تاریخ دقیق وفات حضرت ام البنین س چه روزیست

تاریخ دقیق وفات حضرت ام البنین 1402 چه روزیست

تاریخ دقیق وفات حضرت ام البنین س

۱۳ جمادی الثانی ۶۴ قمری سالروز وفات حضرت ام البنین عنوان شده است البته تاریخ دقیق وفات حضرت ام البنین س چه روزی است توسط مورخان ثبت نشده است اما به صورت تقریبی در تقویم شیعیان 13 جمادی الثانی 64 قمری ثبت شده است

حضرت ام البنین کیست؟

نام او فاطمه بود. بعدها، پس از ازدواج با حضرت علی (ع) با کنیه‏ “امُّ البنین” (به معنای مادر پسران) مشهور شد. پدر و مادرش از خاندان بنی کلاب از اجداد بزرگ حضرت محمد (ص) و دارای خوبی‌ها و صفات خانوادگی مشترک بودند. فاطمه دختری پاکدل و باتقوا بود. در روایات آمده است، بعد از گذشت مدتی از ازدواج ام البنین با حضرت علی (ع)، ایشان به امام علی (ع) پیشنهاد کرد او را به نام اصلی‌اش که فاطمه بود، صدا نزند، تا حسنین (ع) با شنیدن نام فاطمه به یاد مادرشان نیفتند. از این رو امام علی(ع) او را ام البنین [مادر پسران] نامید.

ام البنین یکی از همسران امام علی اولین امام شیعیان میباشد بعد از شهادت حضرت فاطمه امام علی علیه السلام به برادرش عقیل گفت که برایش از بین زنان اصیل عرب دختری معرفی کند و عقیل که در شناخت قبایل عرب تجارب زیادی داشت ام البنین را به او معرفی کرد.

تاریخ دقیق وفات حضرت ام البنین س چه روزیست

در نهایت آنها ازدواج کردند حاصل ازدواج شان چهار فرزند به نامهای عباس عبدالله و جعفر عثمان بود که همگی آنها در روز عاشورا و در رکاب حضرت امام حسین به شهادت رسیدند.

بعد از شهادت امام حسین و یارانش در کربلا ام البنین در قبرستان بقیع جایی که آنها را دفع کرده بودند به سوگواری پرداخت.

۱۳ جمادی الثانی ۶۴ قمری سالروز وفات حضرت ام البنین عنوان شده است

اما جالب است بدانید چرا به ایشان لقب ام البنین داده اند در حالی که نام اصلی او فاطمه بوده است ایشان بعد از ازدواج با امام علی به وی گفت که نام اصلی اش فاطمه را صدا نزند تا فرزندان دیگرش با شنیدن نام او به یاد مادرشان نفتند و به همین دلیل امام علی نام او را ام البنین گذاشت که به معنی مادر پسر آن می باشد.

اخیراً برخی از جاهلان مغرض، شمر بن ذی الجوشن قاتل حضرت اباعبد الله الحسین(علیه‌السلام) را برادر حضرت امّ‌البنین، همسر دوم حضرت امیرالمؤمنین و مادر حضرت اباالفضل العباس(سلام الله علیه) دانسته‌اند. قصد ایشان از این دروغ پراکنی‌ها، خانوادگی جلوه دادن قیام بزرگ آن حضرت بوده است.

شجره نامه حضرت ام البنین

حضرت ام البنین دختر خِذام بن خالد بود که به همسری علی بن ابی طالب (ع) درآمد و چهار پسر از آن حضرت به نام‌های عباس، جعفر، عثمان و عبدالله به دنیا آورد. همگی پسران او همراه با سالار شهیدان امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند. برای آشنایی هرچه بیشتر با فضائل و زندگانی آن بانوی با فضیلت و بزرگوار بخش‌هایی از تاریخ که مربوط به ایشان است را در این بخش از پورتال آسمونی مرور می‌کنیم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *