بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی +عکس

امیر محمد یزدانی چراتی کشتی گیر آزادکار ایران متولد ۸ مهر ۱۳۷۹ در شهر جویبار مازندران میباشد خواهرش زهرا یزدانی نیز کشتی گیر تیم ملی بانوان ایران است امیرمحمد ورزشکار و کشتی گیر در وزن ۶۵ کیلوگرم میباشد او دارای مدال نقره قهرمانی جهان در سال 2021 و مدال نقره جوانان جهان و نوجوانان جهان میباشد.

در ادامه به بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی و ناگفته های زندگی شخصی او میپردازیم.

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی

امیرمحمد یزدانی کشتی گیر سرشناس و پرافتخار کشورمان بوده که در خانواده ورزشکار به دنیا آمده است

او به همراه خواهرش زهرا یزدانی از قهرمانان کشتی ایران می باشند خواهرش نیز در مسابقات کشتی بانوان افتخارات زیادی را به دست آورده است.

محمد یزدانی متولد ۸ مهر ۱۳۷۹ در شهر جویبار می باشد او در خانواده ورزشکار به دنیا آمده و پدر و مادرش نیز در عرصه ورزش فعالیت دارند و مشوق او و خواهرش بود تا در زمینه کشتی گام بردارند و نشان دهنده یک استعداد ذاتی درخشان در زمینه کشتی دارند

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی +عکس و اینستاگرام

خواهرش زهرا یزدانی

زهرا یزدانی خواهر امیرمحمد نیز در کشتی آلیش در وزن 60 کیلوگرم فعالیت دارد. او متولد 1377 است و از سال 94 کشتی را آغاز کرده است. زهرا چون سابقه فعالیت و قهرمانی در ورزش تکواندو را داشته خیلی زود در کشتی رشد کرده و به مرحله قهرمانی رسید.

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر و خواهرش زهرا یزدانی +عکس و اینستاگرام

وی نیز گفت: کسب مدال طلا و نقره ایندورگیم (رقابت های داخل سالن) ترکمنستان در سال 96 و برنز قهرمانان جهان قزاقستان در سال 98 از جمله عنوان هایی است که من تا کنون به دست آورده ام.

افتخارات

محمد یزدانی در سال ۲۰۱۵ و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به شهرت رسید و توانست در این مسابقات که در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می شد در وزن ۴۲ کیلوگرم به مدال نقره دست یابد

عکس استوری تبریک قهرمانی و مدال طلای امیرمحمد یزدانی و عکس پروفایل

مدال نقره جوانان جهان 2019

در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا که در کشور مغولستان در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شد توانست عملکرد خیره کننده داشته باشد و در دور نخست با نتیجه ۱۵ بر ۲ حریف ترکمنستان را شکست داد و در دور بعد در مقابل حریف کوبایی دارنده مدال برنز جهان بدرخشد و با نتیجه ۱۳ برنامه را شکست بدهد و مدال نقره جوانان جهان را به دست آورد.

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر +عکس و اینستاگرام

مدال طلای قهرمانی جهان 2021

او در مسابقات قهرمانی جهان که در سال ۲۰۲۱ در نروژ برگزار می شد باز هم موفق شد با درخشش خیره کننده به فینال راه پیدا کند.

امیر محمد یزدانی نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده قرقیزستان در شرایطی که ثانیه‌هایی تا شکست فاصله نداشت با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد و راهی فینال شد.

عکس استوری تبریک قهرمانی و مدال طلای امیرمحمد یزدانی و عکس پروفایل

امتیاز پایانی امیر محمد یزدانی یکی از زیباترین صحنه های مسابقات بود؛ او در 15 ثانیه پایانی به معنای واقعی کلمه برای پیروزی جنگید

امیرمحمد یزدانی: “هدف من مدال طلای المپیک است”

امیر محمد یزدانی کشتی گیر آزادکار وزن 65 کیلوگرم متولد هشتم مهر سال 1379 است. وی در خصوص علاقمندی خود و ورودش به این رشته گفت: پدر من مربی کشتی بود و هنگامی که همراه پدرم به باشگاه می رفتم به کشتی علاقمند شدم و تصمیم گرفتم که وارد این رشته شوم.

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر +عکس و اینستاگرام

یزدانی در مورد مربی سازنده خود گفت: تاثیرگذارترین مربی من که به آمادگی و رشدم بسیار کمک کرد آقای فرامرز بوداغی بود که از او بسیار سپاسگزارم. در حال حاضر نیز زیرنظر فرشید قبادی به تمرینات خود ادامه می دهم.

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر +عکس و اینستاگرام

وی ادامه داد: تا کنون توانسته ام مدال نقره رقابت های نوجوانان جهان در سال 2015 و مدال نقره امیدهای آسیا در سال 2019 را کسب کنم.
این قهرمان جویباری تاکید کرد: همیشه سعی کرده ام خودم باشم و تنها به هدفم فکر کنم. هدف من از کشتی و دنبال کردن آن رسیدن به عالی ترین سطح یعنی کسب مدال طلای المپیک است و تمام تلاشم را برای این کار خواهم کرد.

پیج اینستاگرام

در اینستاگرام میتوانید پیج امیرمحمد یزدانی را با آیدی amirmohamad.yazdanii دنبال کنید

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر +عکس و اینستاگرام

بانوی قهرمان در خصوص ورودش به رشته کشتی گفت: من نزدیک به ده سال تکواندو کار می کردم و در قائمشهر زیر نظر استاد اصغر نژاد بودم. سه سال عضو تیم ملی نوجوانان و جوانان بودم و در سال 92 بهترین تکواندوکار ایران شدم ولی هربار به بهانه کم تجربه بودن به مسابقات اعزام نشدم و فرصت حضور در میادین بین المللی هرگز به من داده نشد.

عکس استوری تبریک قهرمانی و مدال طلای امیرمحمد یزدانی و عکس پروفایل

وی ادامه داد: سال آخر وارد رده بزرگسالان شدم و در لیگ بزرگسالان شرکت کردم و با وجود اینکه 17 سال داشتم توانستم نفر اول تیم ملی در وزن 55 کیلوگرم را شکست دهم. اما من از تکواندو دلسرد شده بودم.

همچنین ببینید:

بیوگرافی محمد نخودی کشتی گیر و همسرش +عکس

بیوگرافی رحمان عموزاد کشتی گیر و همسرش +فیلم و اینستاگرام

بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر آزادکار و پدر و مادرش +عکس

بیوگرافی امیرعلی آذرپیرا کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس

بیوگرافی مجتبی گلیج کشتی گیر آزادکار و همسرش +عکس خانوادگی

بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر و همسرش +عکس پدر و مادر

همان زمان مسابقات انتخابی رده سنی بزرگسالان تکواندو و کشتی در یک روز بود و باید یکی را انتخاب می‌کردم من با وجود همه علاقه ام به تکواندو در انتخابی کشتی شرکت کردم. شرایط سختی بود پدرم از اینکه تکواندو را کنار بگذارم راضی نبود.

بیوگرافی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر +عکس و اینستاگرام

یزدانی ادامه داد: من در انتخابات کشتی چهارم شدم و چون تازه یک هفته بود که به این رشته رفته بودم به عنوان استعداد انتخاب شدم البته به اردوی تیم ملی دعوت نشدم ولی با سماجت و تماس های مکرر با فدراسیون بالاخره توانستم در اردوها حضور پیدا کنم و خوشبختانه خیلی زود توانستم خودم را در این رشته ثابت کنم.

وی با بیان اینکه انگیزه او روز به رو بیشتر می شود و برای هدفش مبارزه می کند، گفت: من به دنبال قهرمانی جهان هستم و رویای حضور در المپیک را دارم. امیدوارم این رشته به رشته های المپیک اضافه شود.

عکس استوری تبریک قهرمانی و مدال طلای امیرمحمد یزدانی و عکس پروفایل

حذف از مسابقات جهانی 2022

یزدانی در قرعه کشی قهرمانی جهان 2022 به حرف اسرائیلی مواجه شد و برای رویارو نشدن با ناچار شدن وزن خود را بالا بیاورد و حذف شود.

طبق قرعه كشى او در دور نخست بايد با حريفى از رژيم صهيونيستى مبارزه كند.

اين قرعه نحس به نام يزدانى درآمده و بايد ديد مسوولان تيم چه تصميمى در اين خصوص خواهند گرفت.

غیر از امیرمحمد یزدانی که در وزن 70 کیلوگرم با حریف رژيم صهيونيستى برخورد کرد، در 2 وزن دیگر (74 کیلوگرم: یونس امامی و 79 کیلوگرم: محمد نخودی) هم احتمال برخورد با نماینده‌ای از رژيم صهيونيستى وجود دارد.

آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران به دلیل نرسیدن به وزن قانونی، حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست داد.

مراسم وزن کشی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان برگزار شد اما امیر محمد یزدانی آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران به دلیل ۳۰۰ گرم اضافه وزن، حضور در مسابقات جهانی را از دست داد. روز گذشته امیرمحمد یزدانى در قرعه کشى کشتی قهرمانی جهان با بدشانسى محض مواجه شد و در دور اول با قرعه‌اى مواجه شد که او را عملا اولین حذف شده ایران لقب مى دهد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *