آموزش و راهنمای سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن www tem.mrud.ir

آموزش و راهنمای سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن www tem.mrud.ir

آموزش و راهنمای سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران www tem.mrud.ir را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

تورم چشم گیر اقتصادی کشورمان در سالهای اخیر باعث شده که بسیاری از مستاجران در کلان شهرها نتوانند از پس فراهم کردن ودیعه خود برایند متاسفانه در یکسال اخیر ودیعه مسکن برای هریک از مستاجران که در خانه ای سال گذشته خود نشسته بودند دو و حتی سه برابر شده است که با توجه به وقوع ناگهانی تورم در کشورمان هیچ کسی این روزها را پیش بینی نکرده بود که برای آن برنامه ریزی کرده باشد.

آموزش و راهنمای سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران

این وضعیت در تهران بسیار وخیم تر است و بسیاری از مستاجران که در وسط شهر بوده اند به ناچار به حاشیه شهر مهاجرت کرده اند.

آموزش و راهنمای سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن www tem.mrud.ir

دولت که سعی کرده این اوضاع را سر و سامان بدهد اما همچنان نتوانسته مشکلات اقتصادی مستاجران را حل کند پرداخت وام ودیعه یکی از راهکار هایی بوده که دولت برای این مشکل در نظر گرفته است اما کمبود بوجه دولت و همکاری نکردن برخی بانکها نیز گره ای از این مشکلات حل نکرده است.

به هر حال «محمد اسلامی» روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مسکن بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران، افزود: با استفاده از ظرفیت زمین‌های دولتی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی امروز توانستیم گام دیگری برای تحقق طرح مسکن ملی برداریم.

برای ثبت نام باید اینجا کلیک کنید

برای پرداخت چقدر اقساط ماهیانه آماده شویم؟

تسهیلات ودیعه مسکن را می‌توان تسهیلاتی خاص در شبکه بانکی دانست. این تسهیلات در حقیقت در غالب ودیعه مسکن به مستاجران پرداخت می‌شود و در پایان قرارداد اجاره در یک سال مستاجران باید مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند. به عبارت دیگر بانک تسهیلات را بابت کمک هزینه مسکن در اختیار مستاجران قرار می‌دهد و سپس در پایان سال اصل این مبلغ را دریافت می‌کند.

در این فاصله زمانی مستاجران باید کارمزد ۱۳ درصدی این مبلغ را به بانک پرداخت کنند. با احتساب ابن رقم اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی تهرانی‌ها، ماهی ۵۴۰ هزار تومن می‌شود. در شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه که مقدار وام ودیعه مستاجران ۳۰ میلیون تومان است، اقساط ماهیانه به ۳۲۵ هزار تومن می‌رسد و بالاخره اقساط وام ۱۵ میلیون تومانی قابل پرداخت در سایر شهرها ماهی ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

چطور می‌توان صاحب اصل وام شد؟

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفته، افرادی که باید تایید وزارت راه و شهرسازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهیانه سود وام و پرداخت اصل آن درپایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهیانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

همتی از بانک‌ها خواسته برای سایر متقاضیان کمک ودیعه مسکن را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد محاسبه کنند.

اقساط وام با سود ۱۲ درصد چقدراست؟

کسانی که بخواهند پیشنهاد رئیس بانک مرکزی را قبول کنند و به جای پرداخت سود، کل اقساط را پرداخت کنند و ۳۰ ماه از بانک مهلت بگیرند، احتمالا باید ماهانه رقمی حدود یک میلیون ۹۴۰ هزار تومان قسط بدهند. این اقساط تا دو سال و نیم آینده ادامه خواهد داشت اما در پایان اصل وام ۵۰ میلیونی به خود مستاجر خواهد رسید.

در کلان شهرها که مبلغ وام ۳۰ میلیون تومان است، اقساط ماهانه برای بازپرداخت ۳۰ ماهه اصل و سود وام مستاجران یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان محاسبه می‌شود و این رقم برای مستاجران سایر شهرها که وام ۱۵ میلیون تومانی می‌گیرند، ۵۸۰ هزار تومان خواهد بود.

اقساط وام با سود ۱۸ درصد چقدر است؟

همچنین اگر بانک‌ها به توصیه همتی عمل کنند و بخواهند علاوه بر منابع ۲۰ هزار میلیاردی فعلی، خودشان به مستاجران تسهیلات بدهند، می‌توانند نرخ سود را برای متقاضیان ودیعه مسکن ۱۸ درصد در نظر بگیرند.

وثیقه دریافت وام چیست؟

تایید ثبت‌نام و پرداخت وام ودیعه مستاجران شرایط دیگری‌هم دارد؛ مثلا در زمان ثبت‌نام طرح ملی مسکن شرط تاهل در نظر گرفته شده بود البته این شرط هم قید شده که متقاضی می‌تواند زن سرپرست خانوار باشد.

نداشتن منبع قانونی برای دریافت وام تسهیلات بانکی یک شرط دیگر است. این بند تاکید می‌کند که متقاضی نباید به هیچ وجه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه بانکی داشته باشد. جزئیات تایید توانایی تامین و پرداخت اقساط ماهانه را قراراست در اطلاعیه‌های بعدی اعلام کنند اما احتمالا ارائه یک فیش حقوقی که نشان دهد شما یا ضامن شما می‌تواند از عهده پرداخت اقساط ماهانه ۵۴۰ هزار تومانی در تهران، ۳۲۵ هزار تومانی در شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه و اقساط ۱۶۰ هزار تومانی ماهانه در سایر شهرها بربیاید یک شرط ضروری به حساب می‌اید.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. فرشته قربانی

    خسته نباشید از وام سرپرست خانوار لطفا بگویید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *