بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر و عکس کودکی و بچگی

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر و همسرش و فرزند +عکس و خانواده و فیلم

هوتن شکیبا کیست و اهل کجاست

هوتن شکیبا متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در سنندج می باشد . وی کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر است و با نقش حبیب در سریال لیسانسه ها به شهرت رسید وی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر میباشد.

  • نام: هوتن
  • نام خانوادگی: شکیبا
  • تاریخ تولد: 24 خرداد 1363
  • محل تولد:سنندج
  • اصالت: کرد
  • نماد ماه تولد: دو پیکر
  • تحصیلات: کارشناسی ارشد بازیگری
  • زمینه فعالیت: بازیگری و صدا پیشگی
  • شروع فعالیت: از سال 1381 تاکنون
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • فرزندان: ندارد
  • شهرت: حبیب در سریال لیسانسه ها

در ادامه مجله شبونه به بیوگرافی هوتن شکیبا و همسرش با عکس شخصی و سوابق و مصاحبه خواهیم پرداخت.

بیوگرافی هوتن شکیبا و همسرش

بازیگر ایرانی و صداپیشه و عروسک گردان در ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در سنندج به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته بازیگری در مقطع فوق لیسانس و کارگردانی تئاتر می باشد.

البته رشته تحصیلی دوران دبیرستانش تجربی بود که به علت علاقه به بازیگری در پیش دانشگاهی آنرا به هنر تغییر داد.

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر و عکس کودکی و بچگی

نحوه ورود به بازیگری

از سال ۸۱ از دوران دانشجویی بطور رسمی وارد حرفه بازیگری شده و اولین نقش خود را در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی و سپس در فیلم طبقه حساس ایفا کرد‌.
البته بطور غیر رسمی و معمول از کلاس چهارم دبستان در نمایش های مدرسه و فعالیت های فرهنگی در دوران دانش آموزی حضور داشته و از همان کودکی در این هنر کار کرده است.
با بازی در سریال لیسانسه ها در نقش حبیب به شهرت رسید که این سریال اولین نقش او در تلویزیون بوده است.
قبلتر بیشترین فعالیتش در تئاتر و سینما بوده است.

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر نقش حبیب در سریال لیسانسه ها + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

هوتن شکیبا بازیگر

در بیوگرافی هوتن شکیبا آمده وی کارنامه هنری پر باری دارد و در مدت فعالیت خود در عرصه هنرپیشگی تئاتر و سینما و تلویزیون برنده جوایز زیادی شده است.
از جمله نامزد بهترین بازیگر مرد در جشنواره های حافظ و خانه تئاتر و جشنواره فیلم فجر و … شده است.

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر و همسرش و فرزند +عکس پدر و مادر و خواهر و برادر

بازی او در نقش ریگی در فیلم شبی که ماه کامل شد مورد توجه قرار گرفته و او را نامزد دریافت بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر ۹۷ کرده است.مردان بازیگر

بیوگرافی هوتن شکیبا + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

عکس شخصی و اینستاگرامی

او همراه نوید محمدزاده گروه تئاتر تازه را تاسیس کرده و عضو این گروه می باشند.

از صداپیشگی تا تدریس و دوبله

این بازیگر در صداپیشگی عروسک ها و شخصیت های عروسکی نیز فعال است و صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ مجموعه‌های کلاه قرمزی انجام داده است.
وی همچنین در کار دوبلاژ و نمایش های رادیویی نیز فعال بوده و اکنون نیز کار تدریس بازیگری انجام می دهد..

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر و صداپیشه عروسک بچه در برنامه مهمونی

از جدیدترین نقش های او بازی در نمایش های مرگ هوتن، الیور توئیست، و بینوایان در کنار مهناز افشار بود.بیوگرافی هوتن شکیبا

بیوگرافی و تیپ عجیب هوتن شکیبا + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

فیلم ها و سریال ها

ابله
لیسانسه ها
شب بیرون ۹۲
طبقه حساس ۹۲
حق سکوت ۹۲
هلن ۹۴
شبی که ماه کامل شد ۹۷ در نقش عبدالرحیم ریگی
موج اف ام ردیف ۴۸ ۹۷
ما همه با هم هستیم.بیوگرافی هوتن شکیبا

بیوگرافی هوتن شکیبا + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

ازدواج و همسرش

وی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

آدرس اینستاگرام و صفحه شخصی

instagram hootan shakiba

بیوگرافی هوتن شکیبا + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

جایزه سیمرغ بلورین هوتن شکیبا

او برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد در نقش عبدالکریم برادر عبدالمالک ریگی جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را ازان خود کرد.

او در این باره میگوید منتقدان از ریسک فیلمساز برای انتخاب من به‌عنوان بازیگر نقش اول ایم فیلم حرف زدند و این ایراد نیست و اتفاقا به‌نظر من بسیار هم اتفاق خوبی است. من معتقدم این بحث نباید وجود داشته باشد چون چیزی که عجیب است، ریسک‌نکردن فیلمسازان ماست. وقتی در انتخاب بازیگران ریسک وجود نداشته باشد، نقش همیشه به بازیگری می‌رسد که در نقش‌های مشابه بازی کرده و به نوعی جواب خود را پس داده است. این یعنی فیلمساز معمولا سراغ گزینه آماده‌ای می‌رود که از قبل مطمئن است نقش به او می‌خورد. اینجاست که تکرار اتفاق می‌افتد. به‌نظر من ریسک‌کردن فیلمساز نسبت به تن‌دادن او به تکرار عادی‌تر است. وقتی فیلمساز ریسک نمی‌کند فرصت تجربه‌های جدید از بازیگر گرفته می‌شود.

بیوگرافی هوتن شکیبا + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

قبل از من با هومن سیدی برای ایفای این نقش صحبت شد اما با توجه به مشغولیت‌های او، نتوانسته بازی در فیلم را بپذیرد. فیلمبرداری شبی که‌ماه کامل شد ۵‌ ماه طول کشید، بخش‌های زیادی از فیلم هم خارج از تهران و حتی خارج از کشور ضبط شد.

اینکه قرار هست من بعد از این بیشتر در سینما فعالیت کنم یا نه، به پیشنهادها بستگی دارد. در این سال‌ها هم تعداد پیشنهادهای بازیگری که دریافت کردم کم نبوده اما یا زمان، اجازه حضور در سینما را به من نداد یا اینکه کار پیشنهادشده را دوست نداشتم.

ضمن اینکه سراغ تجربه‌های تکراری نرفتم و ترجیح دادم دنبال تجربه‌ای جدید باشم. در نتیجه اینکه در آینده حضور من در سینما افزایش پیدا می‌کند یا نه، تا حد زیادی به پیشنهادهای فیلمسازان بستگی دارد.

بیوگرافی مهدی ربيعي و همسرش بیوگرافی امیرحسین رستمی و همسرش
بیوگرافی علی محمد رادمنش و همسرش سکانس لخت هوتن شکیبا در سریال رهایم کن

خیلی از کسانی که فیلم را دیده‌اند می‌گویند چرا با وجود اینکه عبدالحمید در نهایت باید منفور باشد، اما وقتی فیلم تمام می‌شود هنوز او را دوست داریم و دلمان به حال او می‌سوزد؟ من هم در پاسخ می‌گویم که اتفاقا ما هم همین را می‌خواهیم!

عبدالحمید هم مانند هر انسانی فطرت بدی ندارد اما شرایط او را به سمتی می‌برد که دچار تردید می‌شود و می‌لغزد. این اتفاق ممکن است برای هر آدمی در زندگی رخ دهد. در زندگی روزمره هم با این ماجراها مواجه می‌شویم، مثل وقتی که مجرمی را به‌علت اختلاس دستگیر می‌کنند و آن فرد با اینکه در جنبه‌های دیگر انسان خوبی بوده، در نقطه‌ای ترجیح داده سراغ منافع شخصی برود و خطا کرده است.

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر گریم جالب پیرزن

اینطور نیست که همین که از سالن سینما بیرون می‌آیند بگویند فیلم خوب بود یا بد و تمام. بیشتر تماشاگران می‌گویند فیلم روی آنها تأثیر طولانی گذاشته و تا مدتی به آن فکر کرده‌اند. گاهی در جشنواره با تماشاگرانی مواجه می‌شوم که می‌گویند چند روز قبل فیلم را دیده‌اند اما هنوز تصاویر آن پیش چشمشان پررنگ است. این حس خوشایندی است.

البته که این فیلم و بازیگری من هم مثل هر کار دیگری عاری از عیب نیست اما ما همه تلاشمان را انجام دادیم تا کاری انسانی و قابل‌قبول انجام دهیم و سؤالی در ذهن مخاطبان ایجاد کنیم. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد این اتفاق افتاده است.

بیوگرافی هوتن شکیبا + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

رشته تحصیلی ام به من کمک کرد

به‌طور قطع تحصیلات آکادمیک در تجربه بازیگری بسیار به کمک من آمده است. از سال۱۳۸۱ که وارد دانشگاه شدم، تا مقاطع کارشناسی در دانشگاه سوره بودم و بعد هم در سینما و تئاتر کارشناسی‌ارشد گرفتم.

ارتباط با فضای دانشگاهی در موفقیت من بسیار نقش داشته و همچنان تلاش می‌کنم ارتباطم را با این فضا حفظ کنم. فضای دانشگاهی پویاست، دانشجویان هم هنوز وارد فضای حرفه‌ای نشده‌اند در نتیجه جرأت تجربه‌هایی را دارند که در محیط حرفه‌ای چندان وجود ندارد.

واکنش پدر هوتن شکیبا به بازیگر شدنش

به خاطر دارم پدرم در واکنش به انتخاب سینما از طرف من، ابتدا مخالفت کرد اما بعد مرا کنار کشید و گفت هر رشته‌ای را دوست داری انتخاب کن، بهتر است رشته موردعلاقه‌ات را بخوانی و بیکار باشی تا اینکه در رشته‌ای دیگر تحصیل کنی و باز هم کاری پیدا نکنی. خوشبختانه این اتفاق برای من نیفتاد و توانستم در همان رشته‌ای که دوست داشتم، درس بخوانم و مشغول به‌کار شوم.

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر و همسرش و فرزند +عکس پدر و مادر و خواهر و برادر
عکس پدر و مادر هوتن شکیبا

هوتن شکیبا حالا دیگر هم در سینما، هم در تئاتر و هم در تلویزیون نام ناشناخته‌ای نیست. با سیمرغی که با اولین حضور جدی سینمایی‌اش به کارنامه خود افزود، شکیبا حالا یکی از بازیگران مطرح و شناخته شده سینمای ایران است که در تلویزیون هم طرفداران خاص خود را دارند و احتمالا خیلی‌ها این روزها شاهد هنرنمایی این بازیگر در «فوق لیسانسه‌ها» با بازی شیرین وی هستند.

بیوگرافی هوتن شکیبا + عکس شخصی و اینستاگرام هوتن شکیبا

هوتن شکیبا چند ماه گذشته کتاب «مغازه خودکشی» نوشته ژان تولی را خواند و آن را به صورت کتاب صوتی به بازار عرضه کرد تا طرفدارانش را به خواندن کتاب هم تشویق کند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *