فیلم / شلیر رسولی زن مریوانی از تجاوز تا خودکشی (سیر تا پیاز)

فیلم / شلیر رسولی زن مریوانی از تجاوز تا خودکشی (سیر تا پیاز)

فیلم / شلیر رسولی زن مریوانی از تجاوز تا خودکشی (سیر تا پیاز)

سیر تا پیاز شلیر رسولی زن مریوانی از تجاوز تا خودکشی همراه فیلم و عکس و جزئیات کامل را در این صفحه ببینید.

سیر تا پیاز شلیر رسولی زن مریوانی

چند روزیست در فضای مجازی خبر خودکشی شلیر رسولی زن مریوانی سر و صدای زیادی به راه انداخته است.

زنی که در برابر تجاوز مرگ را انتخاب کرد او در هفدهم شهریور ماه خود را از طبقه دوم یک ساختمان به پایین انداخت و بر اثر خونریزی جانش را از دست داد.

این زن جوان ۳۶ ساله که مادر دو فرزند است اهل روستای چشمیدر در مریوان بوده که از ترس تجاوز تصمیم گرفت که خود را از ساختمان به پایین پرتاب کند.

گفته می شود که یکی از ارذل  و اوباش خانم رسولی را فریب داده و به او میگوید که به خانه ما بیا و همسرم با تو کار دارد شلیر رسولی که به خانه آنها می‌رود متوجه می‌شود همسر او در خانه نیست و او قصد بدی دارد به همین دلیل برای فرار از تعرض تصمیم می گیرد که خود را از ساختمان به پایین پرتاب کند به دلیل اینکه انتقال او به بیمارستان طولانی بوده است بر اثر خونریزی زیاد جانش را از دست داده است.

روز اخیر تعداد زیادی از اهالی مریوان برای دادخواهی خون این زن جوان تجمع کرده و از مراجع قضایی خواستند تا عامل این حادثه به اشد مجازات برسد.

واکنش دادگستری کردستان

حجت الاسلام و مسلمین حسینی رئیس دادگستری کردستان اعلام کرده که فرد متهم به سرعت دستگیر شده است و مراجع قضایی در حال پیگیری و تحقیقات دقیق تر درباره این حادثه می باشد .

رئیس دادگستری و دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان مریوان اعلام کرده که خارج از نوبت و به سرعت به این پرونده رسیدگی شود و عامل یا عوامل دخیل در این حادثه را شناسایی و و اعمال قانون کنند

روابط عمومی دادگستری کردستان در اطلاعیه اعلام کرده که با تحقیقات ابتدایی بازپرس دادگستری مریوان در چهاردهم شهریور ماه امسال یکی از اراذل و اوباش مریوان اقدام به گروگان گیری کرده و قصد تعرض به یک زن ۳۶ ساله را داشته است که این زن برای فرار از تعرض خود را از طبقه دوم پایین می‌اندازد که بر اثر شدت جراحات در بیمارستان کوثر سنندج جانش را از دست میدهد مراسم تشییع خانم شلیر رسولی با حضور فراوان مردم در شهرستان برگزار شد.

واکنش ها به خودکشی شلیر رسولی

کاربری به نام «بنفشه» در رشته توئیتی به این سوژه ورود می‌کند: زنی برای رهایی از تعرض جنسی خود را از بالای ساختمانی به پایین پرتاب می‌کند و کشته می‌شود. مردان آن سرزمین در اتفاقی نادر در حمایت از زن راهپیمایی می‌کنند. اخبار از شجاعت زن منتشر می‌شود. و من به این فکر می‌کنم اگر آن زن به دست شوهر، پدر یا برادرش کشته می‌شد باز شاهد این اعتراضات بودیم؟ یا دلیل این خشم و این اعتراضات این است که به ناموس مردان دست درازی شده و دلیل این مرحبا گفتن‌ها دفاع از آبرو و شرافتی‌ست که نباید به هیچ شکل مورد تعرض قرار بگیرد؟

سوگلی: شیلر نمُرد؛ شیلر قربانیِ برخی مفاهیم شد. اگر امیدی داشت که بعد از این اتفاق شوم می‌تونه به دامن جامعه برگرده و پشتش گرمه هرگز خودش و نمی‌کشت

فیلم / شلیر رسولی زن مریوانی از تجاوز تا خودکشی (سیر تا پیاز)

میلاد: درباره ابعاد اجتماعی، حقوقی و فرهنگی مرگ شیلر رسولی بارها گفته شد. ولی کسی هم از احتمال “اختلال روانی” مرد متجاوزی که علیرغم همسر داشتن و باردار بودن او و با این سطح خشونت برای تجاوز به او برنامه می‌ریزد گفت؟ نیاز فوری به خدمات روانشناختی، حلقه مفقوده همیشگی در نقدهای اجتماعی

آیا تجاوز جنسی متر و معیاری برای سنجش شرافتِ قربانی است؟ آیا شهیدِ راهِ شرافت دانستنِ زنی که از ترس تجاوز خودکشی کرده، رفتاری در ادامه‌ی فرهنگ قربانی‌نکوهی و گذاشتنِ مسئولیتِ رفتار آزارگران جنسی بر دوشِ قربانیان نیست؟

پرسش‌های بیشتری هم می‌توان طرح کرد. می‌توان تصور کرد که قوانین بازدارنده و حمایتیِ لازم و کافی در زمینه‌ی آزار جنسی و تجاوز در کار می‌بود. قوانینی که از یک سو آزار جنسی را به رفتاری پرهزینه و دارای عواقب جدی قانونی بدل کند و از سوی دیگر به آزاردیده‌ی جنسی اطمینان دهد که از حمایت کامل قانون و دادرسیِ حساس به برابری جنسیتی برخوردار خواهد بود. ای بسا در این صورت زنی در موقعیتِ شیلر رسولی خودکشی نمی‌کرد و «شهید راه شرافت» هم لقب نمی‌گرفت.

می‌توان تصور کرد که پیکانِ تیزِ پرسش‌ها و ناباوری‌ها و سرزنش‌های جامعه و خانواده در مواجهه‌ با چنین تجربه‌ی رنج‌باری نه به سوی قربانی آزار جنسی که متوجه آزارگر و پدیده و فرهنگِ آزارگری می‌بود. اگر جامعه با به رسمیت شناختنِ رنجِ فرد آزاردیده کنار او می‌ایستاد و برای بازسازیِ خودِ آسیب‌دیده‌اش همراهی می‌کرد؛ ای بسا زنی در موقعیتِ شیلر رسولی خودکشی نمی‌کرد و شهید راه شرافت هم لقب نمی‌گرفت.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. زن ایرانی اینه ،زن باشرف ،زن شهیده،زنی که می تونه الگوی بعضی از زنهای زمان حال ما مسلمانان راداردباشه.روحت با حضرت زهرا س مهشورباد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *