بیوگرافی نادر انقطاع دانشمند و همسرش و فرزندان از ایران تا امریکا +عکس و تصاویر پروفسور نادر انقطاع

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع و همسرش و فرزندان از ایران تا امریکا +عکس

نادر انقطاع کیست

پروفسور نادر انقطاع متولد ۱۶ مهر ۱۳۳۴ در تهران بوده و در حال حاضر در آمریکا سکونت دارد و دارنده جایزه بنجامین فرانکلین در سال ۲۰۲۳ است جایزه‌ای که ادیسون و مادام کوری و بسیاری از چهره های سرشناس تاریخی از آن خود کرده اند در ادامه به بیوگرافی نادر انقطاع خواهیم پرداخت.

نادر انقطاع، فیزیکدان ایرانی_آمریکایی و از پیشگامان فناوری نانو برنده ی یکی از مدال های علمی موسسه ی “بنجامین فرانکلین” آمریکا شد.

این موسسه هر 8 سال، مدال علمی به برترین محققان رشته های مختلف اعطا میکند و یکی از معتبرترین جوایز علمی جهان محسوب میشود.

پروفسور نادر انقطاع از دانشمندان ایرانی آمریکایی بوده که در زمینه مهندسی پزشکی و فیزیک و ستاره شناسی و نانوفناوری فعالیت تخصصی دارد او اولین ایرانی است که مدال بنجامین فرانکلین را در سال 2023 کسب کرد.

بیوگرافی نادر انقطاع دانشمند و همسرش و فرزندان از ایران تا امریکا +عکس و تصاویر پروفسور نادر انقطاع

بیوگرافی نادر انقطاع

نادر انقطاع متولد ۱۶ مهر ۱۳۳۴ در تهران بود و کارشناسی خود را از دانشگاه تهران اخذ نمود و سپس راهی کالیفرنیا شد و موفق شد فوق لیسانس و دکترای خود را از موسسه فناوری کالیفرنیا به دست آورد او در سال ۱۳۵۷ و در بحبوحه انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد برادر ایشان ناصر انقطاع نویسنده و فعال سیاسی و مورخ ایرانی می باشد که در سال ۲۰۲۱ در لس آنجلس فوت کرد.

بیوگرافی نادر انقطاع دانشمند و همسرش و فرزندان از ایران تا امریکا +عکس

سوابق

نادر انقطاع در زمینه الکترومغناطیس توانست مدال طلای جامعه بین المللی حرفه‌ای در اپتیک و فوتونیک کاربردی را در سال ۲۰۱۵ به دست آورد جایزه ای که به عنوان بالاترین نشان اهدایی اسپری شناخته می شود و آقای نادر انقطاع اولین دانشمند ایرانی و آسیایی و دومین دانشمند جهان است که به این مدال دست پیدا کرده است.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع دانشمند از ایران تا امریکا +عکس و تصاویر

نادر انقطاع از پیشتازان نانوفناوری در جهان به‌شمار می‌آید. پژوهشهای او در زمینه فراماده و نقش نور در نانوفناوری، بر رشتههای بسیاری از ستاره‌شناسی و علوم رایانه گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تأثیر گذاشته‌است. او در زمینه‌های متامواد، اپتیک تبدیل، اپتیک پلاسما، نانوفوتونیک، فوتونیک گرافین، نانومواد، اپتیک نانوسکیل، نانو آنتن‌ها، و آنتن‌های مینیاتوری پژوهش‌هایی انجام داده‌است.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع دانشمند از ایران تا امریکا +عکس و تصاویر

افتخارات

  • جایزه پژوهشگر جوان بنیاد علوم ملی ایالات متحده آمریکا (۱۹۸۹)
  • فلوی مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک، (۱۹۹۶)
  • جایزه جرج هیلمیر برای پژوهش برتر (۲۰۰۸)
  • جایزه الکترومغناطیس مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک، (۲۰۱۲)
  • مدال طلای بالتازار ون در پل اتحادیه جهانی علوم رادیویی، (۲۰۱۴)
  • مدال طلای انجمن بین‌المللی اپتیک و فوتونیک (۲۰۱۵)
  • مدال مؤسسه فیزیک اسحاق نیوتن به علت پژوهش در زمینه الکترومغناطیس، فراماده و نانوفناوری (۲۰۲۰)
  • جایزه بنجامین فرانکلین (۲۰۲۳)

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع دانشمند از ایران تا امریکا +عکس و تصاویر

مدال نیوتن چیست؟

مدال اسحاق نیوتن موسسه فیزیک بریتانیا هر سال به یک فیزیکدان که تحقیقات برجسته او افق این رشته علمی را گسترده‌تر کرده باشد اهدا می‌شود.

همچنین ببینید:

جالب اینجاست که انقطاع علاوه بر دریافت مدال ایزاک نیوتن، حدود دو ماه قبل نیز برنده جایزه مکس بورن شده است. وی برای کمک‌های پیشرو به حوزه متامواد اپتیکی این جایزه را دریافت کرده است.

انقطاع – استاد مهندسی برق، سیستم‌ها و مهندسی زیستی دانشگاه پنسیلوانیا – از مهم‌ترین شخصیت‌های علمی در زمینه فرامواد (Metamaterial) است که ترکیبی از فیزیک، مهندسی و نانو فناوری است برای دست‌کاری امواج به روشی که مواد قادر به انجام آن نیستند. هدف این پژوهشگر ساخت دستگاه‌ها و وسایلی است که در زندگی بشر بسیار موثر و مفید هستند.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع دانشمند از ایران تا امریکا +عکس و تصاویر

دکتر نادر انقطاع استاد مهندسی برق، سیستم ها و مهندسی زیستی دانشگاه پنسیلوانیا است که پس از اخذ مدرک کارشناسی از دانشکده فنی دانشگاه تهران،‌ مدارک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه فناوری کالیفرنیا (Coltech) اخذ کرد. پروفسور انقطاع یکی از مهمترین شخصیت های علمی جهان در زمینه فرا مواد( متامتریال) است که ترکیبی از فیزیک، مهندسی و نانوفناوری برای خمش و دستکاری امواج به شیوه ای است که مواد طبیعی قادر به آن نیستند.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع دانشمند از ایران تا امریکا +عکس و تصاویر

کسب مدال بنجامین فرانکلین

دانشمند ایرانی-آمریکایی، برنده مدال بنجامین فرانکلین شد.

نادر انقطاع، دانشمند ایرانی-آمریکایی و استاد مهندسی برق و سیستم‌ها در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا، برنده مدال بنجامین فرانکلین، یکی از قدیمی‌ترین جوایز علمی شد.

مدال فرانکلین (به انگلیسی: Franklin Medal) جایزه‌ای علمی و مهندسی که توسط موسسه فرانکلین در فیلادلفیا، در ایالات متحده آمریکا اهدا می‌شود از سال ۱۹۹۸ این جایزه به نشان بنجامین فرانکلین تغییر نام داد

برای فهرست برندگان از سال ۱۹۹۷ به بعد به بخش نشان بنجامین فرانکلین رجوع شود

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. باعث افتخار ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *