بیوگرافی طیبه ابراهیم بازیگر و همسرش و دخترش +تصاویر

بیوگرافی طیبه ابراهیم بازیگر و همسرش و دخترش +تصاویر

طیبه ابراهیم از بازیگران باسابقه تئاتر و سینما و تلویزیون میباشد که در سالهای زیادی در مقابل دوربین رفته و از چهره های نوستالژی دهه شصتی ها محسوب میشود.

بیوگرافی طیبه ابراهیم

او در 21 آبان ماه 1346 در تهران متولد شده و تجارب زیادی در زمینه بازیگری دارد

بیوگرافی طیبه ابراهیم بازیگر و همسرش و دخترش +تصاویر

شروع بازیگری

ایشان با پشت سر گذاشتن دوره های بازیگری در کانون تئاتر زنان تهران اولین گام خود را در زمینه هنرپیشگی برداشت و در سال 1367 بعد از اینکه موفق شد مدرک بازیگری را بگیرد به صورت رسمی در نمایش های تئاتر به فعالیت پرداخت.

ایشان علاوه بر بازیگری در زمینه صداپیشگی و دوبله و گویندگی نیز فعالیت دارد

 

همسر طیبه ابراهیم

خانم طیبه ابراهیم در سال 1378 زمانی که 32 سال سن داشت با آقای فرامرز قهرمانی فر کارگردان و فیلم ساز معروف ایرانی ازدواج کرد و بعد از مدتی صاحب فرزند دختری به نام آوا شدند.

بیوگرافی فرامرز قهرمانی فرد همسر طیبه ابراهیم

فرامرز قهرمانی‌فر (زاده ۴ اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران – درگذشته ۱۳ آذر ۱۳۹۵) فیلمساز، فیلمبردار و عکاس سه بعدی و مخترع است.

فرامرز قهرمانی‌فر در سال ۱۳۶۷ و در رشته هنرهای تجسمی با گرایش نقاشی و گرافیک از هنرستان هنرهای زیبا پسران تهران فارغ‌التحصیل شد و از همان سال فعالیت‌های خود را به صورت حرفه‌ای در زمینه عکاسی آغاز کرد.

بیوگرافی طیبه ابراهیم بازیگر و همسرش و دخترش +تصاویر

سوابق هنری

او اولین تجربه هنری خود را در سال 1367 با تئاتر اغاز کرد و در نمایش سوگ سیاوش به هنرنمایی پرداخت نمایش که توسط آقای سیاوش طهمورث کارگردانی شد او سپس در کارهای نمایشی ماه پیشونی و کودک در مهد کودک‌ها بازی کرده تا عملکردی درخشان را در عرصه تئاتر داشته باشد.

یکی دیگر از همکاری‌های او با سوسن مقصودلو در نمایش «بزبز قندی» در پاییز ۱۳۷۰ و به تهیه کنندگی ثریا قاسمی بود.

بازی در تلویزیون

طیبه ابراهیم برای اولین بار در سال 1372 در مقابل دوربین ظاهر شد و در سریال پرواز 57 بازی کرد سریالی خاطره انگیز به کارگردانی مهران مدیری که استقبال بسیار زیادی از آن به عمل امد.

پرواز ۵۷ نام مجموعه طنز تلویزیونی‌ای به کارگردانی مهران مدیری بود که در دهه فجر سال ۱۳۷۲ از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

بیوگرافی طیبه ابراهیم بازیگر و همسرش و دخترش +تصاویر

سال 1373 سال پرکار طیبه ابراهیم

این خانم هنرمند در سال 1373 سال بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت و در چند سریال و فیلم بازی کرد. مجموعه محکمه عدالت و ساعت خوش از کارهای پربیننده تلویزیونی بوده که این خانم هنرمند در آن بازی کرد.

آخرین کار تلویزیونی او در این سال به “جنگ نوروز ۷۴” به کارگردانی مهران آزاده بازمی‌گردد. در تابستان ۱۳۷۴، بار دیگر پس از گذشت سه سال با نمایش شام آخر به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی عباس غفاری روی صحنه رفت که به اولین جشنواره تئاتر بانوان راه یافت. در این جشنواره، طیبه ابراهیم جایزه دوم بهترین بازیگری را سید مصطفی میرسلیم، وزیر ارشاد وقت به او اهدا کرد.

بیوگرافی طیبه ابراهیم بازیگر و همسرش و دخترش +تصاویر

فعالیت رادیویی

خانم طیبه ابراهیم در سال ۱۳۷۶ وارد رادیو و گویندگی شد و همکاری خود را رادیو آغاز کرد
او اولین تجربه رادیویی خود را به واسطه همکاری با گروه “صبح جمعه با شما به کارگردانی سعید توکل داشت.
همچنین در سریالهای “ببخشید شما،” نیز به کارگردانی مهران مدیری در بهار ۱۳۷۸ و با بازی مهران مدیری، عارف لرستانی، سروش صحت، طیبه ابراهیم، فلامک جنیدی و در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ طی دو همکاری با علی شاه حاتمی در سریال‌های «او مثبت» و «خوش غیرت» حضور پیدا کرد.
در سال ۱۳۷۹، برای اولین بار در سینما با فیلمی به نام همسر دلخواه من به کارگردانی افشین شرکت حضور پیدا کرد.

منبع: ویکی پدیا

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. تنهاترین nahang

    طیبه ابراهیم بازیگر عالی است سریال هفتاد هفت مهران مدیری بازی کرد با رامین ناصر نصیر درخشید پلاک ۱۴ مهران مدیری خعلی خوبه با رضا نیکخواه نقش رو باور بودند آخرش دعوا کردند ! عکس گذاشتید مراسم کی هست ! همسرش فوت کرده ! جوون یود سال نحس۹۵ پدر مهربانم که مظلوم غریب رفت به رحمت خدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *