بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر ملی پوش کشورمان متولد 6  فروردین 1381 در تهران میباشد او فرزند کشتی گیر سابق حمید آذر پیرا است.

او موفق به کسب مدال طلا در وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ و مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۲ شد. کسب مدال طلا در وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۲۲.

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام و سوابق او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا

امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر ملی پوش کشورمان متولد 6  فروردین 1381 در تهران میباشد او فرزند کشتی گیر سابق حمید آذر پیرا است.

از ۹ سالگی و از طریق پدرش حمید آذر پیرا کشتی گیر سابق،با این رشته آشنا شد. و این رشته را زیر نظر پدرش آغاز کرد،پدرش اولین مربی او بود. تمرینات خود را همچنین زیر نظر آقای نجاریان و آقای اسماعیل پلویی دنبال کرد.او اولین مدال های خود را در رده ها خردسالان و نوجوانان گرفت و از رده نوجوانان ملّی پوش شد.

امیرعلی آذرپیرا از کشتی گیران حرفه ای کشورمان بوده که در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان شرکت می‌کند و توانسته افتخارات متعددی را برای تیم ملی ایران به دست آورد

او اهل مازندران بوده و متولد دهه ۸۰ میباشد در مسابقات مختلف کشوری و جهانی در وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقه می‌دهد و توانسته نشان بدهد که از آینده هزاران کشتی ایران می باشد.

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

قهرمانی جهان زیر 23 سال

از مهمترین افتخارات او می‌توان به مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال اشاره کرد که توانست با پیروزی های پی در پی به فینال مسابقات قهرمانی جهان در صربستان برسد و در نهایت با شکست دادن حریف بلاروسی با نتیجه پنج بر صفر قهرمانی جهان دست یابد.

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

سوابق

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر واسیل پولیوچنکا از بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر جاناتان آیلو از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

حریف وی در دیدار پایانی رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا از کشور مولداوی را با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

نفرلت برتر رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران برای حضور در رقابت های جهانی صربستان مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، رقابت های انتخابی درون اردویی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال امروز جمعه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

در پایان این رقابت ها احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، مجید داستان در وزن ۶۱ کلیوگرم، پیمان نعمتی در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بعنوان فرد نخست شناخته شدند.

آذرپیرا پیش از این در دور نخست برابر واسیل پولیوچنکا از بلاروس با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی نیز مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کشتی و ورزش باستانی در دوران صفویه و زندیه رونق زیادی در ایران یافت به‌طوری‌که در هر شهر صدها پهلوان بنام وجود داشت. در دوران قاجاریه علاقه به این ورزش چنان زیاد شد که در دوران ناصرالدین شاه شخصی به نام «صاحب الدوله» مأمور توسعه ورزش کشتی شد و در تمامی روزهای تعطیل پهلوانان در میدان‌های شهر به کشتی گرفتن می‌پرداختند. مسابقات کشتی پهلوانی برای انتخاب پهلوان پایتخت از همین ایام آغاز شد و بعدها به صورت یک سنت جاری همه‌ساله درآمد. محمدصادق بلورفروش، ابراهیم یزدی معروف به یزدی بزرگ، پهلوان سیدعلی حق‌شناس، پهلوان اکبر خراسانی، حسین یوزباشی، سید حسن رزاز، سید اسماعیل کالسکه‌ساز از کشتی‌گیران و پهلوانان معروف آن زمان بودند.

همچنین ببینید:

ماجرای گچ پای امیرعلی آذرپیرا و شکستگی پایش مقابل حریف اسرائیلی

امیرعلی آذرپیرا نماینده ایران توانست مدال طلای رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان که در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار شده بود را کسب کند.امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۵ بر ۰ واسیل پولیوچنکا از بلاروس را مغلوب کرد. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۰ جاناتان آیلو از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا از کشور مولداوی را با نتیجه ۷ بر ۳ شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

فکر می‌کردی حریف آمریکایی‌ را ببری؟

بله می‌دانستم این کشتی را می‌توانم ببرم. چون با مربیان برنامه‌ریزی کرده بودیم و برنامه داشتیم و براساس آن پیش‌ رفتیم. ساعت‌ها روی این موضوع فکر کرده و فیلم همه مسابقه‌هایش را دیده و آنالیز کرده بودیم و حریف را می شناختیم. من از برنامه خارج نشدم و از تاکتیک‌ها کمک گرفتم چون به نظر من کشتی جنگ توأم تاکتیک‌ و تکنیک‌هاست.

در لحظه آخر مسابقه وقتی آمریکایی‌ها اعتراض کردند، نگران نشدی ممکن است نتیجه تغییر کند؟

وقتی آنها اعتراض کردند، حواسم به زمان بازی بود و مطمئن بودم که وقت تمام شده، خیالم راحت بود که برنده می‌شوم و به خاطر همان اعتراض هم یک امتیاز به من داده شد. به نظر من در هر مسابقه هر کسی برنامه بهتری داشته باشد برنده می‌شود.

پیروزی بر رقیب آمریکایی چه حس و حالی برایت داشت؟

مسابقه حساس و جو سنگین بود. خانواده حریف آمریکایی هم در جایگاه نشسته بودند و بعد از بازی من را تشویق کردند. منم یک نفس راحت کشیدم چون بعد از این همه تحمل سختی و تلاش و اذیت شدن‌ها آدم تازه می‌تواند روی تشک نفس راحت بکشد. در کل حس و حال موفقیت وصف شدنی نیست. سالها تمرین می‌کنی، سختی و زحمت می‌کشی و وقتی بالای سکو می‌روی و مدال می‌گیری و پرچم کشورت بالا می‌رود، انگار مزد زحماتت را می‌گیری. برای چند دقیقه روی سکوی موفقیت بودن، باید سال‌ها تمرین و تلاش کنی و همانجا تنها لحظه‌ای که خیال آدم راحت است.

آذرپیرا درباره شرایطش و تصویب چرخه انتخابی کشتی آزاد گفت: ما تابع تصمیمات فدراسیون و کادر فنی هستیم، تمام تلاشم را می‌کنم تا در میادین مختلف بتوانم بهترین عملکردم را داشته باشم. طبق تصویب چرخه انتخابی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی و آسیایی 2022 من باید از مسابقات قهرمان کشوری وارد این چرخه شوم و فقط مدال‌ داران نروژ می‌توانند از جام تختی وارد شوند. در حال حاظر با توجه به اینکه در اردو امیدها بودم در مراحل قبلی لیگ کشتی نگرفتم اما قرار است در مرحله پایانی مسابقات برای تیم سهند روی تشک بروم، اما هنوز برنامه‌ای اعلام نشده است.

همچنین ببینید:

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش +عکس

بیوگرافی رحمان عموزاد کشتی گیر و همسرش +فیلم و اینستاگرام

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی +عکس

بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر آزادکار و پدر و مادرش

بیوگرافی مجتبی گلیج کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس خانوادگی

بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر و همسرش +عکس پدر و مادر

نائب قهرمان کشتی آزاد در واکنش به وجود دو هم وزن خود، علی شعبانی و محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم تیم فولادین ذوب آمل، حریف نیمه‌نهایی سهند در لیگ هستند، گفت: با این دو نفر قبلا فقط تمرین کردم اما تاکنون با هم مبارزه نکردیم. من کم‌ تجربه‌تر و جوانتر از آنها هستم، هر دو نفر مدال دارند و کلی مسابقه رفته‌اند. هر دو کشتی‌گیر بسیار خوبی هستند. امیدوار هستم که بتوانم مبارزه خوبی را مقابل آنها داشته باشم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *