ماجرای وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی مارشال واقعیت دارد؟ +جزئیات

وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی مارشال واقعیت ندارد سرتان کلاه نرود

وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی های قدیمی یکی از موضوعاتی بوده که همیشه درباره آن خبرهای ضد و نقیض از گذشته تا کنون وجود داشته است جیوه قرمز یک مواد گرانبها و ارزشمند بوده که گفته می شود در چرخ خیاطی های قدیمی برند مارشال وجود دارد. اما آیا این خبر واقعیت دارد؟

ماجرای وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی مارشال واقعیت دارد؟ +جزئیات

ماجرای وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی مارشال

در شایعاتی که منتشر شده گفته می‌شود که هر گرم این جیوه قرمز رنگ ده میلیارد تومان قیمت دارد که در صنایع هسته‌ای از آن استفاده می شود و بسیار خطرناک است.

همچنین شایعه شده که در برخی از تلویزیون ها و یخچال های قدیمی برقی نیز این جیوه وجود دارد شایعه ای که مورد توجه قرار گرفته و باعث شد برخی از لوازم برقی و همچنین چرخ خیاطی قدیمی مارشال قیمت بسیار بالایی به خود بگیرد و در اپلیکیشن های فروش لوازم دست دوم قیمت نجومی پیدا کند.

چه کسی این شایعه را به راه انداخته ؟

با کمی بررسی و تحقیق در اینترنت به موضوعی می رسید که خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۰۹ به آن پرداخته بود و مربوط به عربستان سعودی است.

در عربستان سعودی با استفاده از این شایعه تعداد بسیار زیادی لوازم خانگی قدیمی جعلی را توانسته بودند به فروش برسانند و افراد مال باخته ضرر و زیان فراوانی کنند.

برخی از خریداران این لوازم خانگی بیش از ۵۰ هزار دلار نیز هزینه کرده بودند تا به این جیوه قرمز رنگ ارزشمند برسند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این باره کرده بودند.

روزنامه‌های سعودی روز سه‌شنبه تصاویری از سعودی‌ها منتشر کردند که با افتخار در کنار چرخ خیاطی‌های قدیمی در انتظار خریداران احتمالی در بازارهای سنتی هستند.

ماجرای وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی مارشال واقعیت دارد؟ +جزئیات

گفته می شود تلفن های همراه به عنوان ابزاری برای اثبات وجود ماده جعلی استفاده می شود. باور عمومی بر این است که گوشی همراه می تواند به کشف گنجینه های پنهان طلا و جیوه در چرخ های خیاطی قدیمی کمک کند.

نظریه های عجیب دیگری هم درباره جیوه قرمز وجود دارد به طوریکه ادعا می شود می توان از آن برای ساخت بمب هسته ای استفاده کرد.

روزنامه سعودی می‌گوید: «اگر وقتی تلفن در نزدیکی سوزن قرار می‌گیرد، خط قطع شود… وجود این ماده را ثابت می‌کند».

روزنامه الاقتصادیه نوشت: فقر زمینه مناسبی را برای گسترش شایعه جیوه قرمز در جامعه عربستان به ویژه طبقه متوسط ​​فراهم کرده است.

کلاهبرداری است باور نکنید

دوباره آگهی‌ فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی با قیمت‌های هنگفت سر از فضای مجازی درآورده است. البته خریدار این اشیا قدیمی کلکسیونر نیستند و حتی قصد سالم نگه داشتن چرخ خیاطی را ندارند. آن‌ها احتمالا دنبال چیز دیگری می‌گردند.

داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی و البته پرطرفدار است که در عصر اینترنت هر از چند گاهی دوباره سر از خاکستر برمی‌آورد. برخی باور دارند این ماده اکسیری شفابخش است که می‌تواند دردشان را درمان کند.

می‌گویند در لانه خفاش یا چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی پیدا می‌شود و در دهان مومیایی‌های مصر باستان هم پنهان شده است. البته این روایت‌ها همه یک مشکل بزرگ دارند، چنین ماده‌ای اصلا وجود خارجی ندارد.

پس تکلیف این همه تبلیغی که در فضای مجازی و حقیقی درباره این ماده و خواص شگفت‌انگیزش وجود دارد چیست؟ چرا برخی حاضرند برای به دست آوردن اندکی از آن مبالغی هنگفت بپردازند؟

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، لیزا وین، رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه مک‌کواری پاسخی ساده برای این پرسش‌ها دارد: «بازی کلاهبرداران است.»

وین نخستین بار هنگامی که در مصر و اهرام جیزه کار می‌کرد با این پدیده روبه‌رو شد. او با مصرشناس برجسته‌ای به نام زاهی حواس دفتری مشترک داشت و یکبار شاهد تماس شاهزاده‌ای سعودی بود که به هر قیمتی شده می‌خواست جیوه قرمز را برای درمان مادرش پیدا کند.

جیوه قرمز از کجا بر سر ززبان ها افتاد؟

در دهه نود در منطقه اورال، یک شرکت روسی در نامه‌ای به بوریس یلتسین، رئیس‌جمهور آن زمان خواستار اجازه فروش جیوه سرخ برای جبران بخشی از گرفتاری‌های مالی روسیه شد و اجازه فروش ۹ تن از آن در ۳ سال پذیرفته شد.

جیوه تقلبی قرمز برای فروش در سراسر اروپا و خاورمیانه توسط بازرگانان روسی عرضه شد، آنها خریداران زیادی پیدا کردند که تقریباً هر چیزی برای آن پرداخت می‌کردند، حتی اگر نمی‌دانستند چه چیزی است.

قیمت درخواستی جیوه قرمز از ۱۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دلار در هر کیلوگرم متغیر بود. گاهی این ماده پرتودهی می‌شود یا در کانتینرهایی با نمادهای رادیواکتیو حمل می‌شود تا شاید خریداران بالقوه ارزش استراتژیک آن را درک کنند و فریب بخورند. اما نمونه‌های ضبط شده توسط پلیس فقط حاوی اکسید جیوه (II)، یدید جیوه (II) یا جیوه مخلوط شده با رنگ قرمز بود – موادی که به سختی مورد توجه سازندگان سلاح قرار می‌گیرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *