بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری و همسرش و فرزندان و دختران +عکس

بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری و همسرش و فرزندان و دختران +عکس

بیوگرافی و زندگینامه شهید عبدالله اسکندری و همسر و فرزندان با عکس و نحوه شهادت و و ماجرای سر بریده شدن او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری و همسرش و فرزندان و دختران +عکس

بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری

پیکر شهید عبدالله اسکندری در سوریه پیدا شد سردار شهید عبدالله اسکندری در قصر الدشت که در شیراز قرار دارد در سال ۱۳۳۷ متولد شده و از سال ۱۳۵۸ سپاه وارد شد .

امروز با حضور سرداران جناب آقای غیب پرور فرمانده قرارگاه امام علی علیه السلام و جناب آقای سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس به خانواده این شهید والامقام اعلام شد که پیکر ایشان پیدا شده است و در روزهای آینده به زادگاهش منتقل میشود .

بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری و همسرش و فرزندان و دختران +عکس

از تولد تا حضور در سپاه

سردار شهید عبدالله اسکندری که در سال ۱۳۳۷ در شیراز به دنیا آمد و سال ۵۸ وارد سپاه شد در تمام دوران هشت ساله دفاع مقدس در جبهه حضور داشت اولین اولین مکان خدمت ایشان در جبهه سوسنگرد بود خرید صندلی از همراه ازمان سردار حاج احمد متوسلیان بود ایشان در مدتی که در جبهه مشغول دفاع از وطن بودن به عنوان تیربارچی و تک تیرانداز و همچنین در نیروی اطلاعات شناسایی و تجسس خدمت می کردند.

رواست دختران شهید اسکندری از سر بریده پدرشان

ایشان در عملیات های فراوانی یا فرمانده بوده و یا جانشین فرمانده عملیات بود همچون عملیات خیبر که فرمانده سپاه لار بود عملیات والفجر ۸ جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی در عملیات های کربلای ۱و۳و۴و۵و۸ رئیس ستاد بودند.

بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری +عکس

همچنین عملیات بیت المقدس عملیات والفجر ۱۰ و بسیاری دیگر از عملیات ها ایشان حضور داشتند ای شاد فرمانده مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی علیه السلام و درماندگی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی را در هشت سال دفاع مقدس برعهده داشتند.

همچنین ببینید بیوگرافی شهید حسن صیاد خدایی 

سردار شهید اسکندری بسیار مسئولیت پذیر بودند و در نمادهای گوناگونی فعالیت می کردند هیچگاه به دنبال جاه و مقام نبوده هر جایی که به ایشان معمولی داده می شد میرفتم و بعد از اتمام ماموریت خیلی راحت پست و محل خدمت را تحویل میداد بعد از جنگ حدود ۲ سال در مناطق جنگی فعالیت و بعد از آن به شیراز آمد.

بیوگرافی شهید عبدالله اسکندری +عکس

در بحبوحه ی مطالعه ی زندگی سردار برایم چه زیبا بود که ایشان در پذیرش مسئولیت ها همواره توانایی و مبحث پاسخگو بودن مقابل خداوند در روز واپسین را مدنظر داشتند ، تا آن جا که در عملیات بدر پس از ارائه ی سوابق خود به شهید زندگی آبادی از پذیرش فرماندهی گردن امتناع نمودند و گفتند چون افراد حاضر در گردان را نمی شناسم، فرمانده گردان نمی شوم. شما فرمانده را انتخاب کن ، من می شوم جانشین او…

همچنین ببینید بیوگرافی شهید علی شیخی کبیر

حاج عبدالله به صورت گمنام در عملیات ها حضور می یافت و هنگامی که از او پرسیدند چرا بین این همه تیپ و لشکر ، لشکر ثارالله را انتخاب کرده ای ، گفت : رفتم جایی که مرا نشناسند.

همرزم شهید اسکندری و رئیس شورای شهر شیراز با بیان خاطره‌ای به شجاعت بی‌نظیر این شهید اشاره کرد که این امر مانع سقوط دوباره شهر خرمشهر شد.

مهدی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز ؛ با بیان اینکه در ایامی به سر می‌بریم که به لطف حضرت حق و با عنایات معصومین پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار مشهور اسلام سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری به وطن بازگشته است اظهار داشت: به اعتقاد من امامزاده‌ای به امامزادگان این شهر و استان اضافه می‌شود چراکه شهید اسکندری نزدیک‌ترین سیرت به شهادت امام حسین را در بین شهدای ما داشته و به اعتقاد من استثنایی است.

وی گفت: شهیدی که در غربت، دور از وطن و در میانه جهاد به شهادت برسد توسط کسانی که خود را مسلمان می‌دانند اما اساساً تکفیر همه وجود آنها را فراگرفته است؛ قرآن می‌خوانند اما بر ضد قرآن عمل می‌کنند؛ به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین به شهادت رسید و بعد از آن سه روز و سه شب پیکر مطهرش زیر آفتاب و باد رها شد؛ بعد از اینکه متوجه شدند او یکی از سرداران سپاه اسلام است آمدند بیرحمانه و ناجوانمردانه اقدام ضد انسانی کردند و سر مطهر این شهید را از بدن جدا کردند این هم بخشی از شبیه بودن به سیرت اباعبدالله است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان جزئیات مربوط به شهادت حاج عبدالله اسکندری افزود: داعش به این هم بسنده نکرد و سر مطهر این شهید را بر سر نیزه مانندی کردند و اگر در هزار و چند صد ساله پیش سر امام حسین و اصحاب و یارانش را با مرکب و استر جابه‌جا کردند؛ این سر بر نیزه را بر روی خودروی شیطانی خود قرار دادند و بین شهرها و روستاهای خودشان در ملا عام چرخاندند و متاسفانه فیلم‌ها و تصاویری وجود دارد که هلهله‌ها کردند پای این سر مطهر؛ این هم بخشی از شبیه بودن به سیرت امام حسین است.

طاهری در ادامه عنوان کرد: افرادی که او را به شهادت رسانده و شمرگونه سر او را از بدن جدا کرده بودند، صله و پاداش گرفتند؛ اسنادی است که هزاران درهم و هزاران لیر جایزه گرفتند این هم بخشی دیگری از سیرت شبیه این شهید به چیزی است که بر امام حسین گذشت و بعد آن را در غربت دفن کردند؛ روزگاری که متوجه شدند رزمندگان اسلام به طریقی به دنبال پیکر مطهر او هستند تا روزی که این پیکر در اطراف روستای لطامنه کشف شده بیش از 5 نوبت و در 5 نقطه مختلف این پیکر را جابه‌جا کردند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

2 نظر

  1. خدایا شرمنده شهدا و وجدانمون نشیم.
    #ان شاءالله عاقبت بخیریهمه

  2. السلام علیک یا اباعبدالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *