روز پیش، شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور برای پیگیری نتیجه پرونده مراجعه کردم. گفتند که حکم را صادر کرده‌ایم ولی نمی‌توانیم بگوییم چه چیزی است و برای اطلاع از جزئیات حکم، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه کن.» او با بیان اینکه «در سنوات اخیر، وضعیت به این شکل شده که آراء توسط دادگاه انقلاب به اطلاع ما می‌رسید»، گفت: «چند روز بعد برای اطلاع از حکم دیوان عالی کشور، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه کردیم، گفتند حکم به اجرای احکام ارجاع شده است. .» این وکیل دادگستری ادامه داد: «دو سه روز پیش، پرونده به شعبه یک دادسرای امنیت (اوین) ارجاع شد. امروز برای پیگیری پرونده به این شعبه رفتم، آنجا هم گفتند که حکم تایید شده ولی بنا به دلایلی، امکان مطالعه حکم دیوان وجود نداشت و قرار شد روز شنبه هفته آینده، مجددا به این شعبه برای مطالعه حکم مراجعه کنم.»

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

7 نظر

  1. این بی شرفا باید یکی یکیشون اعدام کنید اگر زره ای به این حیوان صفتها رحم کردین جسورتر و وحشی تر میشن. لعنت خدا بر این کافرهای لعین

    • این چه حکم ناعادلانه ایست ..چرا این حکمها شامل مدیران فاسد و دزد نمیشه.!

    • تو و امثال تو بایستی تا آخرین روز زندگیتون زندانی بشید چون باتوجه به گفته خودت، بی شرف، حیوان صفت، جسور و وحشی هستید و لعنت خدا بر تو کافر که قصد کشتن بندگانش را داری. تو و امثال تو کافر هستید که قصد نابود کردن آفریده های خدا را دارید

  2. ایا این شخص سرقت مسلحانه کرده ؟! بخاطریه سطل اشغال و مانع گزاشتن جلوی اتوبوس جون ادم میگیرید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *