بیوگرافی محمدرضا طالقانی و همسرش و فرزندانش +عکس قدیمی و اینستاگرام

بیوگرافی محمدرضا طالقانی و همسرش و فرزندان +عکس های قدیمی و اینستاگرام

بیوگرافی محمدرضا طالقانی و همسر و فرزندانش +عکس و اینستاگرام و سوابق او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی محمدرضا طالقانی و همسرش و فرزندانش +عکس قدیمی و اینستاگرام

بیوگرافی محمدرضا طالقانی

محمدرضا طالقانی یکی از کشتی گیران قدیمی ورزش کشورمان بوده که در سال‌های اخیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی و سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و باستانی فعالیت داشته است.

او متولد ۷ بهمن ۱۳۳۱ در محله مستوفی در منطقه درخونگاه طالقان کرج می باشد پدرش کاظم از معتمدین طالقان بود.

او دارای 6 برادر و 6 خواهر میباشد.

بیوگرافی محمدرضا طالقانی و همسرش و فرزندانش +عکس قدیمی و اینستاگرام

از کودکی تا قهرمانی کشتی

محمدرضا طالقانی در مدرسه جعفری اسلامی تحصیلات خود را پشت سر گذاشت سپس به هنرکده امیر رفته و از سن ۱۵ سالگی به کشتی علاقه مند شد و به این رشته روی آورد او تا سال ۱۳۶۰ کشتی می گرفت و موفق شد که ۸ مدال بین المللی کشتی را به دست آورد .

افتخارات محمدرضا طالقانی

افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد سه سال توانست به صورت پیاپی پهلوان تهران شود و هفت سال نیز به عنوان قهرمان در تیم ملی فعالیت داشت و نفر اول کشتی ایران بود

بیوگرافی و عکس قدیمی محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی

مبارزه با شاه و رابطه با امام خمینی

محمدرضا طالقانی در سال ۱۳۵۷ در مخالفت با رژیم پهلوی مسابقات کشتی که به جام بین المللی آریامهر معروف بود را به هم زد و جنجال زیادی را به وجود آورد این کار او با استقبال مهدی عراقی یکی از زندانیان انقلابی فدائیان اسلام روبرو شد

مهدی عراقی به او پیشنهاد داد که به فرانسه برود و از امام خمینی دیدار کند به پاریس رفت و با امام خمینی دیدار کرد بعد از حدود سه هفته در نزد امام خمینی ماند و سپس به ایران بازگشت در سال ۵۷ که انقلاب جمهوری اسلامی شکل گرفت او از جمله کسانی بود که تلاش زیادی کرد تا شرایط را برای ورود امام خمینی مهیا کند.

بیوگرافی و عکس قدیمی محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی و امام خمینی

بادیگارد امام خمینی

با ورود امام خمینی وظیفه حفاظت از ایشان را هنگام سخنرانی در بخش های مختلف بر عهده گرفت.

ایشان با قطعی شدن ورود امام خمینی به ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ قرار شد امام خمینی در مدخل ورودی دانشگاه سخنرانی کنند و برای حفاظت از ایشان نیز تعدادی افراد از جمله محمدرضا طالقانی انتخاب شدند.

او میگوید اواخر دي ‌ماه بود که من به همراه‌40 ،‌50 نفر به تهران آمدم و به دانشگاه رفتم. اين در حالي بود که تمام روحانيون از نيامدن امام متاثر شدند. در ديدارم با روحانيون خبر دادم‌ اگر شرايط مهيا باشد هفته آينده امام به ايران مي‌آيد که البته اين اتفاق نيفتاد و هفته بعد از آن يعني 12 بهمن ماه امام به تهران آمد. از قبل کميته‌اي تحت‌عنوان کميته استقبال، براي استقبال از حضرت امام برنامه‌ريزي کرده بود. طبق قرار صبح زود من رفتم منزل حضرت آيت‌ا… طالقاني و از آن‌جا با ماشين آقاي شهپور رفتيم فرودگاه براي استقبال از امام(ره).

بیوگرافی و عکس قدیمی محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی و امام خمینی

من نمي‌دانستم چه کار کنم. از يک‌طرف بايد ماشين را درست‌ و از يک طرف بايد از هجوم جمعيت به جلوي ماشين حضرت امام جلو‌گيري مي‌کرديم. خلاصه تصميم بر اين شد که ماشين حضرت امام به سمت چپ بهشت‌زهرا هدايت شود‌ اما آن‌قدر ازدحام جمعيت زياد بود که ناخودآگاه به سمت درب قديمي بهشت‌زهرا هدايت شديم. در آن‌جا ديديم يک هلي‌کوپتر پارک است. حاج احمد آقا به من فرمود، فلاني حضرت امام را به داخل هلي‌کوپتر ببر.

من تا آن‌موقع يک هلي‌کوپتر را از نزديک نديده بودم. خلاصه پياده شدم تا آقا را از ماشين پياده کنم که ديدم حاج محسن رفيق‌دوست از شدت فشارهاي وارده بيهوش شده. به هر زحمتي بود جلوي ازدحام جمعيت را گرفتيم و من بالاخره آقا را سوار هلي‌کوپتر کردم. آن‌جا بود‌ که يک لحظه به خودم آمدم و گفتم خدايا اين هلي‌کوپتر رژيم شاه است ما با اين هلي‌کوپتر کجا مي‌رويم؟‌در هلي‌کوپتر به غير از خلبان، يک کمک‌خلبان حضور داشت، حضرت امام، حاج‌ اکبر ناطق‌نوري، حاج احمد خميني. پشت‌سر اين‌ها هم من و يک آقايي به نام اکبر کريمي نشستيم. حالا من مي‌خواهم در هلي‌کوپتر را ببندم اما بلد نيستم.

بیوگرافی و عکس قدیمی محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی و امام خمینی

من که پياده شدم مردم هنوز نمي‌دانستند‌ حضرت امام در اين هلي‌کوپتر است چون طبق برنامه ما بايد با ماشين به بهشت‌زهرا مي‌رفتيم. خدا آقاي مطهري را بيامرزد تا مرا ديد‌، گفت: «حاج پهلو‌ون شما که قرار بود با ماشين بيايي.» ماجرا را برايش توضيح داديم و به سمت هلي‌کوپتر راه افتاديم. يک عکس هم از اين صحنه دارم، خيلي زيباست. من دست حضرت امام را گرفتم و ايشان از هلي‌کوپتر پياده شدند و همراه با آقاي مطهري همگي به سمت محل سخنراني حضرت امام به راه افتاديم. من يک صندلي گذاشتم و حضرت امام روي آن نشست. در اين هنگام مردم سروصداي زيادي به پا کردند اما بالاخره من توانستم آن‌ها را آرام کنم تا امام سخنراني خود را شروع کند.

همسر و فرزندان

او سالها پیش ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر میباشد.

بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی بیوگرافی و عکس محمدرضا طالقانی کشتی رئیس سابق فدراسیون کشتی

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *