بیوگرافی طناز طباطبایی بازیگر و همسرش + ازدواج و عکس خانواده

بیوگرافی طناز طباطبایی بازیگر و همسرش + ازدواج و عکس خانواده

بیوگرافی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر ایرانی در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران متولد شده و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر در مقطع لیسانس است و از ا سال 1379 تاکنون در عرصه بازیگری فعالیت دارد او دارای دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ فیلم فجر است .

اهل کجاست

طناز طباطبایی متولد تهران  و اهل تهران است برخلاف برخی از ادعای رسانه ها مبنی بر کرمانشاهی بودن طناز طباطبایی اما این بازیگر تهرانی است.

طناز طباطبایی کیست و زندگی شخصی

طناز طباطبایی در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ در شهر تهران به دنیا آمد و دارای یک خواهر بزرگتر از خود می باشد پدر طناز طباطبایی در زمینه موسیقی مشغول به فعالیت است طناز طباطبایی بعد از فارغ التحصیلی از هنرستان در رشته کارگردانی تئاتر در دانشگاه آزاده تهران پذیرفته شد و توانست در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود.

بیوگرافی طناز طباطبایی بازیگر و همسرش + ازدواج و عکس خانواده

طناز طباطبایی از بازیگران پر طرفدار و پر افتخار سینما و تلویزیون بوده که سالهاست در سینما و تلویزیون فعالیت میکند او توانسته در فیلم های سریالهایی که حضور دارد به عناون یک ستازه بدرخشد و مخاطبان زیادی را به دست اورد .

بدون شک طناز طباطبایی در هر فیلمی حضور داشته باشد میتواند فروش بسیار بالایی داشته باشد و این همان انتظاری است که یک کارگردان از سوپراستار دارد . خانم طباطبایی سیمرغ های بلورین متعددی را هم در جشنواره فیلم فجر به دست اورده است افتخاری که بسیاری از بازیگران ایران در حسرت آن مانده اند. در این صفحه از مجله شبونه به بیوگرافی کاملی از طناز طباطبایی خواهیم پرداخت.

فعالیت هنری و سینمایی طباطبایی

استارت بازیگری طباطبایی از سال ۱۳۸۰ با سریال جوانی خورد. وی دوره های تکمیلی بازیگری را در موسسه بازیگری هیوا فیلم گذرانده و اولین تجربه نقش آفرینی در سینما فیلم سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا بود.

بیوگرافی طناز طباطبایی بازیگر و همسرش

اما بیشترین شهرت و معروف شدنش با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه برمیگردد. میوه ممنوعه چهره و بازیابی را به مخاطبان و بینندگان معرفی کرد. بازی خوب و توانایی در اجرای نقش در میوه ممنوعه باعث شد تا بعد از آن به طور جدی اهالی سینما و فیلمسازان به عنوان بازیگر قوی و توانا او را حساب کنند.

لباس کردی و محلی طناز طباطبایی بازیگر

گالری عکس طناز طباطبایی

از دیگر نقش آفرینی های او در آثار سینمایی و مجموعه تلویزیونی می‌توان به فیلم سینمایی صداها که برایش جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سال ۸۸ به ارمغان آورد و مرهم اشاره کرد.

این بازیگر در فیلم توقیف شده نیز در سال ۸۹ دارند که یکی گزارش یک جشن به کارگردانی حاتمی کیا و دیگری فیلم سینمایی پریناز و ارادتمند نازنین بهاره تینا می باشد که آنها ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی و عکس طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون عکس اینستاگرام طناز طباطبایی

قبلا شایعه ای مبنی بر خواهر بودن وی با بهنوش طباطبایی منتشر شد که این خبر صحت نداشته و این دو بازیگر هیچ نسبتی با هم ندارند و صرفاً تشابه فامیلی می باشد.

ایشان علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی و نقاشی نیز فعالیت دارد و نقاشی قابلی نیز میباشد.

بیوگرافی و عکس طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون

همچنین ببینید بیوگرافی شیلا خداداد و همسرش و ازدواج او

اینستاگرام طناز طباطبایی

tannaz.tabatabaei.official

طناز طباطبایی و نوید محمدزاده

ازدواج طناز طباطبایی و همسرش

جوایز جشنواره ها

کسب جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در سومین جشن منتقدان برای صداها در ساا ۱۳۸۸
برنده جایزه برای بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی در پرانتز باز
برنده دیپلم افتخار برای مرهم در سال۱۳۹۰
جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند در سال۱۳۹۱
برنده لوح تقدیر و جایزه از جشنواره فیلم‌ های ایرانی سانفرانسیسکو برای هیس! دخترها فریاد نمی زنند در سال ۱۳۹۳
برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم ویلایی‌ها در سال ۱۳۹۶
برنده تندیس بهترین بازیگر زن برای ویلایی‌ ها در جشنواره فیلم

همسر طناز طباطبایی کیست

طناز طباطبایی فعلا مجرد است و ازدواج نکرده است .
این بازیگر محبوب و خوش چهره درباره ی ازدواج نظر جالبی دارند و گفته است:

ازدواج را نمی توان پیش بینی کرد اما بعد از ۳۰ سالگی خانم ها به زندگی شخصی و خانوادگی و ازدواج جدی تر فکر می کنند.
من هم بعد از عبور از سی سالگی دوست دارم که خانواده ی خودم را داشته باشم و این حسی یک حس غریزی
است و غیر قابل انکار است.

مدل لباس طناز طباطبایی بازیگر

مدل لباس و علایق طناز طباطبایی

این خانم هنرمند در مصاحبه ای گفته است که ترس من از پیر شدن جسم و ذهن و یا همان مرگ است و دیگری در جا زدن و پیشرفت نکردن. من گاهی فکر می کنم شاید الان در این جایی که ایستادم جایگاهم درست است یا نه.

در انتخاب نقش همیشه خودم تصمیم میگیرم که فیلم و سریال پیشنهادی را بازی کنم یا نه. در مورد لباس پوشیدن و انتخاب لباس هایم اولویت من راحت بودن میباشند و طراحی خاص و یا برند خاصی مدنظرم نیست. و همیشه طرفدار ساده پوشی و سادگی هستم. تفریحات هم تماشای نمایشگاه آثار هنری تماشای فیلم خواندن کتاب سفر می باشد و همچنین ورزش یوگا نیز از فعالیت های همیشگی من است.

بیوگرافی و عکس طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون

جالب است ببینید : بیوگرافی سیما خضرآبادی

بیوگرافی نیکی کریمی

اولین کار هنری تان چه بوده است؟
سال ۸۰ سریالی با سعید سهیلی با نام «جوانی» کار کردم که درآنجا ۱۸ سالم بود که البته هیچ تجربه بازیگری نداشتم، حدود ۵ سال است که کار میکنم اما درطول این دوسال اخیر بود که سینماییها و سریال را کارکردم.

بیوگرافی و عکس طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون


میوه ممنوعه چندمین کار تصویریتان به حساب می آید؟

از نظر تصویری اولین اما اگر بخواهم حرفه ای بگویم سه کار سینمایی قبل ازاین سریال داشته ام . «در چشم باد»، «چهارانگشتی»، «جعبه موسیقی» که هیچ کدام هنوز اکران نشده اند.

همچنین ببینید: بیوگرافی تهمینه میلانی و همسرش

یعنی این اولین کار تلویزیونی ات محسوب می شود؟
بله میوه ممنوعه اولین کار تصویری و سریالم محسوب می شود.

عکس جنجالی طناز طباطبایی بازیگر با مانتو جلو باز و پاهای طناز طباطبایی بازیگر

غیر از این سریال، پیشنهاد تلویزیونی دیگری داشتید؟
پیشنهاد تلویزیونی داشتم اما چون علاقه به سینما داشتم تمرکزی روی پیشنهادات تلویزیونی نمی کردم امازمانی که فتحی این پیشنهاد را داد به علت علاقمندی به ایشان حضور دراین سریال را پذیرفتم.

همچنین ببینید: بیوگرافی کامل فرزین محدث

کاربا فتحی چگونه بود؟
فوق العاده بود، ایشان بسیار کارگردان باهوش و خلاقی هستند ومن به عنوان بازیگر از بازی در کار ایشان لذت بردم وخیلی تجربه آموختم .

پای طناز طباطبایی بازیگر + عکس جنجالی طناز طباطبایی بازیگر مانتو جلوباز

یعنی دستت را برای اظهار نظر یا بداهه گویی باز می گذاشت؟
چون زمان کافی نداشتیم و برای اینکه باید سریال را به پخش برسانیم دستم باز نبود; من برای اینکه بیشتر از چند برداشت بازی کنم یا خودم حر کتی را بازی کنم، زمان نداشتیم، فتحی هم اعتقاد داشتند که این کار باید به پخش برسد و به روش های خودش که روش های سالمی هم برایم بود این بازی را می گرفتند و نتیجه کارهم خوب درآمد.

همچنین ببینید: بیوگرافی مریم کاظمی بازیگر

شباهت شما به خانم طباطبایی زیاد است شما نسبتی با بهنوش طباطبایی ندارید؟
با هیچ کدام از خانم ها و آقایان طباطبایی در سینما و تلویزیون کشور نسبت فامیلی ندارم.

پای طناز طباطبایی بازیگر رون + عکس جنجالی طناز طباطبایی بازیگر

به غیر از کار هنری کار دیگری هم دارید؟
دانشجوی رشته تئاترم و کارگردانی تئاتر می خوانم و در کنارش موسیقی هم کار می کنم.

طناز طباطبایی برنده سیمرغ بلورین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طناز طباطبایی، پس از ۱۵ سال‌ فعالیت در عرصه سینما، نخستین سیمرغ بلورین خود را به خاطر ایفای نقش مکمل زن در فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی دریافت کرد.

این بازیگر که پس از اعلام نامش، با گریه روی صحنه آمد، در سخنانی گفت: «خدا را شکر می‌کنم. آقای رسول صدرعاملی سال ۸۳ با فیلم شما به سینما وارد شدم و امروز اولین سیمرغم را برای بازی در فیلمی به تهیه‌کنندگی شما می‌گیرم. ممنونم. همچنین از محمد کارت تشکر می‌کنم. این سیمرغ حاصل اعتماد و همدلی یک گروه بزرگ است که مثل یک حلقه به هم متصل بودیم. این حاصل تلاش جمعی است. ۱۵ سال است کار حرفه‌ای می‌کنم و هر بار با تشویق هوادارانم همراه هستم و هر بار فکر می‌کردم یک روزی این اتفاق می‌افتد و امروز افتاد.»

بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش + ازدواج و سمیرغ بلورین

طناز طباطبایی در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر بازی در فیلم ‌«بی‌رویا» شد، در پیج اینستاگرامی خود در این مورد پستی منتشر کرد.

اودر یک پست اینستاگرامی نوشت:

سازوکار جهان چقدر شگفت‌انگیزه، و این حال آینده‌ساز چه رویای غریب و شگفت‌انگیزی در خودش پنهان کرده. ممنونم از تمام تبریک های دوستان و همکاران عزیزم و لطف و مهر همیشگی مردم ایرانم. این دومیش ولی تازه شروعه. 😉

ممنونم آرین جان وزیردفتری عزیز، سخت بود و چالش‌برانگیز و پرزحمت اما نتیجه داد.

بی‌رویای ما رویای فراموش‌نشدنی‌مان شد.

ممنونم از تک‌تک عوامل فیلم سینمایی بی‌رویا که بدون شما این رویا برای من ممکن نبود.

رویای ما در ستاره‌های شب پیداست.

بیوگرافی و عکس طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون

درخشش در سریال یاغی

طناز طباطبایی در سریال یاغی توانست نقش مهم و جذابی داشته باشد و به پربیننده شدن این سریال کم شایانی کند او در سریال یاغی نقش همسر بهمن با بازی پارسا پیروزفر بازی کرد  زوج جذابی را تشکیل دادند که توجه مخاطبان این سریال را به خود جلب کرده است. -سریال یاغی از همان ابتدا به مجموعه ای موفق در شبکه نمایش خانگی تبدیل شد. محمد کارت که پیش از این با فیلم شنای پروانه نشان داده بود کارگردان متبحری است این بار نیز توانسته نگاه ها را به سریال خودش خیره کند. نقدی بر این مجموعه را بخوانید.

بیوگرافی طناز طباطبایی بازیگر و همسرش + ازدواج و عکس خانواده

نظر طناز طباطبایی درباره تئاتر

تئاتر يك جور پخته شدن است. تلويزيون و سريال برايم داراي يك بخش مالي است چون زمان بيشتري را سر كار هستم و در نتيجه قرارداد آن نيز قابل توجه است. در سينما هم وجه ماندگاري‌اش را مي‌پسندم و شبيه آن است كه اگر بخواهم روزي براي خودم مرور آثار بكنم، بگويم من هشت فيلم سينمايي طي ده سال داشته‌ام كه ماندگار شده است. اما اين باعث نمي‌شود كه حالا بخواهم اگر در تلويزيون حضور پيدا مي‌كنم، تن به هر كاري بدهم. من تا به اكنون چهار كار تصويري سريالي داشته‌ام كه با كيومرث پوراحمد، حسن فتحي و داود ميرباقري و سريال قلب يخي بوده است.

از كلاه قرمزي امسال كه خيلي هم پرطرفدار بوده و من هم طرفدار آن قسمت حضور شما بوده‌ام، بگوييد…

كلاه قرمزي يك كار دلي و عشقي بود. از نخستين سري كلاه قرمزي وقتي كه دوازده ساله بودم، تمام ويدئوهاي ضبطي سريال را آرشيو كرده‌ام. مجموعه‌هايي مثل شهرموش‌ها، كلاه قرمزي، خونه مادربزرگه و… براي ما خاطره‌ساز و نوستالژيك بوده و رشد به همراه داشته و تو هرگز نمي‌تواني آن را از ذهن بچه‌هاي هم سن و سال من پاك كني!

بیوگرافی طناز طباطبایی بازیگر و همسرش + ازدواج و عکس خانواده

همين را مي‌خواهم بگويم. مثلا در همين سري جديد و قسمت حضور خودم در جايي كه بودم، من و يك بچه چهار ساله و يك آقاي شصت ساله داشتيم برنامه را نگاه مي‌كرديم و من‌‌‌ همان لحظه با خودم فكر كردم مگر مي‌شود كه يك طيف بيننده از دختر بچه چهار ساله تا آقاي شصت ساله بتوانند يك برنامه را ببينند و با آن ارتباط برقرار كنند و لذت هم ببرند؟ به نظرم در سال‌هاي اخير هيچ كاري در تلويزيون توليد نشده كه بتواند اين طيف عظيم مخاطب را جذب كند. به نظر من كار كلاه قرمزي فوق‌العاده است.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *