بیوگرافی محسن شکاری کیست و فیلم جرم در خیابان و اعدام و پیج اینستاگرام

در بیوگرافی محسن شکاری امده است او فرزند مسعود متولد ۱۳۷۸ یکی از دستگیر شده ها در اغتشاشات آبان ماه بوده که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و  آذر در نهایت حکم وی در  اجرا شد.

بیوگرافی محسن شکاری

محسن شکاری متولد ۱۳۷۸و ۲۳ ساله سن داشت به دلیل اغتشاش در خیابان و به هم زدن نظم و آرامش جامعه و مجروح کردن یک مامور بسیجی به محاربه متهم و در نهایت به اعدام محکوم شد.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

جلسه اول دادگاهی او در دهم آبان ماه برگزار شد و بعد از صدور حکم اعدام این حکم و دیوان عالی کشور تایید شد و در نهایت روز ۱۷آذر ۱۴۰۱ اجرا گردید این اولین حکم اعدام یک اغتشاشگر در سال ۱۴۰۱ بود.

ماجرای اغتشاش

محسن ستاری در سوم مهرماه ۱۴۰۱ دستگیر شد او اقدام به بستن خیابان ستارخان کرده و یک مامور بسیجی را مجروح کرده است بعد از برگزاری جلسه دادگاه او در نهایت اتهام او را مصداق خفه ناس تشخیص دادند و حکم اعدام وی صادر شد .

همچنین ببینید:

جرم محسن شکاری

براساس دادنامه صادره از طرف دادگاه انقلاب تهران محسن شکاری به جرم محاربه از طریق اسلحه کشیدن برای قتل و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم با استفاده از سلاح سرد که منجر به زخمی شدن یک مامور بسیجی در حین انجام وظیفه شده بود به اعدام محکوم شد و بعد از تایید در دیوان عالی کشور حکم او اجرا شد.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

محسن شکاری در سومین روز از مهرماه بازداشت شد جلسه اول دادگاه او که دهم آبان ماه برگزار شد گفته می‌شود که اقدام به مسدود کردن خیابان ستارخان تهران کرده و عبور و مرور مردم را مختل کرده است و همچنین با قمه با یک مامور بسیجی درگیر شده و کتف سمت راست او را مورد ضرب و جرح قرار داده است که به او ۱۳ بخیه زده شده است و به قصد کشتن این نیروی بسیجی اقدام کرده است.

روایت محسن شکاری از اغتشاش

محسن شکاری درباره حضورش در اغتشاشات می‌گوید به همراه یکی از دوستان از محله نارمک به میدان ولیعصر آمدیم و آنجا که شلوغ شده بود ما هم به آنها پیوستیم و اقدام به بستن تقاطع خیابان کردیم علی به من گفت به تجمعات برویم و یک قبضه قمه نیز به من داد تا ماموران را بزنیم و به من گفت اگر ماموری را بتوانم بزنم پول خوبی را به من می دهند.

روایت بسیجی مجروح شده

شاکی پرونده می‌گوید سوم مهرماه بود که ماموریتی به من دادند تا به گشت‌زنی به خیابان ستارخان برویم ساعت ۸ شب بود که وارد خیابان ستارخان شدم که بیش از ۱۰۰ الی ۱۵۰ خودرو در ترافیک گیر کرده بودند به جلوتر رفتم دیدن دو نفر اقدام به بستن خیابان کرده‌اند که در دستانشان قمه بود و مردم را تهدید می کرد که اگر با آنها همکاری نکند به ماشینشان آسیب می‌زند من هم پیاده شدم و به سمت متهم رفتم و گفتم داری چیکار می کنی که به من حمله کرد و ضرباتی را به من زد.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن

فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به رای صادره وارد و موجه نیست زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان‌ و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید و ابرام می‌شود.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود. در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی های دقیق تر، به دیوان عالی کشور ارسال گردید. در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور ، مورد تایید قرار گرفت و صبح امروز، ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

واکنش امریکا

ایالات متحده آمریکا در اظهارات مداخله جویانه خود در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها، به اعدام یک متهم حوادث اخیر واکنش نشان داد. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اجرای اولین حکم اعدام در ارتباط با ناآرامی های اخیر در ایران، فرد اعدام شده را یک معترض و اعدام او را یک “اقدام تشدید کننده وحشتناک” خواند و مدعی شد که حکومت ایران مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

واکنش المان

ایالات متحده آمریکا در اظهارات مداخله جویانه خود در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها، به اعدام یک متهم حوادث اخیر واکنش نشان داد. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اجرای اولین حکم اعدام در ارتباط با ناآرامی های اخیر در ایران، فرد اعدام شده را یک معترض و اعدام او را یک “اقدام تشدید کننده وحشتناک” خواند و مدعی شد که حکومت ایران مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته به اظهارات مداخله جویانه برخی از کشورها و مقامات اروپایی به دنبال اجرای حکم اعدام محسن شکاری واکنش نشان داد.

در صفحه توییتر وزارت امور خارجه در این باره آمده است: ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است.

وزارت امور خارجه افزود: اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

بیوگرافی محسن شکاری کیست و فیلم جرم در خیابان و اعدام و پیج اینستاگرام

دادگاه انقلاب تهران بر طبق شواهدی که وجود دارد دلیل محارب مشخص شدن محسن شکاری را داشتن سلاح سرد و به وجود آوردن رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و هم اینکه کشیدن سلاح سرد به یکی از مامورین امنیت در حال انجام وظیفه و بستن خیابان ستارخان تهران و همچنین به وجود آوردن اختلال در نظم و امنیت جامعه خبر داده بود.

در این مرحله پرونده بعد از فرجام خواهی مجرم برای پیگیری های واضح تر، به دیوان عالی کشور ارسال شد.
در پایان، حکم صادر شده بعد از پیگیری در دیوان عالی ایران، مورد تایید جای گرفت و بامداد امروز در تاریخ ۱۷ آذرماه سال جاری انجام شد.

دیوان عالی کشور در جواب به فرجام‌خواهی حکم اول صدور شده که به واسطه وکیل مجرم محسن شکاری به این مرجع قضایی ارجاع گردیده بود، خبر داده بود:

بیوگرافی محسن شکاری کیست و فیلم جرم در خیابان و اعدام و پیج اینستاگرام

فرجام خواهی وکیل محکوم برضد محسن شکاری نسبت به رای صدور شده و موجه نمی باشد به خاطر اینکه اقدام های انجام شده به معنای حاضر شدن در جمع معترضان و سعی برای مسدود کردن خیابان و همچنین تهدید مردم با سلاح سرد و همین که درگیری با بعضی از مامورین امنیت و زخمی کردن آنها با سلاح سرد از مصادیق «من شهر السلاح لاخافه الناس» به معنای بزه محاربه می‌باشد و دادنامه صدور یافته از این سو برابر با موازین شرعی و قانونی می‌باشد،چون
به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید و ابرام خواهد شد.» منبع ایسنا

واکنش های کاربران

+ بدبختی اینه خیلی از ما ننیدونیم کارامون بعضیاشون جرم هست با حقوق و نکات حقوقی آشنا نیستیم ترساندن مردم با سلاح سرد و گرم حتی قتل نباشه محاربه حساب میشه حتی طرف توبه کنه محاربه هست و اعدام میشه شاید منم ناخداگاه بخوام کسی رو با سلاح بارسکنم آنا اگه تو عموم مردم باشم محاربه حساب نیام و جرمن اعدام هست خیلی از کارهای ما تو روزمره جرم هست خودمون خبر نداریم و همیشه گیر نمی‌کنیم آنا اگه گیر کنیم راه فراری نیست، کاش هنه جوانا بدونن قاطی سیاست نشن ابوس گول یه عده نخورند

+ اغتشاشگر راهزن تروریست که عربده کشی میکند و امنیت ملی و جمعی ایرانیان راهدف گرفته با دزد موبایل اصلا قابل مقایسه نیست

+ اعدام این جانی اقدامی در خور تقدیر ولی باتاخیر بود کسی که امنیت کشور را بزنم زند باید مجازات شود

+ مخالف اعدام محارب نیستم اما این محارب حکمش اعدام نبود.محارب ۴ نوع مجازات داره و اعدام برای کسانی است که علاوه بر ایجاد خوف مرتکب قتل شده باشند

+ بریم آدم بکشیم پول خوبی گیرمون میادعجب منبع درآمدحلال وپاک وپاکیزه ای حالابرواون دنیا تاپولاراتوجهنم بهت بدهند ….تن وبدن مردم رالرزاندی تازه اون مامور که کشته نشده شاید قدرت بدنیش خوب بوده ولی الاعمال وبالنیات چی میشه توشکاری قصدت کشتن بوده پس حقته طعم مرگ رابچش

+ این جوان چندتا خانواده رو داغدار کرده و به کسب و کار کاسبان خدشه وارد کرده ایجاد نا امنی در جامعه کرده. بدون حکم همشونو بعد از اعتراف باید اعدام کنند. هرکسی خواست بکشن و آتیش بزنن و چهارتا بی هویت مثل تو هم دنبال ماست مالی کردن جرمشون باشن که سنگ رو سنگ بند نمیشه. اگه هرج و مرج باشه که منم خرخرتونو میجوام و مادر تونو خوشگل به عزاتون مینشونم

+ جکم بیش از اندازه ناعادلانه و نابرابر با کاری که انجام شده ، واقعا برای این عدالت متاسفم . برای این متهم میاین مستند میسازین ؟ کاملا برنامه ریزی کردین که مردم رو مجاب کنید که ایشون باید اعدام می شده ؟ مردم بیدار و آگاه هستن . واقعا متاسفم . تقاص این خون رو خواهید داد .

روزنامه همدلی درباره حاشیه‌های اجرای این حکم نوشت: چگونه ممکن است حکم اعدام یک شهروند با این سرعت صادر و بعد اجرا شود. در حالی که دیگر احکام مسئولین متخلف ماه‌ها و حتی سال‌ها در دستگاه قضایی تحت بررسی قرار می‌گیرد. شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و ورزشی مختلفی درباره این اعدام طی دو روز گذشته صحبت کردند. اما با این حال روز گذشته رئیس جمهوری به طور تلویحی از این اتفاق دفاع کرد.

همچنین ببینید: بیوگرافی دکتر حمید قره حسنلو

خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌های نزدیک به منابع امنیتی گزارش داده که محسن شکاری فرزند مسعود سوم مهرماه دستگیر شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در مورخه ۱۰ آبان ماه برگزار شد. فارس درباره اتهامات شکاری نوشته که او «سوم مهرماه در منطقه ستارخان تهران ضمن بستن خیابان با در دست داشتن «قمه» مردم را تهدید به هم‌صدایی و همراهی با خود می‌کرد. وی در ادامه اقدامات مجرمانه با حمله مسلحانه به یکی از نیروهای حافظ امنیت با قمه ضرباتی را به بدن وی وارد کرد و کتف سمت چپ این نیروی حافظ امنیت را به نحوی مورد ضربه قرار داد که منجر به بخیه خوردن محل زخم به تعداد ۱۳ عدد شد. متهم پس از وارد کردن ضربه به نیروی حافظ امنیت، قصد فرار از مهلکه را داشت که در نهایت توسط ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.» در واکنش به این اتفاق شخصیت‌های مختلفی اظهار نظر کردند.

کسی که راه را برروی مردم ببند واز امدوشد مردم خودداری کند.ازسلاح سرد برای ترساندن مردم استفاده کند ودراین راستا ایجاد وحشت وناامنی دربین حاضرين درصحنه بوجودآید.با سلاح موجود به کسی که مسول حفظ امنیت انتظامی می باشد حمله ور شود ان هم باقصد ونیت قبلی برای دریافت پول از فردی دیگر که نتیجه آن راه بندان وهریس تر شدن وایجاد انگیزه بعدی برای افعال مجرمانه دیگر می باشد. مصداق بارز محارب است .بنابراین از دستگاه قضايي ونیروهای امنیتی که فرد مورد نظررا توقیف نمودن بسیار سپاسگزارم .اجرای حکم بسیار عادلانه بود .امیدوارم احکام استان البرز وسایراستان های دیگر نیز سریع تر اجراء شود وتوجهی به هیاهوی خائنین به وطن وکشورهای بیهوده گو مانند امریکا ،آلمان،انگلیس،رژیم موقت صهیونیست ،فرانسه ،استرالیا. کانادا وغيره وذالک نشود.اللهم اجل لولیک الحجتبه بن الحسن واحفط نائب المهدی امامنا خامنه ای

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

19 نظر

  1. الهی شکر ک اعدامش کردید این ملعون رو ، امید است ک تمامی اغتشاش گران را ب همبن منوال مجازات کنید
    لعن الله علی المحسن شکاری . خدا لعنتت کنه .

  2. چرا با حرف بقیه تو چاه می رید و خانواده هاتونو داغدار می کنید ؟واقعا نمی دونید ایجاد رعب و وحشت و قمه کشی تو خیابون جرمش اعدامه ؟خدا به داد دل پدر و مادر این افراد برسه .

  3. ملت ایران

    چرا وقتی یه دزد با چاقو تهدید جانب می‌کنه و گوشی موبایل میخواد بدزد محاربه حساب نمیشه تازه فرمانده انتظامی گفته کمی کوتاه بیاید و گوشی و پولتان را بدهید چون حفظ جانت اهمیت. دارد .
    این جوان زنده یاد آقای شکاری یه اشتباهی کرده یه نفر و با چاقو زده طرف که زنده است به پرداخت دیه و چند سال حبس محکومش میکردین منصفانه بود با قصاص انجام می‌دادید مگر در همین شریعت اسلام نگفته آمد هر کس آسیبی رساند به همان اندازه باید آسیب ببیند
    ضمن اینکه چرا اینقدر سریع حکم صادر و اجرا شد باید تمام زوایای پرونده دیده میشد و تجدید نظر و فرجام خواهی و دیوان عدالت هم کشک شدن

  4. ان شالله نصیب خودت و خانواده ات بشه انیدوارم به زودی زودی جنازه عزیرانت ببینی

  5. خفه شو کجای قران وشریعت گفته حکم زخمی شدن اعدامه؟؟

  6. نام *شهرام

    حقش بود واقعا اعدام خیلی کمه برای این اوباش نجس عاقلت ارازل و اوباش همینه

  7. فریماه قدجه فانی

    سعید عسگر با اسلحه گرم حجاریان رو ترور کرد و بعد از یکسال آزاد شد!!! فکر می‌کنید اینجور می تونید جلو اعتراض رو بگیرید؟

  8. خدارحمتش کنه

  9. باید مثل پلیس آمریکایی توی خیابون با پا میزاشتند روی گردن کثیفش و خفه اش میکردند.

  10. قطعا هیچکس از این حوادث خوشحال نمیشه ولی خوبه که در هر کاری به نظر و اقدام کارشناس و متخصص آن اعتماد بشه وگر نه اگر بنا باشه به حکم غیر متخصصین عمل بشه اونوقته که سنگ رو سنگ بند نمیشه .

  11. حسین احمدی

    روحت شاد
    چرا ادم عاقل بره وسط اختشاش گرا ها که جون خودشو به خطر بی اندازه

  12. یک ایرانی

    می‌خوام ببینم این همه اراذل و اوباش قمه کش که در چندسال گذشته گرفتن حکمشون من شهر السلاح لاخافته الناس نبود اونا رو چیکار کردن؟ یک قاضی با وجدان جواب بده اگه تو این مملکت داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *