بیوگرافی شلیر رسولی اهل مریوان کیست و ماجرای کامل خودکشی زن مریوانی

بیوگرافی شلیر رسولی اهل مریوان کیست و ماجرای کامل خودکشی زن مریوانی

شلیر رسولی کیست؟ ماجرای مرگ و خودکشی شلیر رسولی 36 ساله اهل روستای چشمیدر مریوان که همسرش در عراق کارگری میکند و دارای دو فرزند ( یک پسر 16 ساله) و (یک دختر 13) ساله بود او چند در اواسط شهریور ماه 1401 توسط از ترس تجاوز ، خود را از پنجره طبقه دوم خانه یک متجاوز به پایین پرت میکند و فوت میکند.

مردی که به دروغ به او گفته بودش همسرش با او کار دارد و این زن به کمک همسر وی رفته بود اما وقتی به خانه این مردم می اید متوجه میشود ه همه نقشه بوده و قصد تعرض به او را داشته است و این برای فرار خودش را از طبقه دوم به پایین می اندازد و فوت میکند.

بیوگرافی شلیر رسولی اهل مریوان کیست و ماجرای کامل خودکشی زن مریوانی

طبقه گفته ها شلیر رسولی اهل مریوان میباشد. گفته میشود مردی از اهالی روستا که از آشنایان وی بوده این زن را به خانه دعوت میکند و خانم رسولی هم که گویا دوست همسر این مرد بوده به خانه آنها میرود اما متوجه میشود که همسر این مرد در خانه نیست و او قصد تعرض دارد! شلیر رسولی برای فرار از تعرض خود را از طبقه دوم به پایین پرتاب میکند و در حال حاضر به کما رفته است.

مردی که عامل خودکشی این زن شده توسط پلیس دستگیر شده است و در بازداشت به سر میبرد.

در شبکه های اجتماعی امده است که این زن روز پنج‌شنبه هفدهم شهریور از ترس تجاوز، خود را از پنچره منزل به پایین پرتاب کرد.

خانم رسولی به دعوت فردی با نام اختصاری گ.ق به خانه‌ آن‌ها رفته بود. اما پس از آنکه خانم رسولی به طبقه دوم ساختمان آنها می‌رود می‌فهمد همسر فرد مذکور خانه نیست‌ و گ.ق قصد تعرض به وی را دارد، این خود را از پنجره ساختمان به پایین پرتاب کرد.  گ.ق اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

این زن جوان مادر دو فرزند بوده که بعد از سقوط از طبقه دوم به کما میرود. پزشکان تلاش زیادی کردند که او جان سالم به در ببرد اما شدت جراحت در حدی بود که او بر اثر خونریزی زیاد جانش را از دست داد.

گویا تا انتقال او به بیمارستان زمان زیادی کشیده  و برای همین خون زیادی از او رفته است.

به هر حال باید منتظر بمانیم تا خبرگزاری های رسمی کشورمان یا مسئولتن مربوطه در این باره صحبت کنند و به گفته های شبکه های اجتماعی نمیتوان اعتماد کرد.

دستور فوری برای حادثه تلخ مریوان

روابط عمومی دادگستری کردستان پنجشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دنبال این واقعه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رییس دادگستری کردستان از دستگیری فرد متهم با قرار بازداشت موقت خبر داد و به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور داد موضوع را با سرعت و دقت پیگیری کنند و ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی ویژه قرار دهند.

بیوگرافی شلیر رسولی زن مریوانی کیست؟ ماجرای مرگ

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسینی دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده را در دادگاه کیفری یک استان صادر کرده و افزوده است: پرونده این حادثه باید توسط بازپرس و دادستان مریوان سریعا و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

اطلاعیه روابط عمومی دادگستری کردستان افزوده است: حسب تحقیقات اولیه بازپرس دادگستری مریوان، در تاریخ ۱۴ شهریورماه سال جاری یکی از اراذل و اوباش این شهر، اقدام به گروگانگیری و قصد تعرض به یک زن ۳۶ ساله به هویت «شلیر رسولی» اهل روستای چشمیدر از توابع شهرستان سروآباد را می نماید و وی را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت می کند.

گزارش می افزاید: نامبرده بر اثر شدت جراحات وارده عصر امروز پنجشنبه  ۱۷ شهریورماه سال جاری در بیمارستان کوثر سنندج فوت کرده است.

پیکر مرحوم شلیر رسولی عصر امروز با حضور گسترده مردم مریوان تشییع و به خاک سپرده شد، مردم مریوان در این مراسم خواستار اقدام سریع دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده  شده بودند.

صفحه اینستاگرامی «مدرسه فروغ» که به صورت تخصصی به موضوع آزار و خشونت‌های جنسی می‌پردازد در یادداشتی نوشت: این روزها شاید نام شلیر رسولی را شنیده باشید و بیشتر هم بشنوید. زنی رودرروی موقعیتِ آزار جنسی و تجاوز که از شدت هراس و ترس و برای فرار از دستِ همسایه‌ی آزارگرْ خود را از پنجره‌ی طبقه‌ی دوم ساختمان مسکونی پرتاب می‌کند و جانش را از دست می‌دهد. خودکشی و مرگِ تلخ خانم رسولی را «شهادت» توصیف کردند و به او لقب «شهیدِ شرافت» دادند.

زنی که در مواجهه با موقعیتِ تجاوز ناچار از جان خود می‌گذرد «شهیدِ راهِ شرافت» قلمداد می‌شود اما همان جامعه و فرهنگی که امروز او را شریف می‌داند در صورتِ زنده ماندنش پس از تجربه‌ی هولناکِ تجاوز، شرافتِ او را بربادرفته می‌دانست.

خوب است بپرسیم زنی در این موقعیت اگر زنده می‌ماند آیا «بی‌شرافت» بود‌؟ آیا این راهی است که پیش روی قربانیانِ آزار جنسی می‌گذاریم؟‌ یا مرگِ خودخواسته و شرافت؟ یا قربانی تجاوز شدن و بی‌شرافتی؟ آیا تجاوز جنسی که یکی از رنج‌بارترین تجربه‌های نقض حریمِ جسم و روانِ آدمی است اساسا به شرافت یا بی‌شرافتیِ فردی که مورد تجاوز قرار گرفته مربوط می‌شود؟

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *