بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش +عکس و اینستاگرام

محمد نخودی متولد ۱۹ بهمن ۱۳۸۰ کشتی‌گیر آزاد جویباری تیم ملی ایران است او تا به حال مدال طلا در مسابقات جهانی و آسیایی کسب نکرده است و دو بار در به فینال مسابقات جهانی کشتی راه پیدا کرده است که با شکست مقابل حریفان مدال نقره کسب کرده است محمد نخودی دارای دو مدال نقره جهانی در سال های 2021 و 2022 میباشد که مهمترین افتخارات او به شمار می اید.

در ادامه این صفحه به بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر آزادکار و همسرش و پدر و مادر و ناگفته های زندگی او میپردازیم.

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی محمد نخودی

محمد نخودی یکی از کشتی گیران حرفه ای کشورمان بوده که افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد

او متولد ۱۹ بهمن ۱۳۸۰ در شهر جویبار می باشد شهری که بسیاری از قهرمانان کشتی جهان متولد این شهر هستند

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام

کودکی تا قهرمانی

او در همان دوران کودکی علاقه به خصوصی به کشتی داشت و با حضور در میادین ورزشی مسابقات کشتی را دنبال می کرد و در نهایت خود نیز وارد این رشته ورزشی شد

استعداد بی نظیر او در کشتی باعث شد که خیلی زود به تیم ملی دعوت شود .

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام

افتخارات محمد نخودی

در سال ۲۰۱۷ در وزن ۶۹ کیلوگرم در مسابقات کشتی نوجوانان جهان توانست مدال برنز بدست آورد و یک سال بعد در مسابقات کشتی نوجوانان آسیا که در شهر تاشکند برگزار می شد در وزن ۷۱ کیلوگرم مدال طلا کسب کرد

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام

مدال برنز جوانان جهان در سال 2019

او در مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا در وزن ۷۴ کیلوگرم در مقابل نماینده های هند در فینال با نتیجه دو بر یک شکست خورد و گروه بازندگان آمد با توجه به آسیب دیدگی در مقابل نماینده ژاپن به پیروزی برسد و راهی دیدار رده بندی شود و در مقابل حریف قرقیزستان قرار بگیرد و به مدال برنز دست یابد

عکس پروفایل و استوری تبریک قهرمانی و مدال طلا محمد نخودی

مدال طلای جوانان جهان 2021

اما مهمترین مدال او در قهرمانی جهان مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۲۱ بوده که با پیروزی مقابل کشتی‌گیر آمریکایی و آلمانی و هندی در فینال حریف آذربایجانی را شکست دادم و مدال طلا دست یافت

عکس پروفایل تبریک قهرمانی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام

مدال طلای قهرمانی جهان 2021

آقای محمد نخودی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۱ نیز موفق شد به فینال راه پیدا کند.

همچنین ببینید:

بیوگرافی رحمان عموزاد کشتی گیر و همسرش

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی

بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر آزادکار و پدر و مادرش +عکس

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس

بیوگرافی مجتبی گلیج کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس خانوادگی

بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر و همسرش +عکس پدر و مادر

فیلم لحظه رسیدن به فینال در مسابقات جهانی

هنوز ثانیه‌هایی از دیدار ماقبل پایانی وزن 79 کیلوگرم نگذشته بود که خونریزی پشت نخودی سبب شد داور وسط برای ثانیه‌هایی کشتی را متوقف کند.

این برخورد زمانی ایجاد شد که محمد نخودی 45 ثانیه پس از آغاز بازی برای امتیاز گرفتن حمله کرد و نیکا کنتچادزه که تعادلش از دست رفته بود، برای جلوگیری از خاک شدن دستش را به پشت نخودی رساند ولی نتوانست از برهم خوردن تعادلش جلوگیری کند و دو امتیاز اول مسابقه را حریف ایرانی اش گرفت. البته او در ادامه کنده نخودی را از بالا کشید تا وقتی کشتی سرپا داده شد، تساوی بر بازی حاکم شده باشد.

عکس پروفایل و استوری تبریک قهرمانی و مدال طلا محمد نخودی

در همین صحنه هم بود که تازه بینندگان تلویزیونی متوجه زخم روی بدن نخودی شدند؛ زخمی که بسیار شبیه زخمی بود که در فیلم معروف “اژدها وارد می‌شود”، نقش منفی این فیلم با یک دست آهنی روی صورت بروسلی می‌کشد.

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش و پدر و مادر +عکس و اینستاگرام

علی نخودی لاریمی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در جویبار با بیان اینکه پسرم محمد نخودی، در قابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهانی نروژ با لطف الهی توانست به فینال راه یابد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این شب عزیز شاهد کسب مدال دیگر طلا توسط پسرم برای کاروان تیم ملی کشتی ایران باشیم.

وی افزود: محمد نخودی نماینده وزن 79 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل نیکا کنتچادزه از گرجستان با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

علی نخودی تصریح کرد: محمد، امشب با جردن ارنست باروز از آمریکا رقابت می‌کند و مطمئنا نماینده شایسته ای برای کشتی ایران خواهد بود.وی با قدردانی از شهروندان جویباری که جلوی منزل تجمع کردند، گفت: شهروندان تفهیم جویبار ثابت کردند که هیچگاه فرزندان خود را در آوردگاه‌های جهانی تنها نمی‌گذارند.

عکس پروفایل و استوری تبریک قهرمانی و مدال طلا محمد نخودی

فینالیست قهرمانی جهانی 2022

در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران، در دیدار نیمه نهایی مقابل طاها آکگل دارنده یک طلا و یک برنز المپیک و ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد. در حالی که زارع ۲ بر یک از حریف خود پیش بود، برای زیرگیری اقدام کرد و یک خم حریف را در اختیار داشت اما آکگل که دست زارع را گرو گرفته بود، با یک چرخش به پشت زارع رفت و موفق شد در ۵ ثانیه پایانی ملی‌پوش ایران را خاک کند. چلنج پژمان درستکار هم کارساز نبود و زارع از رسیدن به فینال بازماند.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ژی وی دنگ از چین با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از اوکراین با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز با برتری مقابل تمامی رقبای خود راهی دیدار نهایی این مسابقات شدند.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *