بیوگرافی ژاله علو بازیگر و همسر اول و دوم و فرزندان + عکس های جوانی

بیوگرافی ژاله علو بازیگر و همسر اول و دوم و فرزندان + عکس های جوانی

بیوگرافی ژاله علو  و همسرش و فرزندان

ژاله علو با نام اصلی شوکت علو متولد ۱ فروردین ۱۳۰۶ در تهران است او شاعر، گوینده، صداپیشه و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما اهل ایران میباشد و از قبل انقلاب در عرصه بازیگری فعالیت دارد آخرین کار ژاه علو سریال مختارنامه بوده که در نقش مادر مختار بازی کرد.

بیوگرافی ژاله علو بازیگر و همسر اول و دوم و فرزندان + عکس های جوانی و قدیمی و قبل انقلاب

پدر و مادر

پدرش سرهنگ ارتش رضا خان و پدربزرگ وی (علوالسلطنه) از خوشنویسان دوران قاجار بود. از سال ۱۳۲۷ با گویندگی زنده در رادیو و اعلام برنامه‌ها کار خود را با گویندگی در رادیو ملی ایران آغاز کرد و سپس در سال 1327 وارد عرصه بازیگری شد بیوه‌های خندان و دندان افعی در سال 1340 اولین فیلم های ژاله علو بودند.

همسر و فرزندان

ژاله علو دو بار ازدواج کرده است همسر اولش نصرت‌الله محتشم بازیگر سینما و همسر دومش ایرج رزمجو از خواننده های معروف ایران بودند. ژاله علو دارای یک فرزند پسر به نام شاهرخ رزمجو بوده که باستان شناس است.

بیوگرافی ژاله علو بازیگر عکس های جوانی و قدیمی و قبل انقلاب

ژاله علو  کیست + زندگی شخصی

ژاله علو با نام دیگر شوکت علو بازیگر ایرانی و دوبلور و گوینده رادیو در اول فروردین ماه ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمده و دارای تحصیلات عالیه بوده که در آن زمان کمتر دختری اجازه تحصیل داشت

و این نکته مهم در بیوگرافی خانم دوبلور خوش صدای ایرانی است که از جمله زنان متجدد و روشنفکر دهه بیست بوده است. وی فارغ‌التحصیل دانشسرای مقدماتی تهران و همچنین فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران در سال ۱۳۲۹ است.

بیوگرافی ژاله علو

بیوگرافی ژاله علو و همسرش

فعالیت ها و سوابق ژاله علو قبل از انقلاب

شوکت علو با نام هنری ژاله در محله سنگلج تهران در یک خانواده ارتشی بدنیا آمد.
پدر بزرگ خانم علو از خوشنویشان دوره قاجار بود و اهل ادب و حافظ خوانی بود و وی نیز از کودکی با شنیدن اشعار سعدی و حافظ رشد کرده و خواندن این اشعار را فراگرفت.

بیوگرافی ژاله علو

با استعدادی که در زمینه شعر داشت در نوجوانی در انجمن های شعر شرکت می کرد و صدای خوب و شعرخوانی روانش باعث شد تا به رادیو راه پیدا کند.
ژاله علو بازیگر و گوینده قبل از انقلاب است و از سال ۱۳۲۷ در رادیو ایران فعالیت کرده است.

ایشان فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۲۷ با گویندگی در رادیو شروع کرد و بعدها وارد عرصه نمایش شده و نمایش های رادیویی را با صدای خوب و ویژه اش اجرا کرد.

بیوگرافی ژاله علو بازیگر عکس های جوانی و قدیمی و قبل انقلاب

عکس بی حجاب ژاله علو

از اولین نفراتی است که داستان شب را گویندگی کرده و از پایه گذاران این برنامه پر مخاطب شبانه می باشد.
بانو ژاله علو اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم طوفان زندگی در دهه بیست انجام داد و سپس در فیلم های دیگری با عناوین زندانی امیر و واریته بهاری، عروس دجله ،یعقوب لیث صفاری ،بیژن و منیژه، آسمون جل ، شیرین و فرهاد ، لیلی و مجنون ، طوقی، داش‌آکل و ….بازی کرده است.

بیوگرافی ژاله علو

بیوگرافی ژاله علو و همسرش

همسر ژاله علو که بود؟

بازیگر قدیمی ایرانی در تاتر نیز فعال بوده و چندین نمایش را از دهه بیست به بعد اجرا کرده است که عمده همکاری وی با نصرت الله محتشم بوده که بعدها همین همکاری باعث می شود که با هم ازدواج کنند.

همچنین ببینید: بیوگرافی سیاوش طهمورث بازیگر و همسرش

فعالیت بعد از انقلاب شوکت علو

بعد از پیروزی انقلاب خانم علو در کشور ماند و فعالیتش را همچنان در عرصه سینما و تلویزبون و تاتر ادامه داد.
ایشان بعد از انقلاب نیز یکی از بزرگان عرصه دوبله و بازیگران محبوب و مشهور سینما و تلویزیون بوده و آثار شاخص و ارزنده ای را بازی کرده است.
نقش وی با عنوان خاله لیلا در سریال روزی روزگاری در کنار مرحوم خسرو شکیبایی هنوز در اذهان ماندگار شده و مخاطبان بعد از گذشت چند سال وی را با همین نام معرفی می کنند.

بیوگرافی ژاله علو

بیوگرافی ژاله علو و همسرش

عکس جدید و شخصی ژاله علو

ایفای نقش در سریال مختارنامه و امیر کبیر و مسافر ری نقطه عطف دیگر بازیگری وی محسوب می شود.
از دیگر آثارش بعد از انقلاب می توان طالع زن امروز ،سلطان، مهمان مامان ، شیخ بهایی ،مشق عشق، تفنگ سرپر، این خانه دور است، آوای فاخته،
او در سال ۸۹ به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد.

فعالیت علو در عرصه دوبله

این هنرمند پیشکسوت از دهه سی و از سال ۱۳۳۱ به دلیل داشتن صدای خوب و خاص وارد دوبله شده و به عنوان دوبلور فعالیت کرده است.
اولین کار دوبله را در فیلم مادر به جای دلکش گویندگی کرد و بعدها چندین فیلم و سرسال داخلی و خارجی را دوبله و صدا پیشگی کرده است.
از جمله دوبلهٔ کارتون‌ های والت دیسنی چون زیبای خفته و گربه‌های اشرافی و دوبله سال های دور از خانه و می باشد.

بیوگرافی ژاله علو

بیوگرافی ژاله علو و همسرش

عکس ژاله علو

ایشان گوینده نقش‌ های چهره های بازیگران خارجی زن همچون سوفیا لورن و سوزان هیوارد مورین و شرلی آن فیلد، آلیدا والی، ایوون سانسون، آوا گاردنر، جون کرافورد، باربارا استانویک، ریتا هیورث، و…را بر عهده داشته است.

ازدواج و عکس همسر ژاله علو

در بیوگرافی ژاله علو آمده است این بانوی هنرمند سینمای ایران در سال ۱۳۳۰ با نصرت الله محتشم از کارگردانان و بازیگران تاتر ازدواج کرد.

زمینه آشنایی این زوج هنرمند در همکاری با هم بوده و این آشنایی و همکاری به ازدواج منجر شده است.

عکس منتسب به ژاله علو و پسرش

بیوگرافی ژاله علو و همسرش

جوایز جشنواره ها

کسب تندیس افتخار برای فعالیت چندین دهه در سینما
دریافت تقدیرنامه برای فعالیت هنری چندین ساله
کسب لوح تقدیر به بعنوان بهترین کارگردان رادیو
چهره ماندگار در س

بیوگرافی نصرت الله محتشم

نصرت‌ الله محتشم همسر خانم علو در ۱۲۹۸ در تهران بدنیا آمده و از کارگردانان و بازیگران دهه سی و چهل سینمای ایران بوده که در سال ۱۳۵۹ درگذشته است.
محتشم به جز خان علو همسر دیگری به نام روح انگیز سامی نژاد داشته است.

بیوگرافی روح انگیز سامی نژاد بازیگر دختر لر

صدیقه سامی‌نژاد با نام هنری روح انگیز از بازیگران قدیمی دهه سی و چهل بود که در ۱۲۹۵ در شهر بم به دنیا آمده و در سال ۱۳۷۶ از دنیا می رود.بیوگرافی ژاله علو

بیوگرافی ژاله علو و همسرش

عکس روح انگیز سامی نژاد بازیگر دختر لر همسر دیگر محتشم

روح انگیز اولین فیلمی که بازی کرد دختر لر بود و محتشم دومین همسر روح انگیز سامی نژاد بوده که از وی بدون داشتن فرزند جدا می شود .

سامی نژاد بعد از جدایی از نصرت الله محتشم با فرد دیگری ازدواج کرده و به هندوستان می رود و بعد از ۱۸ سال به ایران برمیگردد.
وی مدت ها ساکن خیابان سروستان پاسداران بوده و در سال ۱۳۷۶ در ایران فوت کرده و دد بهشت زهرا دفن می شود.

مطالب مشابه را ببینید : بیوگرافی مهوش وقاری و شهلا ریاحی و بیوگرافی پروانه معصومی و کتایون امیر ابراهیمی

بیوگرافی ژاله علو و همسرش

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *