بیوگرافی قاسم الریمی رهبر القاعده + کشته شدن در یمن

بیوگرافی قاسم الریمی رهبر القاعده + کشته شدن رهبر القاعده یمن

بیوگرافی قاسم الریمی رهبر القاعده + کشته شدن در یمن توسط نیروهای آمریکایی را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی قاسم الریمی رهبر القاعده

قاسم الریمی در 5 ژوئن 1978 در شهر ریمه یمن به دنیا امده است و رهبر گروه القاعده میباشد که در کشورهای پاکستان و افغانستان و یمن به فعالیت میپرداخت.

بیوگرافی قاسم الریمی رهبر القاعده + کشته شدن در رهبر القاعده یمن

امریکا این گروه را به عنوان گروه تروریستی میدانست و حمله 11 سپتامر به برج های امریکا را از طرف این گروه میدانست.

قاسم الریمی یکی از 23 مردی بود که در زندان فستیوال 3 فوریه 2006 در یمن به همراه سایر اعضای قابل توجه القاعده فرار کرد.

فعالیتها

او به یک بمبگذاری انتحاری در ژوئیه 2007 متهم  شد که منجر به کشته شدن 8 گردشگر اسپانیایی شد.

در سال 2009 ، دولت یمن او را به عنوان مسئول اداره اردوگاه آموزش القاعده در استان ابیان متهم کرد.

پس از خدمت به عنوان فرمانده نظامی AQAP ، الریحی پس از درگذشت ناصر الوحیشی در 12 ژوئن 2015 به رهبری ارتقاء یافت.

بیوگرافی قاسم الریمی رهبر القاعده + رهبر القاعده یمن

در دهه 1990 قبل از بازگشت به یمن ، به عنوان مربی در اردوگاه القاعده در افغانستان بود. در سال 2004 به جرم مشکوک بودن در یک سری بمب گذاری های سفارتخانه در پایتخت به مدت 5 سال زندانی شد.

پس از فرار از زندان در سال 2006 ،به همراه ناصر الوحیشی به تشکیل القاعده در یمن پرداختند که هم استخدام جدید و هم جنگجویان عرب باتجربه را از جبهه های نبرد در سراسر عراق و افغانستان بر عهده گرفت.

  • همچنین ببینید: بیوگرافی گروه جیش العدل

    این گروه مسئولیت دو حمله انتحاری بمب گذاری شده است که منجر به کشته شدن شش گردشگر غربی قبل از ارتباط با حمله به سفارت آمریکا در صنعا در سپتامبر 2008 شد ، که در آن شبه نظامیان بمب ها را منفجر کردند و نارنجک های موشکی را شلیک کردند. ده نگهبان یمنی و چهار غیرنظامی به همراه شش مهاجم کشته شدند.

کشته شدن قاسم الریمی رهبر القاعده

مقامات آمریکایی می‌گویند احتمالاً «قاسم الریمی» سرکرده تروریست‌های القاعده در یمن را کشته‌اند. با این حال مرگ الریمی تاکنون مورد تأیید قرار نگرفته است.

بیوگرافی قاسم الریمی رهبر القاعده + کشته شدن رهبر القاعده یمن

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از سه مقام پیشین و فعلی آمریکایی نوشت، آمریکا پس از چند ماه ردیابی و جست‌وجو، حمله‌ای هوایی را علیه رهبر القاعده یمن ترتیب داده است.

این منابع تأکید کردند اطمینان دارند قاسم الریمی در این حمله هوایی که در ماه ژانویه در یمن انجام گرفت کشته شده است اما منتظر بودند خبر آن تأیید شود و سپس آن را نشر دهند.

نیویورک تایمز نوشت اگر این گفته‌ها صحت داشته باشند، ضربه بزرگی به این شاخه فعال القاعده خواهد بود. القاعده بارها تلاش کرده است در شبه‌جزیره عربستان نیروهای آمریکایی و اروپایی را مورد هدف قرار دهد و همچنان این هدف را دنبال می‌کند.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *